een leuke topic met vragen voor wat leven in de brouwerij

• fan

Hoi allemaal,

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal voor cruises gaan maken.

1. wij gaan van 26 april t/m 3 mei 2009 (al lekker snel)

2. we gaan met de Freedom of the seas van Royal Caribbean

3. we doen Haiti, Jamaica, Cayman eilanden en Cozumel

4. deze cruise geboekt aan boord van onze vorige cruise (kerst 2007)

5. wat we nog heel graag willen doen is de zuidelijke caribbean route en alaska.

Dit wordt onze derde cruise met de royal caribbean. We hebben de oostelijke route gedaan en klein stukje west route. 1e keer met de enchantment of the seas en de 2e keer met de radiance of the seas.

Groeten,

Fan

• marij

hoi fan

dat is zeker snel. en echt leuk jah om al die bestemmingen te lezen van iedereen.

wat een heerlijk vooruitzicht :-)

en lekker naar het mooie weer gaan jullie.

ga er lekker van genieten zou ik zeggen.

bedankt dat je hebt meegedaan an de topic.

ik lees toch wel dat best veel mensen alaska in hun verlangrlijstje hebben staan.

gr marij

• Bernadette*

Ha Marij

Bedankt voor je lange uitleg. Als eerste;bedelen of onderhandelen. Ik begrijp best wat je man bedoelt hoor! Prive zitten we misschien wel in dezelfde situatie ;-)

Maar iedereen is verschillend en daarbij ligt het er ook aan wie je aan de andere kant aan de telefoon hebt of dat degen een bepaalde bevoegdheid heeft en moeite voor je wilt doen. . Ik zoek alles op internet heel goed uit en dan regel in mijn boeking ook vaak via internet. Wanneer ik bel en het boekingstelefoontje duurt langer dan 10 minuten dan is er iets aan de hand. Zo makkelijk zijn wij als(regelmatige) klant. Vaak weten degene aan de ‘andere kant ’ veel minder dan ik. En eerlijk gezegd heb ik nooit gedacht aan ‘harde’ onderhandelingen. Ben ik erg goed in, dus ga dat vanaf nu ook doen! Bedankt voor de tip.

Nogmaals ;schande dat zij zich zo opstellen en niet voor hun Nederlandse klanten het onderste uit de kan proberen te halen!!!!!!

Nog zo iets. Min of meer een tip.

Wij hebben onze volgende cruise geboekt per telefoon en er is een prijs afgesproken. Pas na ruim 3 weken de factuur. Blijken ze 10 euro p.p meer te rekenen voor de cruise. Peanuts, maar toch… Ik heb geen been om op te staan , want hoe kan ik dit bewijzen? Dus voortaan direct even een email vragen ter bevestiging van wat er is afgesproken.

Marij; je hebt gelijk dat de maatschappij veranderd is en we moeten onderhandelen over bijna alles.

Hopelijk lezen velen dit stukje en gaan veel ogen open! Veel mensen hebben het idee dat cruisen duur en elitair is ( en cruisebedrijven houden dit graag zo; hebben tot nu toe vaak te maken met een bepaald soort ‘publiek’ dat makkelijk overstag gaat) en daarbij passen gevoelsmatig geen harde onderhandelingen….:D

Dus cruisers ;voordat u boekt in Nederland kijk even op een Amerikaanse site(google :cruise) en u ziet wat de bodemprijzen zijn en de extra's en onderhandel!!!!!.

Maar het komt dus ook voor dat de cruises in Nederland veel goedkoper worden aangeboden. Zeker op dit moment wordt er veel gedumpt op de Europese markt. Doe er je voordeel mee!

Ik heb geen naam genoemd van het bedrijf dat zo buitengewoon kinderachtig kan reageren ,maar we hebben goede ervaringen met Cruisefactory. Ik kan zelfs zeggen dat wij hun eerste of tweede klant waren jaren geleden! Ook Cruisewinkel is attent en denkt mee. Met Zeetours wel eens problemen gehad omdat er op internet andere dingen staan dan ze te bieden hebben. Ze controleren hun site niet altijd. Nogmaals vaak weten degenen achter de telefoon maar heel weinig van wat ze verkopen. Kan ook niet anders , want alleen door ervaringen wordt men wijs!

Misschien dat andere cruisers hun ervaringen met boekingen hier ook willen delen met ons.

• noortje

Hoi allemaal.

Wij gaan 24 mei voor het eerst met een cruise naar Alaska, vanuit Vancouver

We gaan met de Norwegia Sun .Ik ben benieuwt hoe we dat gaan vinden.

Daarna 31/2 week met de camper .Met de camper doen we nu voor de 5de

keer .Allemaal een fijne vakantie en gezond weer thuis.

Groetjes Noortje

• carla

Hallo wij gaan 14 oktober-24 oktober 2009

met de zuiderdam

fortlauderdale-half moon cay-aruba-curacao-panamakanaal-costa-rica -fort lauderdale

geboekt bij toerkoop

wens nog een keer panamakanaal maar dan in de passific oc. uitkomen en naar mexiconoortje schreef:

>

>

>

> Hoi allemaal.

>

>

> Wij gaan 24 mei voor het eerst met een cruise naar Alaska,

> vanuit Vancouver

> We gaan met de Norwegia Sun .Ik ben benieuwt hoe we dat

> gaan vinden.

> Daarna 31/2 week met de camper .Met de camper doen we nu

> voor de 5de

> keer .Allemaal een fijne vakantie en gezond weer thuis.

>

>

> Groetjes Noortje