een leuke topic met vragen voor wat leven in de brouwerij

• ottoline

Hallo Allemaal,

Wat een geweldige reizen worden er allemaal gemaakt.

Zou graag willen dat ieders wens uitkomt en kullie Allemaal ongelooflijk genieten van jullie Cruise.

Voor Mary,

Een super idee om deze site weer eens op te peppen.

Super Mary.

Groet allemaal en geniet.

Ps. Het Cruise-virus komt en pakt je….ik spreek uit eigen ervaring.

• jan

We hebben nog nooit een cruise gemaakt en wilden veel zien, dus gekeken naar de zeedagen en niet hoe je een haven aan deed. Ik ben er nu pas achter omdat er nu ook een georganiseerde reis er naar toe gaat,daarin stond dat je met tenderbootjes aan wal gaat, anders had ik het nog niet geweten. Het is ons ook niets daarover verteld, toen we gingen boeken en met een aangepaste hut is het ook zo, je vraagt aan en als de hut vrij is, is het ook definitief. Ik weet ook nog niet hoe het gaat, maar vinden we het leuk,dan willen we nog wel een keer. Het lijkt ons fantastisch, alleen waar en wat, vind ik moeilijk. De keus is groot en tja je moet eigenlijk rekening houden met een rolstoel. De voorpret is er niet minder om.

Wij wonen in het noorden en life style cruise zit in Kerkrade, wel veel gemaild over de hut, maar ja niet hoe je havens aan doet.Zo leer je eigenlijk altijd wel wat en ja ik heb gekeken hoeveel plaatsen we aan deden, omdat het me wel leuk leek om overdag van boord te gaan en in de avond en nacht varen en niet al teveel zeedagen en de caribean hebben wij nog nooit gezien, dus ja hoe kom je tot een keuze tussen zoveel aanbod, als beginnelijng is dat moeilijk. Zo hou ik nu de prikpagina bij voor informatie.

• jan

O,ja Bernadette bedankt voor de informatie.

• marij

hoi jan.

heel begrijpelijk allemaal. en ik weet zeker dat ze gaan zorgen dat jullie met rolstoel een geweldige cruise gaan hebben.

en is er iets niet goed aan boord laat het daar meteen weten, en ik weet zeker dat ze er van alles aan zullen doen om het je naar de zin te maken.

wil je iets weten stel hier je vraag er zitten hier genoeg cruise verslaafden er zal er allicht eentje zijn die je kan helpen.

gr marij

• marij

hoi ottoline

geen dank hoor ….vind het zelf zo leuk om op prikborden mijn informatie te zoeken.

en vind het echt jammer dat het hier vaak zo stil is.

en je komt zoveel van elkaar te weten …veel meer als van een reisburo…

je krijgt er ook ideeen van.

ik ben ook met een reis bezig met al mijn broers en aanhang en neefjes en nichtjes naar florida te gaan in feb volgend jaar. en alles wat ik heb geboekt komt van het orlando forum waar ik al een jaartje of 7 mee lees. van een super grote villa met zwembad tot de kaartjes voor de parken met een leuke korting.

allemaal geboekt op aanraden van mede formers.

voor onze vorige cruise heb ik heel veel op cruisecritic gelezen en heb daar ook een hoop formatie uitgehaald. en natuurlijk ook van hier niet te vergeten.

in het archief kan je een hoop vinden hier. van alles had ik van te voren geregeld en geboekt,

ook had de cruisedirector van de vorige cruise een weblog, waar ik ben gaan lezen en gaan reageren.

wat bleek hij had een nederlandse vrouw die zijn assistent was. dus we hebben van alles voor hun meegnomen zoals tijdschriften en sausijsen broodjes en toen we aan boord kwamen stond er van hun een geweldig mooi mand met allemaal lekkers aan boord. in de loop van de 13 dagen vonden we een keer een fles champagne en een fles wijn van hun. en dat allemaal via de informatie die je op het internet vind :-) harstikke mooi toch !!

voor de cruise die we nu gaan maken heb ik van Henk het mail adres van de Maitre`D van het schip en een tip voor 2 mooie tafels. Henk heeft al zovaak op de MS Rotterdam gevaren dat ie kind aan huis is ;-) dat zijn toch de beste manieren om aan je informatie te komen :-)

als er iemand nog een leuke topic weet plaats hem ….dan houden we het hier een beetje levendig.

wel net zo leuk toch !!! :-)

allemaal bedankt ik vond het leuk om te lezen in ieder geval :-)

• ottoline

Hoi Marij,

Wat geweldig zeg, je hele verhaal. En natuurlijk het stukje over je reis naar Florida,

In 1997 zijn wij in Kissimee geweest 6 dagen in een bungalow met zwembad en natuurlijk Amerikaans groot.

We hebben daar Disney, Seaworld en Space Kennedy bezocht. helemaal top dat land.Shoppen kan je daar trouwens ook geweldig.

Heel veel succes en plezier met de voorbereidingen van je vakanties en geniet ervan.

En wat geweldig he? al die kruiwagens, vind je niet?

Mocht ik iets voor een topic weten ik laat van me horen.

Groet Ottoline

• Bernadette*

Ik snap dat jullie (nog) niet thuis zijn in de ‘cruisewereld’ maar dat gaat snel!.

Vul eens bij ‘zoeken’ kernwoorden in zoals Jaimaica etc etc. Veel informatie. Je weet toch wel dat Haiti een prive eiland is van de rederij?Je kan niet op de rest het eiland komen ;alles is afgeschermd met hoge hekken;alleen het strand. Je gaat met een tender van boord en op het bountystrand staan wel 2000 ligstoelen en parasols. Er is een mega grote barbucue en je kan nemen waar je trek in hebt. Er zijn zeer waarschijnlijk rolstoelen met grote plastic banden ,zodat je op het strand kan rijden.Besprrek er een ruim van te voren. Er is waarschijnlijk ook een houten vlonder zodat je makkelijk kan lopen en rolstoelen.

Misschien maar niet meer boeken bij life style cruise.

Jullie hebben een zeer slechte reisbureau medewerker getroffen. Een beetje verkoper zou binnnen 1 minuut doorhebben dat jullie geen notie hebben van het hele cruise gebeuren. Hier was verkopen=geld verdienen belangrijker dan het goed informeren van een klant. Een beetje meedenken zou gewenst geweest zijn. Waarschijnlijk hadden jullie dan voor een andere cruise/route gekozen .

Dat ze zeggen, dat aanvragen gelijk is aan boeken komt meer voor. Een van de grote cruise verkopers in Nederland heeft daar ook een 'handje van". Maar dat is makkelijk voor hen en hoeft helemaal niet! Mij irriteert dit mateloos en zal alleen bij hen boeken wanneer ik ergens anders niet terecht kan voor een bepaalde prijs. Wanneer je in de USA boekt is dat helemaal niet aan de orde! Je kunt gewoon vragen of iets mogelijk is en er dan wel of niet op in gaan!

Met verbazing las ik dat Marij vertelde dat eventuele extra's uiteindelijk wel gelevert gaan worden ,wanneer je meldt dat je ze wanneer in de USA boekt krijgt.

Het stoort mij heel erg, dat je er in Nederland blijkbaar eerst om moet vragen! Komt op mij over als een vorm van "bedelen'. (Sorry Marij! niet persoonlijk bedoelt) Zo jagen ze mensen vanzelf weg . Heeeeeeel dom!

Dit moeten ze uit zichzelf doen.

Zo kregen we in februari een krantje van dit bedrijf toegestuurd. Gedateerd op februari;verder geen datum er op.

Wanneer je na ontvangst van dit krantje een cruise uit dit krantje zou boeken hoef je geen boekingskosten te betalen.

Omdat wij enkele dagen voor ontvangst geboekt hebben ( let op; geen datum op het krantje vermeldt ;alleen februari) gold dit niet voor ons……….. Kennerlijk is het krantje pas half februari verstuurd.Het gaat mij om de arrogante behandeling die je krijgt;we zijn regelmatige klanten x maal per jaar , niet om het geld ( 25 euro).

Voor de goede orde; ik heb de eigenaresse van dit bedrijf een mail gestuurd na de afwijzing en de reden ervan en tot op heden niets van haar gehoord.

Ik zou zeggen tegen deze mevrouw ;wees zuinig op iedere klant, want negatieve verhalen en onopgeloste irritaties blijven veel, heel veel langer ‘hangen’ en de ronde doen dan positieve verhalen. En laat je niet kennen voor zo'n flutbedrag!

Dus voorlopig heb ik het weer helemaal gehad met dit bedrijf en ga maar weer eens andere mogelijkheden zoeken…….

• marij

hoi bernadette

ik ben het idd helemaal met je eens dat het jammer is dat je hierom moet vragen.

ik heb ook gezegt dat ik belde om een aanbieding die amerikanen wel krijgen en wij niet… dat ik het in en in triest vind dat zoiets niet zondermeer voor nederlanders geld.

en dan op een gegeven moment zeggen hun jahhh wij kunnen het ook wel geven met die gratis upgrate of een of andere aanbieding of extra.

ik moet zeggen dat ik bij cruisefactory heel erg goed ben geholpen.

wij hebben nog nooit met de HAL gecruist en die mevrouw vertelde alle ins en outs en had alle tijd ik heb wel een uur aan de telefoon gezeten met haar.

en ook hier melde ik weer dat het zo jammer was dat je als amerikaan alles gedaan krijgt en als nederlander niets. dan vaar je nogeens met de HAL wat toch een nederlands tintje heeft en dan wordt je als nederlander eigenlijk gediscrimineerd.

en daar was ze het op zich wel mee eens.

daarna heb ik nog met de HAL zelf gebeld en hun prijs was hetzelfde als cruisefactory dus ik dacht dan gun ik het hun liever die alle uitleg en alle tijd voor me hadden genomen.

toen ik het boekte zei ze tegen me ik ga nog eens kijken of ik iets voor je kan doen met de prijs.

en toen we de rekening kregen had ze ons een vaste klanten korting gegeven. en dat vind ik nou top. een reden voor mij om een volgend keer zeker hun niet voorbij te lopen.

we hadden tenslotte nog nooit een cruise bij hun geboekt.

nog een voorbeeld

voor ons reisje met de familie in februari naar orlando heb ik prijs op gevragen bij carnival nederland voor een 5 daagse bahama cruise,

hiervan had ik een email van de amerikaanse carnival gehad.met spectaculaire prijzen. vertelde dat ik die mail had gehad en graag ook voor die prijs zoiets wilde. omdat we met 14 man gaan moesten ze het via miami aanvragen en de prijsopgave was echt omgerekend hetzelfde als de amerikaanse aanbieding dus het kan zeker wel zie je ook de upgrade naar een hoger gelegen dek kon geregeld worden.

ook hadden we nog een soort van groepskorting erboven op gekregen.

jammer dat je idd je mond open moet doen.

maar moet dat tegenwoordig niet met alles ???

we hebben laatste een nwe Tv gekocht als je je mond niet opendoet heb je hem voor de reclame prijs maar als je even laat doorschemeren dat je verder wil kijken omdat je het toch te duur vind gaat er zo 50 euro vanaf. zonder enige moeite.

ik denk dat zo de maatschappij op het moment is.

mijn man zit in de metaal en als mensen akkoord gaan met de prijs gaat hij er niets afdoen ( en dat zijn er veel hoor)…. op het moment dat ze laten weten dat het te duur is en een ander het goedkoper maakt gaat hij opnieuw aan het rekenen en kijkt of hij het ook kan leveren voor dat bedrag, en vaak kan dat dan ook. maar die andere zijn wel net de krenten in de pap zal ik maar zeggen.

in veel bedrijven werkt het op die manier denk ik niet alleen in de reis wereld.

groetjes marij

• marij

nog een aanvulling van mijn man zijn kant :-)

zoiets moet je niet zien als bedelen maar als onderhandelen.

gr marij

• marij

hoi ottoline

dat gaat ons zeker lukken.

wij zelf zijn al vaker in orlando geweest. dus we weten wel een beetje de weg.

en 1 broer van me is er ook vaker geweest.

voor de 2 andere en hun gezin is het de eerste keer.

we hebben geen kleine kids bij de jongste zijn inmiddels 21.

dus dat wordt in mijn ogen een heerlijke familie vakantie :-).

must do`s zijn de daytona 500 die dan wordt gereden.

en ook willen ze een paar ijshokey wedstrijden bijwonen

er staat in die periode ook een lancering van een spaceshuttle op het programma van de nasa …maar daar kan je nooit van op aan( maar wie weet)

natuurlijk de disneyparken en seaworld.

en dan last but not least SHOPPUUUUU in de outletmalls.

we zijn ook nog aan het kijken of het ons lukt om een kleine bahama cruise te maken vanaf orlando. maar die vertrekken vaak in het weekend en net die weekenden zijn de daytona 500 en de week ervoor en erna in het weekend zijn er ook races die mijn broers bij wil wonen.

maar wie weet plakken we dat er nog bij.

eind van deze maand hebben we een bijeekomst om alles defenitief in te plannen. en dan ga ik natuurlijk hun proberen warm te krijgen voor een klein cruisje met carnival of royal cariebbien. ze hebben nog nooit gecruist maar vinden onze verhalen altijd geweldig. dus wie weet.

nou een heel verhaal weer geworden. :-) maar nu ga ik voor mijn eten zorgen.

groetjes en bedankt voor je leuke reactie

marij