TRANSATLANTISCH

• Bernadette*

De drukte is verschillend. Ligt eraan hoveel ze rekenen voor een cabin. Soms zijn er hele goede aanbiedingen van Cruisetravel, Kras etc of de ALDI in Duitsland en Oostenrijk.Dan zit het schip helemaal vol.

Wanneer ik er goed overna denk:ja het is altijd aan de volle kant.

Visum? Je bedoelt die nieuwe maatregel om te vliegen? Je moet toch of heen of terug vliegen. Ja ;je moet het een en ander invullen op internet en wanneer je aan boord gaat.

• cruiser

Hallo

Ik kreeg gisteren een aanbieding deze was vertrek december a.s. met azamara journey voor 629 p.p. vlucht miami -dusseldorff enkele reis natuurlijk 299 p.p.

Indien je een tranatlantische wil maken in het voorjaar moet je even kijken waar je vandaan wil komen mischien vanaf Brazilie?Miami?

Ook dan zijn er zeer intressante aanbiedingen ,ook even kijkken waar je voorkeur naar uit gaat wat betrefd je rederij,als dit niks uitmaakt ,dan wordt het aanbod natuurlijk een stuk groter,en makkelijker.

wat betrefd visum/esta formulier wij adviseren onze klanten omdit van internet af te halen via je eigen p.c. dan krijg je gelijk de bevestiging (wij doen het ook op het reisburo voor klanten,maar de meeste willen deze bevestiging op de eigen p.c. ontvangen i.v.m. mail) dit is trouwens gratis(esta formulier).

Wat betrefd ziekte niet aan denken gewoon lekker genieten de zee dagen vliegen om heerlijk rust gevend .

groeten

Cruiser

• haco

Hallo,

Ik wil de stemming niet bederven, maar er moet mij toch een opmerking van het hart over ziek worden. Overigens geldt dit niet alleen voor een transatlantische cruise, al ligt het daar wel enigzins gecompiceerder.

Iedereen ook gezonde personen kunnen plotseling ziek worden. Natuurlijk niet aan denken, maar wel van te voren voorzorgen nemen.

Echt een grote operatie uitvoeren wordt uiterst zelden op een cruiseschip gedaan. Men zal altijd trachten, door omvaren in de buurt van een bewoonde plek te komen, waarna helicopter evacuatie mogelijk is. De kosten hiervan zijn niet misselijk en worden vaak niet gedekt door de standaard verplichte ziektekosten verzekeraar. Ook een aanvullende extra ziektekosten verzekeraar vergoedt het vaak niet, of maar een deel. Op een van mijn cruises heb ik de volgende ervaring op gedaan, hetgeen aanleiding was om in het kader van mijn website het eea. nader te onderzoeken. Tijdens een cruise, waarbij een reizigster door ernstige ziekte plotseling van boord moest. Hierdoor moest het schip omvaren, om haar met een sloep naar een klein eiland te brengen. De betreffende persoon heeft nog een aantal uren in de heli moeten wachten, voordat deze vertrok, omdat er werd onderhandeld met de verzekeraar, of deze de kosten wel zou betalen en wie er garant voor de kosten stond.

Na thuiskomst heb ik een aantal grote reis/ziektekosten verzekeraars aangeschreven, met de vraag of helicopter transport vanaf een schip plus de extra kosten van het schip9omvaren etc.) waren gedekt. Een aantal reageerden niet en die het wel deden hadden vele “mitsen en maren”. Er was er maar 1 die bevestigde de kosten te zullen vergoeden, mits de juiste verzekering (dekking) was gekozen. Het lijkt me nuttig van te voren te informeren, of je verzekering deze hopelijk nooit voortkomende calamiteit, daadwerkelijk dekt. Kijk ook op pag. ‘nuttige tips van mijn site’. Voor alle duidelijkheid ik verkoop geen verzekeringen.

Doe er u voordeel mee!

Haco-www.nedcruise.info

• Bernadette*

Natuurlijk heel goed dat je hier op wijst!

Weet je ook wat een vluchtje met zo'n medical-heli ongeveer zou moeten kosten bv naar Amerikaanse maatstaven ? Het is moeilijk in te schatten ofdat je eventueel zelf het risico zou kunnen dragen.

Wanneer ik even verder denk , dan zouden de verzekeringsmaatschappijen

-een gezondheidcheck-up kunnen gaan eisen in de toekomst voor passagiers van cruiseschepen die b.v meer dan 2-3 uur varen van een havenplaats .

-Of risico passagiers weigeren voor transatlantic oversteken.

-Of net als bij vrachtschepen voor passsagiers een leeftijdlimiet kunnen gaan instellen ……..

Maar ;lijdt een mens niet het meest door het lijden dat hij vreest?

• haco

Hallo Bernadette,

De kosten zijn zo afhankelijk van oa. afstanden, welk gebied en moet de rederij veel kosten maken etc. Dus ik zou niet een bedrag kunnen noemen. Dat het echter aanzienlijk is, is wel zeker. Je idee dat er gezondheideisen zouden kunnen worden gesteld is niet waarschijnlijk. Bij vrachtcruises gebeurt dat overigens wel. Uiteraard kennen we de door jou tegepaste spreuk. Nogmaals het is geenzins de bedoeling angst of iets dergelijks op te roepen. Alleen een tip, om het eea na te kijken, voordat je op reis gaat. Veel mensen zijn in de veronderstelling, dat als ze verzekerd zijn, ook alle eventuele calamiteiten zijn inbegrepen.

Cruise lekker!

Haco

• Caroline

Ik heb het hier met mijn reisverzekering (Europeesche) over gehad maar wanneer de arts aan boord het nodig acht dat men van boord gehaald moet worden dan wel in overleg met de sosdienst dan worden de kosten door de verzekeraar vergoed.

• marij

en onze reisverzekering ELVIA zei vanmiddag bijna hetzelfde

• Christina

Oooooo wat geweldig al deze reacties op mijn vraag over Transatlantisch cruisen.

Ik word steeds een stukje wijzer van jullie en dat is de bedoeling van het forum denk ik.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrr ik zou het erg leuk vinden om wat meer over de cruise zelf te lezen.

Wat? Ik heb geen idee.

Wij hebben al vaak gecruist maar nog nooit de oversteek gemaakt.

Ik denk dat een hut met balkon dan ook wel aan te raden is dan hoef je niet altijd in de drukte te zitten.

Wij zijn 61 en 67 dus vandaar..

Gisteren ben ik nog even bezig geweest met Vacations to go en Cruise Direct in Amerika. Ze zijn daar ook zo vriendelijk en bij Cruise Direct kun je meteen chatten en hoor je gelijk hoe of wat.

Eigenlijk willen we onze kids en kleinkids meenemen maar het wordt steeds drukker op de cruiseschepen en vaak lig je hutje bij mudje bij het zwembad en of dat voor kleintjes (3 en 5) nou wel zo leuk is betwijfelen we.

Oooooooooooooooooo erg he…..

Ik weet het je moet een keer beslissen en wat de kinderen en kleinkinderen betreft…dat wordt dan een middelandse zeecruise..

Dank jullie wel voor alle leuke en goede reacties.

Christina

• Bernadette*

Maak je vraag eens wat concreter. Wat wil je precies weten? Welke cruise- wanneer -rederij-schip-binnen -buitenhut etc denk je aan?

Het is vaak zo dat er wat transatlantic betreft veel last minutes zijn. Zo 2-2,5 maand van te voren zijn er all inclusive aanbiedingen. dwz :vlucht-transfers- hotelovernachting - cruise . Ik denk hierbij aan KRAS ,Cruisetravel, Cruisewinkel etc.

Heb je alle tijd van de wereld; wacht dan hierop. Wil je persee een bepaalde cruise maken dan moet je goed de Amerikaanse aanbiedingen in de gaten houden. ( dat doe je al lees ik) .

Een transatlantische cruise verschilt niks van een ‘normale ’cruise . Alleen wat meer zeedagen achter elkaar! Hut met balcon is altijd heerlijk.Meestal zijn er niet zoveel kleine kinderen aan boord. Er is vaak een speciaal zwembadje voor hen. Wanneer ze meegaan zou ik goed kijken wat het schip voor hen te bieden heeft. Denk bv aan babysitmogelijkheden zodat jullie ook eens met z'n viertjes gezellig kunnen eten. Ook het aantal zeedagen is dan belangrijk. De dagen dat je in een haven bent ga je met hen van boord en vermaakt iedereen zich wel.Je volwassen kinderen +aanhang ;daar zou ik mij geen zorgen over maken!

Stel je vraag en wij zullen een goed antwoord plaatsen Geen beter advies dan het advies van ervaringsdeskundigen!

• peterenchrista

Beste Christina,

Wij hebben onder andere de oversteek 4 keer gemaakt met Royal Caribbean en Celebrity cruises en is ons steeds goed bevallen. Wij vinden het net als Bernadette wel leuk als je enkele plaatsen of eilanden in het begin van de cruise hebt maar ook aan het eind in bijvoorbeeld de Middelandse zee. Ook vinden wij het prettig om te beginnen in bijvoorbeeld amerika en te eindigen in Europa en met name het Middelandse zee gebied omdat je dan een korte vlucht naar huis zal hebben en vaak is het daar wat warmer dan als het schip bijvoorbeeld Engeland als eindbestemming heeft. Hou rekening met je gewicht van je koffers want naar Amerika kun je meer dan 30 kilo bagage meenemen maar als je bijvoorbeeld vanuit Barcelona naar Amsterdam vliegt mag je maar 20 kilo meenemen. Of je moet bijbetalen.

De ongeveer 5 dagen op de oceaan vinden wij zelf best prettig je hebt alle tijd om te relaxen, het schip te verkennen, mensen ontmoeten en er is genoeg te doen aan boord. Van workshops, danslessen tot ( flauwe spelletjes, wat wij trouwens best leuk vinden om te doen). Het is best leuk om te zien hoe de Amerikaanse gasten fanatiek aan sommige spelletjes meedoen, wij als nuchtere Europeanen gaan hier vaak anders mee om en denken mogelijk; doe gewoon dan doe je al gek genoeg! Maar ik moet zeggen waarom niet, wij zelf doen gewoon leuk/gek mee en denken ach… je leeft maar 1 keer en have fun!. waar kun je nu een medaille winnen met het maken van een grote plons ( ballyflop competition) op je buik in het zwembad ha ha. Op deze cruises zijn best veel Europeanen aan boord vergeleken met cruises in bijvoorbeeld de caribbean.Je krijgt iedere dag een meer dan dagvullend programma aangeboden en je kunt niet eens aan alle activiteiten meedoen omdat het er zo veel zijn. Ook deze dagen vliegen voorbij. Het weer is ons steeds mee gevallen, een enkele dag wat minder en was er wat deining te voelen. Het laatse schip was met de Voyager of the Seas, deze vaart volgend jaar weer dezelfde route vanuit Calveston naar Barcelona.

Ik wens jullie veel plezier en geniet!

Groetjes,

Peter en Christina ( net nog geen vijftigers)