Beste Elisabeth,
Als je voor zwammen ( kletsen / onzin praten ) wordt uitgemaakt in een vakgebied waar je vele jaren in hebt gewerkt door iemand die dit alleen als passagier heeft meegemaakt, dan mag ik aannemen dat ik mij terecht gekrenkt mag voelen.
Een reactie is dan ook te verwachten.
Wat ik nu heb aangegeven is feitelijk juist en correct met enig sarcasme m.b.t. het in beeld zijn, inderdaad dat is niet netjes van mij.
Maar ook hierin vergis ik mij niet, een van de dingen die je op doet in een zeemansloopbaan is mensen kennis, en prik je nog al makkelijk door bepaalde ballonnetjes.
Ook ik lees de verslagen op Ned.cruise en valt mij bepaalde dingen op zoals foto's die gepubliceerd zijn.
Toevallig heb ik op mijn laatste cruise een niet met name te noemen Nederlandse Canadees gesproken die mij in Rotterdamse taal vertelde hoe de foto met het bekend nederlands echtpaar tot stand was gekomen.
Dit onderschreef mijn visie als juist.
Zo ook nu weer het bezoek aan de Rotterdam aan de Wilhelminakade, natuurlijk vergeet je de tijd als je de hele dag gratis en voor niks je vol kan eten en drinken (non Alc) tot op het plimsoll* merk, op kosten van de HAL. En natuurlijk heb je dan lovende woorden het zou te gek zijn om dan nog de gastvrijheid en voortreffelijke keuken van de HAL af te kraken.
Let wel dit is geen afgunst, alleen ter verduidelijking van de “thuiskomst”. want thuis kost het ook weinig niet waar?
Bij deze beloof ik je mijn kritische repliek t.a.v. Henk te stoppen en de dekzeilen er over te trekken.
Voor jou nog een leuke om op je volgende cruise aan de Nav. officier of Kapitein tijdens de borrel te stellen:
Welk klein onderdeel van het schip heeft de langste naam?
Dit is de azijnzuurhoutenankerkettingopslagpen ! ( Houten pen die in de breekschakel zit van de ankerketting )
* plimsollmerk = merkteken op de huid van het schip en uiterste voor belading (diepgang).