MSC vergelijken met HAL

• jacq

zo bernadette weer een “vriendin” erbij

• marij

hoi elizabeth

even voor de duidelijkheid er zijn ook gezellige mensen hier op het forum hoor (:P)

en ik tik zelf ook gewoon door en er zitten bij mij ook vaak schrijffouten in mijn postings..

dus trek je er niets van aan en stel gerust je vragen ook al zou je ze ergens hier terug kunnen lezen..

ik heb met de hal gecruist en nog nooit met MSC .wel een keer een bezoekje aan een ship gebracht van MSC en dat italiaanse gedoe is niet echt mijn ding..

wel ben ik het niet eens met het gene dat ze je hebben verteld over ooit met de hal gecruist dat dan alles in het niet valt..onze eerste cruise was met carnival ( freedom) en daar hebben we tot nog toe onze beste herinneringen aan,,maaaaaaaaaaaar wij houden dan ook van gezelligheid en wat meer leven aan boord..(tu)

bij de hal zaten na 12 uur alleen een handje vol nederlanders aan de sportsbar en het schip was in diepe rust en dat vonden wij jammer..

dus wij houden wat meer van leven in de brouwerij…wij vinden carnival voor ONS ideaal…

maar op de hal voelde we ons ook thuis hoor, en zullen nog vaker met de hal cruisen als de bestemming ons aanstaat.

maar ze staan wat ons betreft niet op nummer 1..

het is ook wat je zelf zoekt in een cruise..

verder vind ik het ook erg jammer dat je hier vaak erop wordt gewezen dat je ergens anders de informatie kan vinden als je de zoekfunktie gebruikt..

ik bezoek ook veel andere forums waar dit absoluut niet het geval is en waar het zekers te weten gezellig is en waar je met plezier je vragen stelt..

ben net klaar met het boeken en uitvogelen van een tripje newyork in april..met behulp van het amerika forum is dat super goed gelukt…

alle hulp heb ik gekregen omdat ik voor de eerste keer via pricieline of hotwire mijn hotel wou boeken…er staat op het forum een hele topic met informatie over en niemand die tegen me zei ga dat maar lezen…ze hebben me geholpen doormiddel van op andere forums voor me uit te zoeken welk hotel ik zou winnen als ik zou bieden…dankzij hun heb ik een mega deal gemaakt met het rooseveld hotel in newyork en ben 600 $ goedkoper uit…

als je het moelijk vind marij gaan we het voor je uitzoeken laat maar weten..dus hun hebben het voor me uitgezocht en me overal mee geholpen…dat zijn nog eens forums.

nou moet ik eerlijk zeggen dat ik met de informatie van bernadette ook al een paar keer op pad ben geweest en dat klopte tot in de puntjes (tu)

maar ook ik vind dat het vaak onvriendelijk overkomt…en dan kan je zeggen ik ben zakelijk…ik heb zelf een eigen zaakje en als ik zakelijk ben en niet vriendelijk zal ik het niet ver brengen…en eerlijk gezegt heb ik heel veel vaste klanten door mijn gezellige praatjes en benadering…dan voelen mensen zich vaak op hun gemak..

maar er zitten meer mensen op dit forum met gezelligheid hoor elizabeth…met mijn HAL reis heeft henk van der linden me enorm geholpen…en wat dacht je wat hij had gedaan…we gingen de eerste keer in het restaurant eten en ik kreeg een envelop overhandigd..wat denkje een tegoed voor een heerlijke fles wijn bij het diner met hartelijke groeten van henk van der linden en zijn vrouw en er werd ons een hele fijne cruise gewenst…….stom verbaas en blij verrast wat een schat van een man is dat…en er zijn al heel veel mensen die met de hal gingen cruisen door henk geholpen…(tu)

en nou wil ik niet zeggen dat we elkaar allemaal flessen wijn moeten gaan geven :)

maar een beetje gezelligheid op een prikbord of forum vind ik wel fijn…

groetjes marij uit het gezellige zuiden des lands ;)

• cruiser

Hallo,

Ik persoonlijk heb ook nog nooit met hal gevaren,wel veel verhalen over gehoord.

En inderdaad het heeft met een aantal dingen te maken, seizoensgebonden ,kinderen, leeftijd, budget. enz.enz.

ik dit heb ik al eens eerder vermeld op dit forum.

Msc heeft zijn voor en nadelen ,maar wel prijsvriendelijk als je met kinderen gaat.

Dit is ook zo met de vaarroute, ik heb wel eens gehoord “hoe ouder hoe kouder” ik heb dit vernomen van vrienden die zo een beetje de hele wereld over hebben gevaren, met verschillende rederijen, en zij vinden celebrity top.

Zo probeer ik mensen een beetje tegenmoet te komen op een andere manier,(een korting) en ze zo vriendelijk en goed te helpen.(waar mogelijk en gewenst)

Ik kan niet iemand in de portmonee kijkken en meestal word er gevraagt naar de goedkoopste cabine, maar een cruise kun je zo duur maken als wil .

Sommige mensen willen ook vaak dingen helemaal zelf doen, en vragen of ik alleen de cruise wil boeken, zodat ze wel van de korting kunnen genieten, en dan doe ik dit graag.

Ik vind het forum vaak gezellig en iedereen moet kunnen vragen wat hij wil, stomme vragen bestaan niet.

En de eerste keer cruisen is voor iedereen spannend…………en erna verslavend.

Ik wens iedereen veel cruise .lees en vraag plezier.

cruiser

• Elizabeth

Dankjewel Marij voor je gezellige leuke reactie, ik ben blij dat het niet aan mij ligt :-) en dat er soms onvriendelijk geantwoord wordt,

Henk heeft mij inderdaad op een vorige vraag aller vriendelijks terug geantwoord en ik heb zijn advies ter harte genomen.

Ik zou graag van jou weten op welke site's jij nog meer zit want we willen in 2013 weer naar Florida en dan uiteraard weer cruisen,

dus dan heb ik tijd genoeg om informatie in te winnen en te bekijken wat we nu gaan doen.

groetjes Elizabeth

• Henk van der Linden

Hallo Elizabeth,

voor 2013 heb je boven beschreven boek wel uit gelezen en weet je alles, grapje.

Kijk een op de site van Hr.Brink www.nedcruise.info de beste site in

Nederland voor de cruiser.

• elizabeth

Ja inderdaad Henk voor 2013 zou ik toch afgestuurd moeten zijn op hoe,wat en waar cruisen :)

Niet dat we niet eerder zouden willen maar ja de eurootjes hé

bedankt voor je tip en ik blijf hier op het prikbord in ieder geval regelmatig komen.

groet Elizabeth