TRANSATLANTISCH

• haco

Nog 2 korte opmerkingen:

Inderdaad was de enige die zonder “mitsen en maren” bevestigde dat ALLE kosten bij een noodevacutie zouden worden vergoed, de Europeesche, zoals ook op de pag.nuttige tips staat. Verder las ik bij een van de inzenders, dat naar of van de VS 30 kg. bagage mag worden meegenomen. Dit is onjuist! Max. mag 23 kg. per persoon worden meegenomen en stop er maar geen kilo teveel in want je kunt je koffer overpakken of extra betalen. Er is een periode geweest dat je 2 koffers van 23 kg. p/p mocht meenemen, maar dat is inmiddels verleden tijd.

Groeten,

Haco

• marij

die 2 koffers mag nog steeds alleen betaal je nu voor je 2 de koffer 50$

• Caroline

twee koffers p.p. mag wel maar die 2e koffer kost je hier vertrek in eu 50 euro en vanuit us 50 dollar uiteraard blijft het totaal gewicht wel 23 kilo.

• Christina

Nou allereerst wil ik even melden dat de Transatlantische cruise we met zn tweetjes gaan doen aangezien het kleinkind van 5 leerplichtig is.

Ja ja je bent tegenwoordig vanaf je 5e tot je 67ste onder de pannen. Maar dit even terzijde.

Wij willen dus een middelandse zee cruise of griekse eilandencruise doen met de kinderen en kleinkinderen.

Dus wat is een goeie rederij voor kinderen die nog klein zijn.

Ik las dat als ze nog niet zindelijk zijn ze ook niet in het zwembad mogen ook niet met een zwemluiertje om.

We hebben ook nog een kleindochter van 8 maanden en nog eentje van 5.

Dus in totaal 4.

2 van 5 jaar en 1 van 3 en 1 van 8 maanden.

Het zou echt zo leuk zijn om met zn allen een weekje te cruisen.

Maar eerlijk gezegd vind ik Costa zoooooooooooooooooooooo Italiaans en zoooooooooooooo schreeuwerig en druk dat ons dat niet zo trekt.

Je moet dan zeker geen hut bij de lift hebben want dan lig je de halve nacht wakker.

Wat ik me ook altijd afvraag is of die hutten niet te klein zijn voor 4 personen.

Het is vaak niet groter dan een kleine hotelkamer of je moet meteen naar een suite…en dan nog kan het niet zo groot uitvallen.

Ik hoorde dat Costa en MSC geen balkonhutten verkopen voor ouders met kinderen.

En wat de Transatlantische cruise betreft…..ik snap het ..het is natuurlijk hetzelfde als een gewone cruise met wat meer zeedagen.

Wat ik eigenlijk wil horen is dat je daar ALTIJD mooi weer hebt en dus geen 5 dagen op zee ziek bent en er niet af kan. Maar helaas die garantie kunnen jullie ook niet geven.

Dus gewoon proberen en bij zeeziekte maar pilletjes slikken.

Bedankt voor de antwoorden

Christina

• Christina

Geweldig om te horen we gaan het doen….

Dank je wel…

Nu nog even een route kiezen en misschien wachten tot er wat meer aanbiedingen zijn voor voorjaar 2010.

Groeten

Christina

• Christina

Hallo,

Ik ben op zoek naar een transatlantische cruise maar ik kan geen schip vinden die er maar 3 of 4 dagen over doet om over te steken.

Berbadette raadde dit aan maar misschien kan ik hier wel wat hulp voor gebruiken.

Ik vind 7 a 8 zeedagen echt teveel om voor het eerst zo'n oversteek te maken.

Dus willen we langzaamaan beginnen.

Graag dus jullie suggesties.

Bedankt

Christina

• HenkLo

Volgens mij kan dat ( zo kort oversteken ) alleen via de noordzijde van de atlantische oceaan.

Zie bijvoorbeeld: www.vacationstogo.com/fastdeal.cfm?deal=15932

Maar…. vaak erg slecht weer rond deze onversteektijden.

Groet,

HenkLo.

• Bernadette*

Ha Christina en Henk .Ik lees net je posting en ben even gaan google-en.

Tik in :transatlantic en bv Rio de Janeiro ,Buenos aires ;een trefwoord waar de computer op kan gaan zoeken. Ik heb niet alles doorgespit maar vond gelijk de MSC Lirica 12-29 maart van Rio naar Genua .Het maximum is 3 zeedagen! En 17 dagen is ook prima! Dus een ideale oversteek voor Christina.

Over het weer hoef je deze periode niet in te zitten ;gewoon 25-30 graden.(ben even kwijt wanneer je wilt gaan) Kalme zee. Wij hebben het 2x vanaf Rio gedaan.

Nou heeft Kras heel vaak aanbiedingen met vliegen , transfers en hotelovernachting met een MSC cruise en iedere jaar wel1 of 2 transatlantische aanbiedingen , maar die komen nog. Voor dat geld kan je het zelf niet organiseren.