Flam Noorwegen

• Bep

Zie nedcruise.info daar staan pas geplaatste reisverslagen over deze reis,

Met info over de plaatsen en vervoer.

Mvg groet Bep

• Retse

Wat fijn dat jullie reageren!

Heb inmiddels ook bericht gekregen van en het is inderdaad een kaartje maar vol is vol, dus dan neem je de volgende trein. Ik denk dat we het toch maar doen. Er liggen 3 schepen waarop in totaal ongeveer 6200 passagiers kunnen zitten. Als je uitgaat van 525 plaatsen per trein, dan zijn er tussen 8 en 5, 2625 plaatsen in de trein. Dus het blijft een gok om vooraf een ticket te bestellen, maar je kunt op deze manier wel de rij omzeilen en proberen de eerste trein te nemen om 8.35.

Peter: je raadt aan bij beide stations uit te stappen en pas weer de volgende trein te nemen? Of ben jij alleen gestopt voor een foto stop en direct weer dezelfde trein genomen? Ik las dat er bij de waterval een fotostop is.

Bep: ik ga je verslagen vanavond opzoeken en lezen.

Andere tips blijven natuurlijk zeer welkom (onze eerste cruise, dus alles is nog wat onbekend, maar heel veel zin in).

• Bep

Hallo Retse het zijn niet mijn verslagen maar van andere maar zeker de moeite waard om te lezen.

Even over de flam trein, bij de waterval stopt de trein en wordt iedereen in de gelegenheid gesteld foto's te maken,

ik dacht dat ie daar ruim 5 minuten stopte.

Wij zijn meegereden naar Myrdal, daar staat ie ongeveer 10 a 15 minuten stil, wij zijn gelijk weer terug gegaan omdat als het druk is je misschien lang moet wachten op een trein waar je in kan, Myrdal is alleen station en verder niks te doen.

Heel veel voorbereidings pret ! En je cruise zal zeker onvergetelijk worden !

Groet Bep

• Santje04

Volgens mij omzeil je de rij niet als je van te voren kaartjes reserveert, je moet nog in de rij om je voucher om te ruilen voor tickets, dat is wat ik heb begrepen.

• Retse

Ik heb de vraag of je tickets of vouchers ontvangt bij acprail uitgezet. We hebben sowieso een order bij acprail geplaatst afgelopen weekend. Nu de post afwachten.

• PeterW

Er staat in ieder geval “ticket” op de kaartjes en geen voucher.

• PeterW

Leuke wandelroutes in Flam

http://www.visitflam.com/upload/walking_in_flam_nor-eng.pdf

• Retse

Ik zal de site van Flam nog eens goed bekijken, dank je Peter.

Acprail mailt dat we niet in de rij hoeven te staan voor de ticket office maar direct naar de trein kunnen.

• Retse

Zojuist de tickets ontvangen. Vrijdagmiddag besteld, betaling is pas met valuta maandag gegaan en maandag zijn de tickets al uit Londen verstuurd ook. Misschien handig voor anderen om te weten dat het zo snel gaat. Er staat inderdaad ticket op en niets over een voucher die je om zou moeten wisselen voor een ticket. Ik heb ticket besteld voor 2 juli. Op het ticket staat dat je hem tussen 2 juli en het einde van het jaar kunt gebruiken.

• Retse

Vandaag op cruisecritc gelezen dat sinds mei/juni dit jaar de regels zijn veranderd en dat je toch met ticket in de rij van kantoor moet gaan staan. We zullen zien, het zal vast goed komen.