cruisen met de nieuwe carnival magic

• Bernadette*

Je zoekt toch een aardig hotel oid in een bepaalde periode? Wie kan je beter iets aanraden dan Barcelona liefhebbers! Je zou zelf de zoekfunktie in kunnen vullen en er komen allemaal hotels B&B etc naar voren.

Ik zou bijna naar de kleur van je haar willen vragen……

P.S Wanneer het een vraag was,( je antwoord op mijn goed bedoelde advies) zou ik een vraagteken verwachten , maar uitroeptekens ;dat snap ik nou weer niet, en nee ;niet eens blond…….

• monica

bernadette

ik ga een cruise maken en wil dan nog een paar dagen in barcelona verblijven

en omdat vele mensen op dit forum al eens van barcelona zijn vertrokken of gaan vertrekken met hun cruise, leek mij het een goed idee om het op dit forum eens te proberen.

en waarvoor jij altijd zo bot moet reageren dat snap ik niet, ik zit al heel lang op dit forum en heb menig commentaar gelezen van jou, maar snap niet dat je altijd gelijk denkt dat iedereen blond is.

je zal wel denken dat je de koningin van de zee bent maar helaas dan heb je het mis.

• Bernadette*

Misschen zijn jouw ideeen wel helemaal niet zo goed als dat je denkt dat ze zijn en moet je eens verder kijken dan je neus lang is…..

Of denk je ,nu je een cruise gaat maken ,dat dit zo bijzonder is dat alleen cruisers jou kunnen adviseren ? Nee? Nou ;dan begrijpen we elkaar!

Natuurlijk kan je dit forum proberen , maar wanneer blijkt ,dat op 1 goed advies na er verder blijkbaar niemand reageert of wil reageren , dan zou je je ‘geluk ’ ook eens ergens anders kunnen proberen bv op het Barcelona prikbord! Nogmaals het was een vriendelijk bedoeld ,helaas niet goed begrepen ,advies van mij .

Zou botheid niet zitten in je antwoord: waarom!!!!!! Vind je dat zo wellevend ( lees fatsoenlijk) naar een ander die de moeite neemt om je te wijzen op een andere mogenlijkheid om aan een leuk hoteladres te komen? En dat ik je wijs op een stijl-taalfout ;tja ….ik kan die uitroeptekens niet plaatsen als een simpele tikfout.

Verder snap ik niet dat jij denkt dat ik denk dat iedereen blond is ( snap je het nog ?)………hoe kom je daar nou bij. Ik kom heus wel eens buiten hoor en zie dan mensen met allerlei kleuren haar!

Maar er zijn mensen….die zulke vreemde dingen schrijven ,dat ik vermoed dat ze heeeeeel misschien wel eens blond kunnen zijn…

Ik dank je hartelijk voor het compliment gemaakt aan mijn adres;koningin van de zee…die houden we erin!

• Harm

Dag Monica,

Wat hotelboekingen betreft, ik heb goede tot zeer goede ervaringen met www.hotel.com en www.booking.com. Kies bv voor een drie-star hotel en alleen voor hotels met beschikbare kamers. Deze sites geven ook locatie kaartjes, en andere hotels in dezelfde omgeving.

Barcelona is een zeer interessante stad. Sinds 1992 (Olympische Spelen!!) heeft Barcelona een goed en zeer gebruikers-vriendelijk metro net: iedere lijn een eigen kleur, inclusief de stations, als ik mij goed herinner. Buitegewoon interessant is de Sagrada Familia kerk van Antoni Gaudi (klemtoon op de laatste lettergreep), die sinds 1882 (!!!) in aanbouw is. Ook andere Gaudi scheppingen zijn de moeite waard, zoals La Pedrera (officieel Casa Mila geheten, bezoek vooral het dak met de wonderlijke schoorstenen), het Guell Park en Casa Batllo.

Het Museo Picasso heeft vooral schilderijen van hem voor hij aan het cubisme begon.

Wel oppassen, veel kleine misdaad, zakkenrollen, tasjes roven, hoofdzakelijk door Noord afrikanen en Zuid Amerikanen.

Ik wens je een goede reis en cruise. Groet, Harm.

• margriet Gerritsen

De toonzetting op alle onderwerpen van Bernadette bevallen mij allerminst, daarom post ik maar zeer weinig op de forums maar ik lees wel alles.

En nu wederom die reactie op WAAROM van Monica, jakkes. Bernadette je bent echt niet de enige die alles weet er zijn nog meer mensen maar die

zijn wat meer bescheiden.

• margriet Gerritsen

monica Schreef:

——————————————————-

> hallo margriet

> ziet er inderdaad leuk uit het hotel

> maar helaas al vol voor de periode van 19-22mei

> volgens mij is er iets te doen in die periode want

> vele hotels zijn niet boekbaar in de tijd

> misschien dat iemand anders nog een tip heeft

> groetjes monica

Hai Monica,

dat is jammer want het ligt erg gunstig en wij waren dik tevreden. Ik raad je het advies van |Harm aan zo ben ik ook aan dit hotel gekomen.

Succes het gaat wel lukken.

• Bernadette*

Nou nou Margriet ;je beweert nogal wat! De toonzetting op alle onderwerpen waar ik op reageer bevallen je niet….Mag ik je erop wijzen dat ik in de loop der jaren hier heel veel goed kloppende informatie en tips gegeven heb waar heel veel mensen profijt van gehad hebben? Ik zal de laatste zijn die beweert alles te weten, maar goede informatie doorgeven heeft niks met (on)bescheidenheid te maken .

Wat mij vaak mateloos irriteert, is het gemak ,waarmee sommige mensen een vraag stellen zonder ook maar zelf de moeite genomen te hebben een antwoord te vinden. Zo van : ik druk op een knop en dan verwacht ik een oplossing voor mijn probleem of vraag. Ik vind , dat men best een beetje kreatief kan zijn om eigen oplossingen te vinden al is het maar door de zoekfunktie te gebruiken. Daar is die funktie uiteindelijk voor en er zit een schat van informatie achter!.

Wat Monica betreft, zij vraagt geen informatie over Barcelona want die zal ze via internet allang hebben. Ik schat in ,dat zij heel goed weet waar ze die informatie vandaan moet halen,

Haar vraag is: waar is een leuk hotel te vinden;welke ervaringsdeskundige kan mij iets aanraden.. Wanneer ( bijna )niemand hier op dit prikbord de moeite wil nemen haar te adviseren en ik haar de tip aan de hand doe:joh kijk eens op het Barcelona prikbord , want daar zitten de Barcelona fans die je alles kunnen vertellen over hotelaccomodatie dan

verwacht ik geen botte :waarom!!! En de uitroeptekens zijn dus misplaatst. Sorry ;maar daar ‘ val ’ ik dus weer over.

Laat je vooral niet door mij weerhouden om hier postngs te plaatsen. Een ding;je zal het nooit iedereen naar de zin kunnen maken.

.

• T.1964

Hallo

Wij zijn net terug van de cruise met de Carnival Libery

We konden in Amerika de frisdrank afkopen 7 daagse cruise 38 dollar is wel goed te weten als er kinderen mee gaan

Verder wat we niet verwacht hadden is dat we een stopcontact hadden met de normale voltage

Neem wel een kleine verlengkabel mee want er zijn erg weinig stopcontacten doe ik ook altijd

Het is echt een funschip dus goed geschikt om met de kids te gaan

We hadden 2 disco's voor de wat jongere kinderen en vanaf 18 jaar

Zorg dat je een kopie hebt van het legitimatie bewijs want dat hebben ze nodig willen ze hier naar binnen kunnen

Groetjes Thera

• tineke

hallo

ook wij hebben voor de reis van 12 junie geboekt met de magic, het word onze eerste cruise en we zijn reuze benieuwd hoe of het zal bevallen . we hebben een balconhut op dek d.

we hebben wel wat vragen zoals wat kun je het beste doen in de havens, excursie boeken of zelf iets ondernemen .ook wat de drankjes ongeveer kosten op de boot en wat er verder zoal bijkomt waar wij geen erg in hebben.

vr. gr. tineke!

• marij

hoi tineke

het is een route die wij al vaker heben gedaan en in elke haven kan je zelf op pad…alleen zal dat wat speurwerk zijn om dat uit te zoeken maar het kan je veel geld schelen …als je hier op het prikbord bij zoekfunctie de namen van de havens ingeeft kom je al een heel eind denk ik…

wat drankjes betreft …een frisdrankkaart voor 12 dagen onbeperkt frisdrank zal een 80 dollar zijn ongeveer…

verders zijn de prijzen van een biertje een 6 dollar…een wijntje idem…..de dollar staat gunstig dus valt reuze mee hoor..

verders zal het aan je persoonlijke uitgaven liggen wat er nog bij komt…fotos aan boord ( die wij nooit kunnen laten liggen (:P))

gr marij