boeken in de v.s

• Albert

Beste Bernadette,

Ik doe ook al mijn boekingen zelf en via internet.

Ik ben geabonneerd op de meeste lowcostcarrier maatschappijen, dan krijg je dagelijks aanbiedingen.

Voor mij is schiphol net zo ver als Dusseldorf daarbij komt dat het parkeren op Dusseldorf aanzienlijk goedkoper is dan Schiphol.

Zelf heb ik voor mijn vertrek van Barcelona Air Berlin geboekt, ik parkeer mijn auto in de Parkeergarage van Dusseldorf, en haal hem op als ik terug kom gevlogen van Miami naar Dusseldorf. Ticket prijs 239 euro per persoon.

Helaas had ik mijn tickets al geboekt, onlangs was er de aanbieding van 2 voor de prijs van een.

• Albert

www.trivago.com is een handige site om de goedkoopste prijs te vinden van de verschillende aanbieders. Wat je vervolgens kunt gebruiken als onderhandelingspunt bij het betreffende hotel. Of je neemt de goedkoopste aanbieder.

• Bernadette*

Leuk al je tips Albert! Trivago ken ik en is inderdaad heel handig. Dit is een supertip prikkers!

www.mapquest.com is ook een handige site om iets te localiseren.

Hoe meer tips mensen elkaar op deze site geven hoe leuker en makkelijker het wordt op zelf te organiseren.Je hoeft zelf het wiel niet mee uit te vinden. Hou je geld over voor echt leuke zaken! De ‘sport ’' is er aan kwaliteit niet op achteruit te gaan; precies hetzelfde voor minder,.

Zo hebben wij een gratis ( onbeheerde) parkeerplek ontdekt 2 treinstation haltes van Schiphol vandaan. Je bent er niemand tot last; dat is heel belangrijk, want je leest vaak dat parkeren in een woonwijk overlast geeft en je je auto met beschadigingen terug vindt. Ik hou het geheim op dit prikbord , maar wanneer iemand belangstelling heeft ;laat je emailadres hier achter en ik zal je prive mailen waar het is.

Wij parkeren daar al heel lang en het gaat altijd goed. Wat natuurlijk geen garantie is !

Je print een treinkaartje thuis uit voor de heen en terug weg. Daar krijg je dan vaak nog korting op .Je betaalt ongeveer 2,50 euro p.p per rit. Zo omzeil je de torenhoge bedragen die je voor parkeren moet betalen.

• Kees van Toer

Beste Caroline

Ik ben het zelf meer dan zat die idiote discussie over de enorme prijsverschillen tussen de NL agenten en die in de USA.

Ik krijg het bij mijn vorige agent niet meer voor elkaar daar te boeken voor de HAL.

Dat was Best Price, maar die mag het niet meer.

Bij wie boek jij nu , m.a.w. wie is BZ?????

Vriendelijke groet

Kees van Toer

Schiedam

• Caroline

Cruiseplanners Bob Zweig

• HenkLo

Hallo,

onze vorige cruise ( 11 dagen in mei 2010 ) hadden wij geboekt bij smartcruiser.

maar…. niet die met “punt com”, maar via “punt co punt uk” dus de Engelse variant. Want smartcruiser mocht in USA ook niet meer “Carnival-gerelateerde-rederijen” boeken, maar wel dus via Engeland.

Sinds enkele weken heet de bewuste site/organisatie Viva Voyages (punt com) en daar boeken wij nu onze HAL-cruise naar Alaska voor komende mei/juni 2011.

Groet,

HenkLo.

• HenkLo

Nog vergeten….

Zowel B.Z. als V2go reageren niet (meer) op mail.

Anyway… op mijn mails met verzoeken voor quotes komt geen reactie.

HenkLo.

• tinca

Henk,

Je hebt ook Viva Voyages .uk ipv com,zag ik nav je tip,

maakt dat niet uit om te boeken?

Het zou me E 200,- minder gekost hebben naar Alaska voor mei 2011.

Ik vraag me af wat de reisburo's op de prijs verdienen,als je in het buitenland minder hoeft te betalen.

Ik blijf het een wonderlijke bedoening vinden

en ook ergelijk om te weten dat ik hier meer moet betalen voor dezelfde cruise .

groet,Tinca

• cruiser

Hallo Kees van Toer,

Ik weet niet of u mijn mail hebt ontvangen ,indien mogelijk zou u me dit evne kunnen laten weten.?

(Ter bevestiging.)

Met vriendelijke groet,

Cruiser

• HenkLo

Hallo,

Het is inderdaad vivavoyage punt CO punt UK, zorry voor de eventuele onduidelijkheid.

V.w.b de cruise-prijzen heb ik al eens het volgende horen vertellen…..

(bijna) alle cruisemaatschappijen hebben hun zetel in de V.S. De brochures komen ook in de V.S. in het Engels uit, met allemaal $$$-prijzen.

Als de brochures naar Europa gaan, worden de prijzen ( door de Generaal Agenten ??) 1 op 1 vertaald en ook 1 op 1 van $$$ naar €€€ omgezet.

En in geval van een -veel- lagere dollarkoers kan dat dus best aardig oplopen.

Een cruise $ 1000 wordt dan € 1000 en met de huidige koers zou dat eigenlijk € 661,56 moeten zijn. Dus wie die € 338,44 in zijn/haar zak steekt ?!?

Groet,

HenkLo.