Hoi,
We zijn net afgelopen maandag teruggekomen van deze reis georganiseerd door BBI.
Het was de eerste keer dat we een cruise maakten op zo'n groot schip.
Ik dacht dat er alleen bejaarden mee gingen maar tot mijn verrassing waren er juist een groot aantal jongeren aan boord.
We hadden een mooie buitenhut op de 4e verdieping. Bedden naast elkaar en een zitbank voor het raam. Een schrijf/kap tafel. en erg veel hangkastruimte.
Op de boot kan je excursies boeken die gemiddeld 50 euro per persoon kosten. Een hoop geld voor die 3 uurtjes die je weg bent.
Santorini vond ik het mooist. Het schip vaart de krater in en je wordt dan met tenderbootjes naar de kant gebracht.
Van BBI moet je niet al te veel informatie verwachten. Het is een reisorganisator die bulkreizen inkoopt en ze via internet aan de man brengt.
Informatie die je zal missen is bijvoorbeeld dat het vleigtuig een uur later vertrok.
Het gewicht van de koffer ( 25kg)
Het vluchtnummer bij aankomst op Schiphol.
Bij de terugreis de tussenstop in Antalya.
Het daardoor veranderde vluchtnummer waardoor er verwarring was bij degen die je komt ophalen.
De reisleidster in Istanbul was trouwens ook slecht geinformeerd.
Als je een hotel neemt raad ik je toch het 3 sterrenhotel aan dat midden in het oude centrum van Istanbul staat. 5 minuten lopen naar het Topkapi paleis en naar de Bosporus. Verder alles binnen 10 minuten lopen naar de grote attracties.
We hebben in elk geval van deze reis genoten.
David