MV CRISTAL****

• David

Hoi,

We zijn net afgelopen maandag teruggekomen van deze reis georganiseerd door BBI.

Het was de eerste keer dat we een cruise maakten op zo'n groot schip.

Ik dacht dat er alleen bejaarden mee gingen maar tot mijn verrassing waren er juist een groot aantal jongeren aan boord.

We hadden een mooie buitenhut op de 4e verdieping. Bedden naast elkaar en een zitbank voor het raam. Een schrijf/kap tafel. en erg veel hangkastruimte.

Op de boot kan je excursies boeken die gemiddeld 50 euro per persoon kosten. Een hoop geld voor die 3 uurtjes die je weg bent.

Santorini vond ik het mooist. Het schip vaart de krater in en je wordt dan met tenderbootjes naar de kant gebracht.

Van BBI moet je niet al te veel informatie verwachten. Het is een reisorganisator die bulkreizen inkoopt en ze via internet aan de man brengt.

Informatie die je zal missen is bijvoorbeeld dat het vleigtuig een uur later vertrok.

Het gewicht van de koffer ( 25kg)

Het vluchtnummer bij aankomst op Schiphol.

Bij de terugreis de tussenstop in Antalya.

Het daardoor veranderde vluchtnummer waardoor er verwarring was bij degen die je komt ophalen.

De reisleidster in Istanbul was trouwens ook slecht geinformeerd.

Als je een hotel neemt raad ik je toch het 3 sterrenhotel aan dat midden in het oude centrum van Istanbul staat. 5 minuten lopen naar het Topkapi paleis en naar de Bosporus. Verder alles binnen 10 minuten lopen naar de grote attracties.

We hebben in elk geval van deze reis genoten.

David ;)

• Sunnysky

Hai David!

Bedankt voor je reisverslag, heel duidelijk en fijn dat je/jullie het naar je zin hebben gehad.

Zeer benieuwd naar de volgende ervaringen met de Crystal en eh ben je een beetje Cruise verslaafd geworden? Hoe was het eten, was het free style dining of had je een vaste tafel elke avond en nog formele avonden v.w.b. de kleding?

Groetjes en alvast fijn weekend.

Annette

• David

Hoi Annette,

Ik zag een realistische weergave van het schip op:

http://player.narrowstep.tv/?player=CyprusiTV&ref=cristal&void=146034

Cruiseverslaafd ben ik nog niet maar ik zou het zo volgende keer weer willen doen.

Er zijn 4 restaurants met een 6 gangen keuze menu voor de lunch en het diner .Lunch kon ook in buffetvorm in de twee eenvoudiger restaurants.

Voor het diner moet je een vaste tafel reserveren.

Er was een griekse avond waar iedereen in het wit blauw gekleed werd verwacht.

Verder geen shorts T shirts etc. bij het diner.

Groetjes,

David ;)

• peter

Hallo David,

Jouw commentaar is interessant omdat wij op 11 juli deze trip gaan maken.

Hoewel smaken verschillen, kan je iets zeggen over de kwaliteit van het eten.

Voor de prijs neem ik aan dat de verwachtingen niet al te hoog gespannen moeten zijn.Alvast bedankt.

Groeten

Peter

• peter

en hoe ligt het prijsniveau van de drankjes aan boord

• Ans

Hallo David,

Wij gaan de cruise maken op 1 augustus.Wij hebben wel voor het 5*hotel gekozen. Kun je zeggen welk hotel dit is?

Jouw bericht was trouwens heel verhelderend en ook wel geruststellend, vooral omdat er toch vrij weinig informatie gegeven werd. En dan blijft het toch wel een gokje!

Ans

• Willeke

Hoi Peter,

Wij gaan deze reis ook op 11 juli maken. We zitten dus in hetzelfde schuitje.

Wij zijn ook benieuwd naar het eten aan boord en de prijzen van de drankjes.

Als het goed gaat, dan komen deze week de tickets binnen. Het is wel spannend, want je boekt en betaald de reis en voor de rest hoor je helemaal niets van BBI-reizen.

We gaan er dan ook maar vanuit dat alles goed komt en de reis gewoon door gaat.

Gr. Willeke

• Nicole

Ans,

wij vertrekken 4 juli en wij hebben ook het 5* hotel geboekt. Dit is hotel Akgun Istanbul Hotel. Kun je ook op de site van Corendon vinden.

Veel plezier op de cruise!

Nicole

• Nicole

Hallo David,

wij vertrekken a.s vrijdag 4 juli met dezelfde cruise van BBI. Inderdaad slechte informatievoorziening. Jouw info was even een verademing. Nog tips wat je echt gezien moet hebben op bepaalde eilanden? Aangezien je zo kort op een eiland bent. En ik ben ook net als vele andere ook benieuwd naar de kosten op het schip zelf, te denken valt aan drankjes en eventuele activiteiten.

Nog zeeziek geweest of mensen gesproken die daar last van hadden (ben ik nl. een beetje bang voor). En is de transfer wel goed geregeld van de luchthaven naar het hotel en van het hotel naar het schip? Kon ik ook niets over vinden bij BBI. Maar we hebben er wel erg veel zin in!

Alvast bedankt!!

Nicole

• Toos

Hallo, wij gaan deze cruise 11 juli maken, afgelopen zaterdag optie en vandaag definitief geboekt.

Omdat ik dit prikbord had gevonden gelijk gevraagd of we een tussenstop hadden,maar gelukkig hebben we rechtstreekse vluchten.

We mogen 20 kg en 5 kg handbagage meenemen.

De naam van het hotel hoor ik pas als we de tickets krijgen, wij hebben een 3 sterren hotel geboekt, ben benieuwd.Heb nog nooit op deze en op korte manier een reis geboekt.

Ben ook benieuwd naar de prijzen van de drankjes,als iemand dat kan vertellen zou fijn zijn.

Het is onze eerste cruise en hebben er veel zin in.

Groetjes Toos.