Hallo Peter,
Cola en andere softdrinks ca 2,50
Wijn 3,50
Je krijgt gratis water met een chloorsmaakje op tafel met ijsblokjes.
Een non alcohol arrangement voor een week kost 59 euro p.p.
En inclusief alcohol 139 euro p.p.
David
Hoi Nicole,
Tips over de aanligplaatsen.
In Mykonos zijn we gewoon voor 7 euro p.p.naar het dorp gebracht met de bus en door de straatjes van Mykonos gewandeld.
In Patmos hebben we de grot bezocht waar Johannes de evangelist de openbaring van Christus heeft ontvangen en een klooster bezocht ( mooie excursie)
In Kusadasi een excusie gemaakt naar de resten van de stad Efeze.
In Rhodos door het ommuurde stadje gewandeld ( geen excursie)
Donderdag Kreta taste of Kreta een oude olijfolie perserij bezocht en kretaanse hapjes gegeten en griekse volksdansen.
s middags Santorini. Het schip vaart de vulkaankrater binnen en je wordt met tenderbootjes naar de wal gebracht.
We hebben een excursie gemaakt over het eiland naar het plaatsje Oia waar je een prachtig uitzicht hebt over de krater en daarna naar Thira waar je met de kabelbaan terug naar de haven kan gaan. Zorg wel dat je een uur van te voren in de rij van de kabel baan staat want zo lang kan het duren. Of ander te voet of op een ezel terug naar beneden. ( mooiste excursie)
Laatste dag Pireus.
Iemand met een heel gevoelige maag zou zeeziek kunnen worden.
Maar normaal gesproken is de zee te rustig.
De transfers zijn goed geregeld hoewel de reisleidster ter plaatse wel chaotisch voorkwam. We werden eerst naar de verkeerde bus gestuurd.
David
Het beste is om met een taxi ( wij betaalden 16 euro maar dat was kennelijk erg laag) voor 25 euro naar het Plaka te rijden in Athene waar je ook dicht bij de Acropolis bent.
Of voor 80 cent vanf het station in Pireus met de metro. Je kan bij de boot voor 3 euro een taxi naar het station nemen.
Toos,
Voor Istanbul mag je 25 kg meenemen en 5 kg handbagage
Volgens Corendon website:
“Ruimbagage mag niet zwaarder zijn dan 20kg (voor vluchten naar Istanbul 25kg) en handbagage mag niet zwaarder zijn dan 5kg en mag maximaal de volgende afmetingen hebben: 50 x 35 x 23 centimeter”
www.corendon.nl/content/default.aspx?contentid=491
David
we gaan vandaag beslissen of we 1 augustus aan boord gaan van de Cristal.
kan iemand ons vertellen of het aan dek “vechten” is voor een lekkere stoel of dat dat allemaal wel meevalt en iedereen z'n plekje onder de zon kan vinden?
Oh ja, er gaan twee dochters van 17 en eentje van 12 mee. Denk je dat die zich vermaken aan boord? Ze houden best van een feestje maar vermaken zich ook prima met een goed boek.
Hou me aanbevolen voor een reactie. Voor iedereen die gaat: goede vaart en veel plezier! mischien zien we elkaar binnenkort.
Hein
Hallo David, de informatie over de kilo's voor de bagage heb ik te horen gekregen van het reisbureau BBI-reizen.
Heb het reisbureau vandaag gebeld om te vragen in welk hotel dat we zouden komen, maar dat wisten ze nog niet, misschien hoor ik het morgen als ik de tickets krijg en anders ter plaatse.Dit is dus minder leuk vind ik en inderdaad slechte informatie. Ik zal eerst morgen maar even afwachten.
Groetjes Toos.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?