Beste Albert.
Geen idee waarom jij een andere reactie van mij had verwacht. Juist een bereisd persoon weet dat er op elk soort vakantie wel eens wat fout kan gaan.
Meer of minder serieus.
Klagen mag natuurlijk, maar aanhoudend klagen wordt snel zeuren of vervelend. Zeker als men probeert een bepaald iemand hiermee te ergeren, die hierbij een buitenstaander is. Dit forum is bestemd om elkaar inlichtingen te geven, advies (positief of negatief) wat, hoe, waar e.d. met aangegeven regels.
Tot nu toe zijn onze klachten, of het een cruiseline of een hotel e.d.was altijd wel goed opgelost. Een duidelijke omschrijving van de (gegronde) klacht, met daarin een eventueel redelijk voorstel is bij ons altijd goed afgelopen en hebben wij rechtstreeks met de betrokkene afgehandeld. O.K. soms was een 2e brief of e-mail nodig, Hun voorstel was uiteraard heus niet altijd wat wij voorstelde, soms zelfs beter, soms ook minder.
Ja ook bij HAL hebben wij ooit een klacht gehad, niet over noro-virus, de afloop (en excuses) was voor ons bevredigend.
Toen ik een aantal jaren geleden zelf ook het noro-virus bij een andere rederij opliep heb ik geen moment overwogen hierover een klacht in te dienen.Noro komt niet alleen op een cruiseschip voor.
Wij zijn ooit ingescheept op de Amsterdam in San Diego die met flinke vertraging vertrok ( ja inderdaad schoonmaken i.v.m. noro op de vorige cruise), maar op onze reis is alles prima verlopen. Wel stonden er op de kade TV ploegen klaar met de vraag aan de passagiers of men noro gehad had. Diezelfde avond op TV moesten ze toegeven die passagiers niet aangetroffen te hebben.