een leuke topic met vragen voor wat leven in de brouwerij

• ward

1…16&23 oktober 2010

2…rccl,oasis ots

3…oost west caribic b2b

4…geboekt op mijn laatste cruise ivm on board credits,maar word nu verder geregeld in nl door Montys exclusief travel

5…alaska,panama kanaal

• frans

Hallo marij,

1…..26juli t/m/ 3 augustus

2…..msc orchestra

3…..oostzee Talinn , St.Petersburg,stockholm, Kopenhagen

4….. bij sunguest via reisburo

5….. we denken weer aan een transatlantische met een paar dagen caribic,

Marij ik vind het een leuk idee, ik vond het ook al aardig stil

Ik dacht aan de krediet crisis.

groeten Frans

• marij

ward en frans bedankt voor jullie bijdrage.

leuk dat jullie mee hebben gedaan !!

en frans een beetje dezelfde route als wij :-)

groetjes marij

• Honeymoon

Hallo,

1… Wij gaan op 11 november cruisen

2… Royal Caribbean / Freedom of the Seas

3… 2 weken Caribbean, Jamaica, Haiti, Grand Cayman, Cozumel (Mexico), Bahamas, St Maarten, St Thomas

4… Zeetours

5… Dit is onze 1e cruise dus eerst maar eens kijken of het bevalt :)

• marij

hoi hoi

ook een hele mooie reis.

en je eerste nog wel. daar geniet je dubbel van want echt alles is nieuw… en hopenlijk wordt je niet besmet met het cruise virus want dat is heel besmettelijk :-)

groetjes marij

• Bernadette*

-15 april- 2 mei 2009

-Princess cruises ( ja ;echt …toch ….hopelijk nu geen verbouwing onderweg!)

-Diamond Princess

-Bangkok-Singapore Ho Chi -Minh -city- Nha Trang-Hong Kong-Taipei-Okinawa-Shanghai-Nagasaki-Beijing (17 dagen)

-Cruise Travel

- rondom Zuid Amerika ;Chili- Argentinie

• jan

Wij gaan 19 september met de liberty of the seas royal caribean 7 nachten. Het is voor het eerst dat we een cruise maken. Nu zit mijn man in een rolstoel, vraag me dus af hoe hij in die tenderbootjes gaat, weet iemand dat? We gaan naar Mexico,Haiti en Jamaica. Ik geloof dat we 1 keer in een haven aanleggen en de rest met tenderbootjes aan wal gaan, maar ik kan nergens vinden hoe iemand met een roltoel in die bootjes gaat.Verder weten we helemal nog niet hoe alles werkt op een cruise. We gaan darna nog 2 weken toeren door Florida. We hebben alleen nog maar een hut, wel aangepast met balkon, voor de rest wachten we af, ook omdat we niet weten waar we het moeten zoeken. We hebben geboekt bij life style cruise.

We hebben er wel veel zin in, maar informatie is welkom en is gala kleding echt nodig?

• Bernadette*

Wat de tenderbootjes betreft:wanneer alle passagiers weg zijn en het dus rustig is en er niet te veel deinig staat komen de rolstoelers aan de beurt.U wordt geholpen door de bemanning,mits het mogelijk is.Dus geen "tendergarantie'!

Er is op alle schepen een balie waar ze u precies kunnen vertellen hoe en wat.Trouwens, u heeft een aangepaste hut geboekt dus ze weten dat u extra attentie nodig kunt hebben. Komt helemaal goed!

Ik moet u eerlijk bekennen , dat ik het niet erg handig vind ,dat u uitgerekend een cruise met veel tenderhavens heeft uitgezocht…..

Heeft iemand u deze cruise geadviseerd?Hou er ook rekening mee, dat er niet altijd wanneer er getenderderd moet worden , de haven wordt aangedaan! Te veel deining,te hoge golven;schip slaat haven over en vaart door.

Alle schepen zijn rolstoelvriendelijk. U kunt overal op het schip komen! Wanneer u hulp nodig heeft hoeft u maar te 'kikken" en uit alle hoeken en gaten komt personeel om u te helpen. Ze brengen b.v uw dienblad naar uw tafeltje in het zelfbedienigsrestaurant.

Alles ‘werkt’heel simpel en het gaat vanzelf. Wanneer u engels spreekt is er geen probleem. Iedere dag krijgt u een krantje met alle nodige informatie over de volgende dag in uw hut. Lees eens een aantal pagina's van dit prikbord dan krijgt u een idee van de gang van zaken!

Er is al veel over gala kleding geschreven. Ja ;u moet om niet uit de toon te vallen als dame iets feestelijks aan ;2x. Kan het zelfde zijn;niemand ziet dat.Trek aan wat u ook bv op een feestje zou aandoen of met de kerst. Een heer volstaat met een donker pak of smoking.

Vaak is er een mogelijkheid in een selfservice restaurant iets te eten. i.p.v het galadiner .Dan heeft u geen feestelijke kleding nodig. Maar niet elk schip heeft die mogelijkheid.

U zult van deze cruise vast genieten !

Laat ons weten hoe u het ervaren heeft wanneer u weer thuis bent!

• marij

hoi bernadette

dan ben jij het eerst aan de beurt :-) tot zover dan !!

wat een geweldig mooi reis ga je maken.

en we horen wel weer hoe je het hebt gehad.

en we doen er dan allemaal ons voordeel mee hier op het prikbord.

want om op eigen gelegenheid iets te ondernemen moet je echt bij jou zijn ;-)

maar dat heb ik al eerder gemeld.

bedankt voor het meedoen aan de topic

gr marij

• Bernadette*

Ha Marij

Wij gaan weer het wiel uitvinden! Ik ben al begonnen in Thailand. Het schip ligt in de buurt van Pattaya. Heb al een mooi resort voor 1 nacht geregeld en een taxichauffeur . Via de Bangkok prikbord pagina.

Verder op de Beijingpagina ook veel informatie gekregen. Beijing ligt 300km van zee. Dus je moet een hele afstand overbruggen on bij het vliegveld te komen.

Er komen steeds meer cruises richting het verre oosten(Costa!!). We zullen alle ervaringen opschrijven en proberen zoveel mogelijk zelf te ondernemen waar dat kan!

Het voordeel is dat we behalve in Japan bijna alle steden kennen ;bezocht op andere reizen. Maar we kijken er erg naar uit; toch bijzonder cruisen in Azie!