ms "Rotterdam"

• Henk van der Linden

vandaag (zaterdag) weer een prachtige dag gehad op de ms “Rotterdam” in Rotterdam.

Geeft altijd een gevoel van thuis komen als je de gangway oploopt, het schip ging om

17.00 vertrekken voor een 8 daagse cruise richting Noorwegen, met weer bijna 1000

Nederlanders aan boord, toch niet zo'n verkeerde zet geweest van de HAL om de

“Rotterdam” bijna twee jaar lang te laten vertrekken uit Rotterdam.

Er is op deze cruise een filmploeg van RTL aan boord, die volgen een week lang een

echtpaar met drie dochters aan boord,uitzending is in Oktober.

Volgende week op de volgende cruise komt er 14 dagen een filmploeg van Omroep MAX

aan boord, zo komt het cruise wel onder de aandacht en natuurlijk een goede reclame voor de HAL.

We waren door de gezelligheid heel de tijd vergeten, er werd “sloepenrol” omgeroepen om 16.15

dan is het de hoogste tijd voor de 'Visitors“ het schip te verlaten, om 17.00 vertrok de ”Rotterdam"

• Santje04

Wat leuk om te lezen. :) Wij moeten nog even geduld hebben, 21 juli stappen we aan boord van de MS Rotterdam. :) Mijn ouders en onze zoon zijn al wel gaan kijken ( langs de kant, niet aan boord ;) ) toen de MS Rotterdam aankwam na de oversteek. Helaas moesten manlief en ik werken, maar zijn nog wel van plan om binnenkort even een kijkje te gaan nemen als hij er weer ligt.

• Albert

Beste Henk,

Ongeveer een jaar geleden, om precies te zijn 19 mei 2011, heb ik al aangegeven dat het stationeren van de Rotterdam aan de Wilhelminakade wel eens een slimme zet zou kunnen zijn gezien de te vewachtte explosieve groei van de cruise passagiers vanuit europa.

Toen werd dit door jou als gezwam betiteld en met een lachertje afgedaan.

Het doet mij dan ook veel genoegen om een (import) amsterdammer zoveel lovende dingen te zien schrijven over het ms Rotterdam en de Wilhelminakade in Rotterdam.

Gelet op het feit dat je graag in the picture staat, een tip, misschien dat je jezelf kan laten uitnodigen in dat programma van MAX, die hebben mij ook al eens benaderd voor een cruiseprogramma, maar omdat ik verhinderd was, hebben ze toen de nieuwslezer van RTL(die ook uit Rotterdam komt) genomen.

Veel succes en Behouden vaart!

P.s. als je een telefoonnummer van Omroep MAX wil hebben laat het me even weten.

• elisabethweb@msn.com

Waarom zo'n onaardige toon Albert tegen Henk ?

Ik vind en vond het altijd leuk om Henk zijn reactie's en belevenissen te lezen en hij heeft al menige mensen geholpen met zijn tips en adviezen.

Laten we het leuk houden met zijn alle, en respect voor elkaar blijven houden.

Dus alstublieft niet zo onaardig tegen elkaar doen.

• Albert

Beste Elisabeth,

Als je voor zwammen ( kletsen / onzin praten ) wordt uitgemaakt in een vakgebied waar je vele jaren in hebt gewerkt door iemand die dit alleen als passagier heeft meegemaakt, dan mag ik aannemen dat ik mij terecht gekrenkt mag voelen.

Een reactie is dan ook te verwachten.

Wat ik nu heb aangegeven is feitelijk juist en correct met enig sarcasme m.b.t. het in beeld zijn, inderdaad dat is niet netjes van mij.

Maar ook hierin vergis ik mij niet, een van de dingen die je op doet in een zeemansloopbaan is mensen kennis, en prik je nog al makkelijk door bepaalde ballonnetjes.

Ook ik lees de verslagen op Ned.cruise en valt mij bepaalde dingen op zoals foto's die gepubliceerd zijn.

Toevallig heb ik op mijn laatste cruise een niet met name te noemen Nederlandse Canadees gesproken die mij in Rotterdamse taal vertelde hoe de foto met het bekend nederlands echtpaar tot stand was gekomen.

Dit onderschreef mijn visie als juist.

Zo ook nu weer het bezoek aan de Rotterdam aan de Wilhelminakade, natuurlijk vergeet je de tijd als je de hele dag gratis en voor niks je vol kan eten en drinken (non Alc) tot op het plimsoll* merk, op kosten van de HAL. En natuurlijk heb je dan lovende woorden het zou te gek zijn om dan nog de gastvrijheid en voortreffelijke keuken van de HAL af te kraken.

Let wel dit is geen afgunst, alleen ter verduidelijking van de “thuiskomst”. want thuis kost het ook weinig niet waar?

Bij deze beloof ik je mijn kritische repliek t.a.v. Henk te stoppen en de dekzeilen er over te trekken.

Voor jou nog een leuke om op je volgende cruise aan de Nav. officier of Kapitein tijdens de borrel te stellen:

Welk klein onderdeel van het schip heeft de langste naam?

Dit is de azijnzuurhoutenankerkettingopslagpen ! ( Houten pen die in de breekschakel zit van de ankerketting )

* plimsollmerk = merkteken op de huid van het schip en uiterste voor belading (diepgang).

• marij

pfffffff….maar dankzij henk heb ik al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel tips gehad…..en wat wij en cruisetravel niet voor elkaar kregen..met onze cruise op de rotterdam…tweede zitting diner….henk had het zo voor ons geregeld…en toen we op onze riante plaatsen zaten te dineren op de tweede zitting werd er ons een envelop overhadingd…met een behoorlijke waarde, voor een heerlijke fles wijn te bestellen en een fijne cruise (tu) werd er ons gewenst…van henk…en ik heb never nooit henk in net echt gezien..dus vind je het erg als ik niet in jou verhaal meega..dus laat henk mooi genieten van de dagjes aan boord waar hij mij en mijn man ook al een keer voor heeft uitgenodigd,,,,jammer genoeg konden we niet….

achter de schermen regelt henk van alles voor cruisers met de HAL…dat krijg je niet zomaar voor elkaar

henk is een topper…(tu)

• brimar

Volgens de filmploeg aan boord afgelopen week is de

uitzending half juli dus niet in oktober.

• Henk van der Linden

Hoi Brimar,

ik schrijf: De uitzendingen zijn 6 zaterdagen vanaf 23 juni op RTL4 om 17.30 uur.

in October zijn de uitzendingen van Omroep Max die zijn nu aan boord van de Rotterdam

• Hendrik de vierde

Volgens de cameravrouw van Max al in September!

• Alicia

Hij mag dan veel weten over de HAL, becheidenheid siert de mens!

Wat vindt Henk zichzelf interessant , vindt het zielig hoe hij te koop loopt met z'n HAL kennis!