hawaii cruise boeken

• Albert

Beste Bernadette,

Ik sta geheel achter jouw visie

Als ik die 5% bereken op mijn aanstaande cruise is het 300 euro en peanuts in verhouding tot het bedrag dat ik

heb bespaard door in de States te boeken.

Al jaren doe ik al mijn reizen zelf organiseren en boeken zowel boot,hotel, vliegtuig en wat je verder nog kan tegen komen

Daar beleef ik bijna net zoveel plezier aan als aan de reis zelf.

Het is toch een heerlijk gevoel als je 2500 euro minder kwijt bent (plus alle extra's erbij) als wanneer je in een half uurtje je boeking doet bij een nederlands reisbureau.

Enne.. nog bedankt voor het adres, ik zal zeker bij hem een offerte plaatsen.

Albert

• Bernadette*

thanks!

En inderdaad ;de voorpret van het zelf organiseren is groot! Dan behoor je tot ‘mijn’ categorie (ha Ha ) Join the club!

• cruiser

hallo Wat zegt u nu ,ik ben nog niet klaar met je….

Bernadette ik stop hiermee met deze discussie,

U heeft gewonnen

• peterenchrista

Hoi Bernadette,

Ik ben altijd blij met je adviezen en tips. Uiteraard krijg je bij vrijwel iedere Nederlandse cruiseaanbieder 5% korting op de cruise want het is een bedrag van niets. Dus boek je een cruise-vlucht-transfer en hotel in bijvoorbeeld de caribbean en de hele reis kost 1500,- pp dan krijg ik de geweldige korting van 30,- pp omdat de cruise zelf 600,- was. Nou dat is geweldig 60,- met twee personen op een uitgave van 3000,- . Bovendien als je een hotel zelf zou boeken via internet is dit hotel goedkoper en let je een beetje goed op dan zoek je een hotel met free shuttels naar airport en cruiseterminal. Dus die paar tientjes kun je zelf ook wel verdienen met een beetje zoeken.

Een Amerikaan krijgt van de Amerikaanse cruiseaanbieder meer dan deze korting en allerlei leuk extra zaken zoals:

frisdrankpakket, upgrade cabine, een free diner in specialteiten restaurant enz.

Waarom ons afschepen met een paar tientjes….en omdat de Europeese cruiseaanbieders blijkbaar hebben lopen klagen kunnen wij nu niet meer boeken bij Amerikaanse aanbieders.

Onze volgende cruise met de Nieuw Amsterdam kunnen we dus niet meer boeken in Amerika en moet ik ontzettend blij zijn met die geweldige korting van 5 % van bijvoorbeeld cruiser!

Peter

• Bernadette*

Precies! En daarom ageer ik iedere keer op dit soort loze kreten. Bedankt voor het compliment;graag gedaan.

Maar een feit blijft wel ,dat wanneer je niet veel geld achter de hand hebt je minder risio's nemen moet.Dat geldt voor alles wat je doet. Het is (helaas) nog altijd zoals dit gezegde meldt :met geld maak je geld.Nogmaals voor iedereen ligt het haalbare risico anders. En staar je nooit blind op kortingen. Vraag je altijd af: korting op /van wat?

• Henk van der Linden

Hoi Peter,

je kunt de cruise met de Nieuw Amsterdan gewoon boeken bij bob@cruiseland.com in de USA.

P.S. Webmaster dit is geen reclame maar een discussie punt, thanks

Ik heb net een offerte binnen van Bob, ook voor een HAL cruise was geen probleem (zegt hij)

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat het prijs verschil met hier wordt ieder jaar kleiner (extratjes daargelaten)

Het verschil was €500,00 voor twee personen, dat is 10% verschil met hier, het is wel geld natuurlijk

als ik dat afweeg tegen over de 5% van (Frans) Cruiser, dan neem ik voor €250,00 het risico om in de

USA te boeken, is dat het waard, ieder zijn mening, alles heeft zijn voor en nadelen.

Met toeval hadden we onze laatste kerst cruise geboekt bij Cruise Travel (nare toko) hotel en transfer zelf geboekt,

maar qua prijs waren zij het beste, we hadden op Schiphol 20 uur vertraging, vliegtuig stuk.

Probeer maar om s'morgens om 10.00 te vertrekken van Schiphol en om 17.00 aan boord te zijn in Fort lauderdale,

dat lukt je als particulier nooit, mits drie verloren cruise dagen en het schip achterna vliegen.

We waren met 62 passagiers op Schiphol voor de zelfde cruise, en Cruise Travel en Zeetours hadden keurig in

Detroit (de overstap plaats) een vliegtuig gecharterd, en met de HAL had geregeld voor ons dat het schip zou wachten

tot 19.00, we kwamen om 18.30 allemaal aan boord.

Ik moet eerlijk zeggen achteraf was ik dolblij dat ik bij deze (nare toko) geboekt had, terwijl wij toch al vanaf 2000

onze cruisen boeken in de USA. zo zie je (oude spreuk) ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Dit zijn natuurlijk gevallen die je niet vaak mee maakt, voor ons in 15 jaar cruisen de eerste keer.

P.S. Cruiser probeert wat te verkopen (maar heeft volgens mij toch niet veel cruise ervaring) of heb ik het mis Frans,

zijn goed recht, maar is daar dit forum voor, ik weet het niet maar het stoort me ook niet, en Bernadette eerlijk is

eerlijk, wij hebben net als zij alle zeeén bevaren, maar toch steek ik steeds weer iets op, een pluim voor beide, en

de vrede getekend het is allemaal al zo betrekkelijk (Crown's Nest een drankje)

We proberen allemaal om de nieuwe cruiser's te helpen, dat doen we allemaal op onze eigen manier dus zand over

deze discussie a.u.b. laten we het lekker over cruisen hebben wanneer gaan jullie ? wij in July pas, eind weg hé. bá

• cruiser

Hallo Henk,

Ik heb wel cruise ervaringen ,maar ik zal niet uitsluiten dat ik niet zoveel cruise's heb gemaakt als jullie, (10 stuks)

Maar deze discussie was helemaal niet mijnbedoelin.

Ikzelf heb gister ook een cruise offerte aangevraagt bij bob en bij vacation to go en waren beide duurder als c.t. maar ook als zeetours en kuoni.

Ik wens iedereen fijn cruiseplezier,

cruiser

• Johanna

Bedankt allemaal, ik heb net Bob Zweig gebeld en gemaild, het zou helemaal te gek zijn als ik toch nog mijn cruise op een goedkopere manier zou kunnen boeken. Ik laat jullie weten wat het geworden is.

• Johanna

Ik zou nog even laten weten hoe het is afgelopen. Ik had een offerte gekregen van Bob Zweig en de prijs was inderdaad erg gunstig. Ik heb toch met mijn amerikaanse reisbureau contact opgenomen en gevraagd waarom hun dit niet konden doen en een ander reisbureau wel. Na hun antwoord, ben ik toch te erg gaan twijfelen of ik het risico kon nemen, ik durf het toch niet (vooral na enkele berichten op dit forum te hebben gelezen). Als het mis gaat, ben ik veel te veel geld kwijt. Dus ik heb besloten om toch maar hier in Nederland te kijken. We zal waarschijnlijk Holland American Line (Zaandam) worden in januari voor 14 dagen Hawaii. Tot nu toe heb ik de beste prijs bij Cruisetravel gezien. Ik hoop dat de regelgeving voor Amerika gaat veranderen en dat we toch als Europeaan weer de meeste cruises in Amerika kunnen boeken. Het is een geluk dat ik verschillende jaren via Amerika heb kunnen boeken, alleen toch nog veel te kort geweest.

• Henk van der Linden

Hallo Johanna,

als je toch in Nederland gaat boeken mail eens naar RTM_Sales_Information@HollandAmerica.com

t.a.v. Marieke van Diepen, en vertel haar wat je wil, en wat je wilt betalen, ook daar

is te onderhandelen, zeg maar dat je van mij komt krijg je misschien 5% korting (grapje)

Je moet wel vermelden wat je bij Cruise Travel krijgt, dat krijg je dan ook bij de HAL.

Je schrijft over “regelgeving in Amerika” maar het zijn de cruise rederijen (niet allemaal) die hun

eigen markt willen beschermen, als je een auto in de USA koopt moet je in Nederland bij het

invoeren ook BPM en BTW betalen, deze regel hanteren de meeste rederijen nu ook.

Wettelijk hebben de rederijen die ons niet willen verkopen geen poot om op te staan,

maar ja wij als gewone mensen winnen dat nooit, maar Cruise Travel en Zeetours varen er wel bij.

Wij hebben de zelfde cruise gedaan op de “Zaandam” met kerst en oudjaar 2008-2009

er staat er verslagje van op www.nedcruise.info kijk bij ervaringen.

Onze ervaringen waren toen zeer slecht, MAAR de gehele staff is vervangen, en nu gaat alles

prima aan boord onder aanvoering van Master Jan Smit (geen familie van en niet uit Volendam)

Het is een leuke cruise, let wel op de 9 zeedagen, maar als het weer meewerkt zijn alle dagen mooi.

Veel plezier bij de voorpret, als ik je ergens mee kan helpen (tafel reservering enz) laat het me weten.