HAL cruise boeken via bestpricecruises.com

• Kees van Toer

Cruise vrienden

Ik lees regelmatig over problemen met het boeken van een cruise via de Verenigde Staten USA.

Ik sta op het punt een HAL cruise te boeken bij (bestpricecruises.com USA ) afvaart augustus 2010 naar St Petersburg, maar weet niet of dit boekingskantoor veilig is en geaccepteerd door de HAL.

Kan iemand mij helpen

Groeten

Kees van Toer

• Bernadette*

Ha Kees

Ik neem aan dat niemand zich zal willen ‘branden’ aan dit onderwerp. De regels van het spel schijnen veranderd te zijn. Wat een paar maanden geleden wel kon kan nu blijkbaar niet meer.

Ik zou zeggen; lees dit forum aandachtig door en doe je voordeel met het verhaal mensen die wel geboekt hebben in de USA via een omweg.

Zij zijn tevreden over de prijs die betaald moet worden voor hun cruise en hebben geen problemen gehad.

• cruiser

Hallo Kees van Thoer,

Wat ik best belangrijk vind ,is het verschil in prijs ,wat is de prijs in de v.s.?

Als er niet te veel verschil in is dat boek ik niet in de v.s.?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat de prijs is in de v.s. ? en welke cabine binnen ,buiten ,balkon?

groeten cruiser

• Bernadette*

Cruiser;dat is de vraag niet en in dit geval onbelangrijk.

De vraag is: loop ik gevaar met boeken daar? Het probleem is dat je vliegtickets moet kopen terwijl je niet weet ofdat je cruiseonly boeking doorgaat.

Uit postings blijkt,dat je dit pas veel later te horen krijgt. Dan zit je met onbruikbare vliegtickets en eventueel een hotelovernachting.

We weten inmiddels wel dat jij altijd 5% goedkoper kan boeken dan andere bedrijven omdat je in de reiswereld zit.

• cruiser

Hallo Bernadette,

Dit is wel de vraag van Dhr van toer, hij vraagt welke risico's loop ik met boeken in de v.s?

Wat voor mij persoonlijk belangrijk is /overweging boek ik als v.b. voor 100 euro p.p. in de v.s. wil ik daar een risico voor lopen .?

Ik zelf heb ook al in de v.s. geboekt maar wel voor een aanzienlijk verschil, dit is wat ik wil aangeven.

Bernadette U geeft zelf ook aan dat er mischien wel een risico aan kleeft of de vlucht enz.

Maar een ieder moet zelf beoordelen wat is het prijsverschil en doe ik het daarvoor.

Dit is wat ik wilde zeggen,ik zeg niet dat het in de v.s. niet te vertrouwen is,ik mheb een positieve ervaring gehad met mijn boeking,maar je leest er een heleboel over ,en ik weet niet wie er wel of niet op “kiepen”staat .

Hier in Nedreland is dit te controleren door op de site van anvr en sgr te kjikken of er iemand lid is en als dat het geval is dan weet je dat er relatief weing risico is ,ook al gaat het bedrijf failiet dan weet je in ieder geval dat je het gelf retour krijgt.

verder veel creuise plezier.

groeten Cruiser

• Bernadette*

Cruiser. Goed lezen en dan pas reageren.

Kees vraagt: ik sta op het punt een HAL cruise te boeken bij Bestprices. Is dit boekingskantoor veilig en wordt mijn boeking geaccepteerd door de HAL wanneer ik bij hen boek.

Kees vraagt naar een ERVARING met Bestprices en ofdat de HAL een gemaakte boeking bij Bestprices zal accepteren. Wat een paar maanden geleden kon , kan misschien nu niet meer. Wie zal het zeggen?

Of Kees eventueel beter in Nederland kan boeken wanneer het prijsverschil niet zo groot is ,is aan Kees zelf. Dat er misschien wat betreft de vliegtickets een probleem zal zijn wanneer de HAL de boeking niet accepteerd is geen ‘misschien’ maar zeker. En niemand kan je raganderen dat een reisbureau of rederij morgen nog bestaat.

Ik neem aan dat hij zich realiseert dat er bij boeken in de USA altijd een zeker risico aanwezig is. Maar het hele leven bestaat nu eenmaal uit risico's!

Wat voor iedereen geldt is dat je alleen maar financiele risico's moet nemen die je kan dragen. En dat is voor iedereen weer anders!

Maar het is goed dat je erop wijst dat je in Nederland ,wanneer je hier boekt, veel bescherming geniet.

• Caroline

Wanneer per creditcard wordt betaald dan incasseerd de rederij (in dit geval de HAL dus) nou die gaat niet zo snel op de fles hoor en als het goed is krijg je snel een boekingsnummer en met dat nummer check je online op de site van de HAL in

Heb trouwens ook weer een ervaring met de NCL hier in nederland rechtstreeks een cruise geboekt met een KLM vlucht nou vanochtend vroeg geprobeerd via e ticket nummer online stoelen te reserveren blijkt achteraf het hele nummer niet meer te kloppen opgelost via de telefoon met de klm zelf maar NCL/NL belt niet terug hoor zoek het maar uit.Afijn koffer gepakt en morgen lekker weg

Groetjes Caroline

• HenkLo

Hoi Kees,

onze laatste 2 cruises heb ik via bestpricecruises geboekt. Vorig najaar Costa Magica, en vorige week terug van Norwegian Jade.

Twee keer voor 4 personen geboekt, 1 binnen– en 1 buitenhut. Werd in US prima allemaal geregeld.

En in de hut lag nog een verrassing:.. voor de binnenhut 3 coupons voor totaal $ 200 cabincredit aan boord te besteden en de buitenhut voor $ 250 cabincredit.

En de basisprijs prijs…. die lag ongeveer € 250 euro onder de Nederlandse prijs, waar ook nog plusminus 10 % repeaterskorting af ging( voor beide cruises,want die rederijen had ik al eens gehad).

Dus al met al loont het zeker de moeite…. zeker in aanmerking genomen dat je zo nu en dat bij een Nederlands reisburo slechts 5 % korting (op cruise-only) kan krijgen.

Groet,

HenkLo.

• Bernadette*

Dat is prima gegaan Henk! Een aanrader dus!

Wat ik mij nou iedere keer afvraag is: waarom krijgen we nooit ;echt nooit een extra iets wanneer we in Nederland boeken! Hoe werkt dat?

Denken de Ned. cruisebedrijven dat we dit niet weten? Denken ze dat wij allemaal naief zijn en dat we nooit met Amerikanen praten ;het niet weten dat extraatjes bestaan?

Wanneer je zo'n berichtje van Henk leest dan ga je toch nooit meer klakkeloos boeken in Nederland zonder eerst informatie in de VS te hebben ingewonnen? Wie is er nou dief van zijn eigen portemonnee? Strijken zij de extra's zelf op? Hoe zit dit?Wie weet het?

Leest er iemand mee die werkt bij een cruisebedrijf en het antwoord weet? Vast wel! Kom op laat het ons weten!

• CorS

Beste mensen,

Als beginnend cruiser lees ik met veel aandacht sinds enkele maanden het prikbord en kom ik veel interessante info tegen.

Onze 1e cruise hebben we in augustus geboekt rechtstreeks bij de HAL voor een cruise met de Westerdam op 2 august 2010, prijs buiten hut VA totaalbedrag € 5458.06 voor 2 pers. Enkele weken later zag ik plotsklaps dat Dock C- Amersfoort dezelfde reis aanbood voor totaal € 5166.50. Ik heb toen contact opgenomen met de HAL en deze hebben mij zonder morren overgezet naar Dock C wat me € 291.56 bespaarde omdat zij blijkbaar bij de HAL al hutten hadden ingekocht !

Omdat ik een hekel heb ( WIE NIET ! ) om bij iemand aan tafel te zitten die deze reis ook maakt voor aanmerkeliijk minder, want me tegenwoordig steeds meer stoort want je moet continu opletten dat je niet teveel betaald ben ik extra allert.

Daarom heb ik gekeken bij cruisepartners en onze reis staat er ook bij, voor 55plussers, want dat wij komt het op een bedrag van $ 6108.74 of te wel € 4109.00 verschil met Dock C € 1057.50 dat is toch niet te geloven !

Dus zou je zeggen, hup annuleren en in de USA boeken, want waarom deze prijzen wel in de USA en niet in Nederland, want het kan blijkbaar wel voor deze prijs ! Tenslotte heeft dat weer niets met de dollarkoers te maken lijkt mij.

Graag van de kenners en geroutineerden cruisers een reactie,

met vr. gr.

CorS