Waar is Henk v.d.Linden?

• Cor S

“Het is stil aan de overkant”

“Het is stil aan de ovërkant”

• Alicia

Misschien is Henkie ziek van het inenten tegen het Norovirus,vraag me af hoe hij aan het achterlijke idee kwam dat dat mogelijk zou zijn, dat hij momenteel niets van zich laat horen:D Ik denk ook niet dat Henkie al wat van de HAL gehoord heeft, die komen momenteel om van de klachtenbrieven en geloof me, echt niet alleen over het Norovirus, reputatie van de HAL is o.a. door alle bezuinigingen aardig aan het bekoelen

• Albert

Misschien dat het aan mij ligt, maar ook ik bespeurde een vermindering van kwaliteit op de Rotterdam.

Op de Eurodam waren bijna elke dag verse aardbeien, bosbessen en nieuwe haring verkrijgbaar om maar wat te noemen.

Van dit alles heb ik op de Rotterdam alleen twee keer aardbeien gezien waarvan de laatste keer in zeer slechte staat.

Ook het schip op zich is aan een renovatie toe.

Stoelen en banken zijn afgesleten, op het crownsnest waren twee banken die tegen het raamwerk zijn gemonteerd, tijdens de cruise verwijderd omdat er gaten en scheuren in zaten, en niet vervangen.

Het Happy hour lokkertje bestaat niet in Europa, die drinken toch wel die Europeanen!

Zou dat de reden zijn dat hij naar Europa is gehaald, omdat de Europeanen minder “complains” hebben, zoals nu met het Norovirus, dan de Amerikanen?

En een HAL reactie op “complains” duurt 4 tot 5 weken!

Wie het weet mag het zeggen

• Ada

Inderdaad lijkt het er op dat de kwaliteit bij HAL ( maar diezelfde klachten hoor je ook over andere rederijen!) terug loopt. maar wat wil je als sommige cruises bijna 50% goedkoper geworden zijn binnen een paar maanden. Er moet wel verdiend worden dus kan het niet anders dat er ergens op bezuinigd gaat worden.

Overigens voor Alicia: Ik denk dat je de huisregels van dit forum nog eens moet lezen. O.a. staat er dit:

..Felle en heftige discussies zijn toegestaan, zo lang je een ieder in zijn/haar waarde laat.

..Probeer je op dit prikbord te gedragen zoals je doet wanneer je iemand in het echt ontmoet.

• elisabethweb@msn.com

Ada misschien moeten we met z'n allen 3 personen op dit forum maar eens gaan negeren;

Alicia,Albert en Hendrik de vierde, deze drie vervuilen dit forum en zijn het niet waard reacties te krijgen.

Jammer voor alle nieuwe vragers die negatieve antwoorden krijgen op hun vragen, zeker als ze vragen hebben over de HAL wordt er niets als negativiteit geuit.

Beste mensen geniet van jullie cruise ! Echt het is een schitterende en mooie ervaring, laat je niet ontmoedigen door al die negatieve berichten en neem net als je moet doen op andere reizen je maatregelen betreft de hygiene.

Heel veel cruise plezier aan een ieder die dat van plan is !

• Albert

Beste Elisabeth,

Let op, Ook ik wens iedereen een fijne cruise vakantie toe, niets is minder waar!

Hoe zo vrije meningsuiting.

Volgens mij heb jij een beetje Wilders trekjes, iemand die iets anders praait als ik elimineren!

Voor alle duidelijkheid, mijn hart en ziel liggen bij de HAL die nu onder curatele staat bij Carnival.

17 jaar van mijn arbeidsverleden heb ik, met veel plezier, gewerkt bij de Nederlandse HAL.

Maar dat wil niet zeggen dat je je ogen voor de werkelijkheid moet sluiten.

Kritiek, zowel positief als negatief, moet mogelijk zijn.( gebaseerd op juiste feiten en waarnemingen)

Hierdoor krijgt men een duidelijk beeld en kan iedereen zijn eigen beslissingen nemen.

Anders zijn we terug in 40-45 en kan deze site beter sluiten.

• Ada

Om nou meteen naar Wilders en 40-45 te wijzen is natuurlijk absoluut overdreven en heeft niets met een cruise-forum te maken.

Ik geef Elisabeth gelijk als ze wijs/bedoeltt dat de toon op dit forum de laatste weken soms onbeschoft en beledigend is. Sommige mensen blijven doordrammen en denken (hopen) op deze manier iets te bereiken.

Ook daarom zou men nog eens goed alles regels van dit forum moeten doorlezen. Te vinden aan de top van dit forum.

In het verleden is er ook op andere rederijen - zeker in de USA - regelmatig norovirus voorgekomen, maar zelden of nooit is er een tegemoetkoming - anders dan gratis dokterskosten - uit voorgekomen. Het blijft een akelig iets dat helaas niet helemaal te voorkomen valt.

Bijzonder opvallend is dat Hendrik de vierde flink te keer blijft gaan tegen HAL maar als hij een tegemoetkoming of een upgrade kan krijgen hij de volgende keer wel weer met HAL wil varen…..

.

• Albert

Ada Schreef:

——————————————————-

> Inderdaad lijkt het er op dat de kwaliteit bij HAL

> ( maar diezelfde klachten hoor je ook over andere

> rederijen!) terug loopt. maar wat wil je als

> sommige cruises bijna 50% goedkoper geworden zijn

> binnen een paar maanden. Er moet wel verdiend

> worden dus kan het niet anders dat er ergens op

> bezuinigd gaat word

Beste Ada,

Dat de prijzen in europa dalen is alleen maar goed, we hebben hier altijd veel te veel betaald t.o.v. de States, dat is ook de reden dat boeken in amerika onmogelijk werd gemaakt.

Mijn inziens heeft het meer te maken met de enorme verlies post “Concordia” die in de vele honderden miljoenen loopt en door de moedermaatschappij Carnival cruises moet worden goed gemaakt naar de aandeelhouders.

• Hendrik de vierde

Ach Ada, de toon van Elisabeth is ook niet je dat, maar dat komt omdat er enkelen op haar lange HAL tenen hebben gestaan:D

Wat mijzelf betr. heb inmiddels 14 cruises achter de rug,(ook met HAL schepen)maar zoiets als met de Rotterdam gelukkig niet eerder meegemaakt.

Zeg nooit, nooit! Misschien boek ik ooit wel weer eens een HAL reisje, maar dan moet er daar toch echt iets veranderen!

Hendrik

• Hendrik de vierde

Albert, is het niet gewoon een kwestie van vraag en aanbod?

Dat schip vaart toch wel, en de laatste hutten kun je leeg laten, of in de ramsh gooien!

Wij verkeren in de gelukkige omstandigheden dat we binnen een paar dagen kunnen beslissen met een last minute mee te gaan.Wel schokkend als je hoort dat vroegboekers 3 tot 4 maal meer hebben betaald voor dezelfde hut!

Hendrik

enne Ada, dat komt bij alle maatschappijen voor!