tips voor excursies voor reis in Indonesie ms Rotterdam

  • Rietje

    Wij stappen op in Singapore ( 53 dg ) en willen met reisgenoten wat excursies zelf proberen te maken wie heeft er tips of ervaring ?

  • Ada

    Via Internet google - private driver en dan de plaats -en ookzoeken via het amerikaanse forum tripadvisor - kan je het een en ander tevoren regelen.Meestal zijn dat gidsen met een auto of busje. Daarna eventueel mede passagiers benaderen. (bijv. via rollcall op cruise critics)

    Op het forum cruise-critics is een roll-call van passagiers, waar diverse mensen excursies in kleine groepjes/busjes geregeld hebben, maar veel zijn er al vol.

    Om problemen te voorkomen alleen boeken als je niet tevoren hoeft te betalen, maar ter plekke aan de chauffeur.

    Vaak zal je in havens taxi chauffeurs kunnen regelen, maar niet alle chauffeurs spreken voldoende engels. Dan de prijs goed afspreken en wat je wel/niet wil zien.

  • Hendrik de vierde

    Rietje, wij stappen ook op in Singapore, maar mogen er na Indonesie alweer vanaf:D

    Excursies boeken wij alleen als het niet anders kan.

    Ter plekke is het (bijna) altijd mogelijk met gelijkgestemden een jeep of klein busje te regelen.

    Vervolgens wel stevig onderhandelen op de VOC manier!

    De tip van Ada (kijk of de gids verstaanbaar Engels spreekt) zou ik zeker ter harte nemen.

    Veel plezier gewenst

    Hendrik

  • Albert

    Inmiddels heb ik contact gehad met een oud HAL medewerker uit Jakarta.

    Deze heeft nu een reisbureau en heb ik voorlopig met hem over een city tour in Jakarta en Semarang de Borobudur een afspraak gemaakt.

    Hij biedt mij het volgende aan:

    Jakarta city tour van 08.00 uur tot 15.00 uur:

    Busje met AC en ervaren chauffeur voor acht personen

    flesje water p/p aan boord

    Engels talige gids

    Alle toegangsbewijzen voor bezoek aan:

    Zeehaven ( VOC )

    Nationaal Museum

    Nationaal Monument

    Stadhuis

    Oude kerk ( begraafplaats J.P.zoon Coen )

    Istiqlal moskee ( grootste van zuid oost Azië goed voor 20.00 personen en gebouwd door Kath. Ingieur )

    Antiekmarkt

    Presidentieel Paleis

    Oude school Obama

    Chinesewijk

    Dit voor 25 dollar per persoon exclusief 10 dollar voor een lunch Dus totaal 35 dollar. (kan ook in euro betaald worden)

    SEMARANG BOROBUDUR TOUR van 09.15 uur tot 17.15 uur

    Busje met AC voor 8 personen met ervaren chauffeur.

    Drankjes aan boord

    Vervoer van Pier naar Borobudur en terug

    Kostprijs 28 dollar per persoon.

    Toegangsbewijs Borobudur 20 dollar p.p. ( dit is vaste prijs ) inclusief engelstalige gids

    Lunch 8 dollar

    Dus zeg maar inclusief tip voor de chauffeur 60 dollar per persoon.

    De toegangskaarten voor de Borobudur worden door hem besteld en worden door de chauffeur meegebracht zodat er geen wachttijd is.

    Over de overige plaatsen wil ik nog met hem onderhandelen als er genoeg gegadigden zijn (graag aangeven )

    Als je wil boeken vermeldt dan gewoon je naam zoals hier op de site met het aantal personen die willen boeken.

    Zo is ook ieders privacy op deze site gewaarborgd.

    T.z.t zal ik mijn hutnummer (nu BB garantie) bekend maken zodat we aan boord de zaken verder afwikkelen.

    Het is nu alleen ter inventarisatie hoeveel gegadigden er zijn zodat de man alles kan regelen.

    Albert.

  • Hendrik de vierde

    Albert, dat zien mijn vrouw en ik wel zitten!

    Graag doen wij mee, en hulde voor dit initiatief. Als je mij een prive bericht stuurt met mailadres kunnen we e.e.a. kortsluiten.

    Hendrik

  • Ada

    Intussen hebben wij div. excursie zelf geregeld.

  • albertusHJA

    Beste medereizigers,

    De voormalig HALmedewerker die nu touroperater is biedt ook buiten de JAKARTA en SEMERANG BOROBUDUR tour het volgende aan:

    Plaats: PROBOLINGGO

    TOUR naar de BROMO VULKAAN ( 2200 meter hoog )en KALDERA

    Vertrek: vanaf tenderplaats ms.Rotterdam 08.15 uur tot retour Tenderplaats 16.15 uur.

    Kostprijs: 200 dollar voor 4 personen.

    INCLUSIEF:

    Toegangsbewijzen

    Ervaren Ranger ( trek tour gids ) i

    Vervoer: 4X4 TOYOTA JEEP met ervaren chauffeur.

    Afstand: 52Km reisduur 75 minuten tot Gnadisari of Cemoro

    Dan uitstappen en zijn er twee mogelijkheden:

    Of te voet naar de krater

    Of te paard (pony, kost 11 dollar per persoon extra)

    Dan kom je aan in de krater om de kratermond te zien (laatste uitbarsting in oktober 2010)

    De zelfde weg terug en krijg je gelegenheid om nog wat te nuttigen in hotel Cemoro Indah met uitzicht over de KALDERA

    Daarna retour naar de Tenderplaats van het ms. Rotterdam.

    Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

    Albert.

  • albertusHJA

    Na gekomen bericht BROMO tour

    Lopen naar de Kratermond is een half uurtje ( 1500 meter )

    Kan ook heen te paard en terug ( naar beneden ) lopen.

    Maaltijd, soep + hoofdgerecht met koffie of thee, kost ongeveer 8 dollar .

    Albert.

  • Rietje

    Beste Albert,

    Wij hebben interesse voor de excursies , mail me voor verdere gegevens

    Groet Rietje

  • Albert

    Het natte seizoen is aangebroken op Java

    Volgens de NOS regent het nog een maandje

    Kunnen we misschien in Jakarta voor de tour beter een bootje nemen dan een busje!!

    Zal je toch nog moeten gaan zwemmen Hendrik!