boeken cruise in Amerika

• HenkLo

Hallo Caroline,

nee, ik kreeg geen error-melding of zo.

Wellicht omdat ik nog niet eerder een Costa-cruise in Nederland geboekt heb.

Zojuist checkte ik nog even en kan nog steeds zowel via USA- als .BE-site inloggen op mijn Costa-account.

En inderdaad, de 55-plus korting en -niet te vergeten, want vaak nog meer korting- de repeaterskorting, wordt hier helemaal niet aangedaan.

Hoewel ik moet toegeven dat je zo nu en dan, welliswaar heeeeel weinig, tegenwoordig soms cabin-credit ziet op Nederlandse sites.

Wellicht moet er eens goede concurentie komen, want waar je ook boekt…..alles loopt toch via 1 “generaal-agent”, die bepaalt de prijs.

En de aan boord voucher, voor onze komende cruise, zit er $ 150 op de buitenhut in, te besteden aan boord.

Groet,

Henk_Lo

• Caroline

HenkLo

Bedankt voor je reactie, als je het boekingsnummer ingeeft via de Cost be site dan krijg je een melding dat het in land van boeking geregistreerd moet worden dus via de USA site maar ik heb het al opgelost. Beetje kreatief geweest om zo maar te zeggen.

En nu een fijn vooruitzicht weer voor de maand november cruisen vanaf Venetie naar Kroatie en Griekenland en v.v. Venetie daar nog twee nachten verblijf aangeplakt want Transavia vloog 30 november iets te vroeg terug naar A'dam en we vliegen nu 2 december terug.

Groetjes Caroline

• Bernadette*

En zo is het maar net Henk!

Daar kan geen Nederlands cruisebedrijf tegen op! Uitzonderingen daargelaten, want zo'n uitzondering komt echt voor.Soms ;heel soms….

Dan heb je het nog niet gehad over de vliegtickets en het hotel wat jezelf veel goedkoper kan boeken. In Ned. rekenen ze een hotelkamer per persoon ipv alleen de kamer zoals in de VS. Dus vaak 2x zo duur. De transfers idem-dito.

Het voordeel om alles in Nederland door een cruisebedrijf te laten regelen is , dat je belt,boekt en verder je nergens druk over hoeft te maken ;je hersens niet hoeft te gebruiken ,want alles wordt voor je geregeld.

• Caroline

Hoi Bernadette

Een vraag jij boekt je cruise (eventueel) ook via Bob Zweig USA nooit problemen gehad met online registreren ?

Of nog niet met Costa gevaren? Kwam bij mij een beetje vreemd over omdat meer nederlanders via hem boeken dus dacht ik dat hij daar wel ervaring mee zou hebben.

En ja helemaal mee eens alles is via internet uit te zoeken en op te vragen tickets, hotelovernachting lekker boeken via internet.

Groetjes Caroline

• HenkLo

Hallo,

ik vergat nog iets….

Als je bij Costa - via je boekingskantoor of rechtstreeks - de X1-kaart koopt, heb je tijdens de lunch en het diner onbeperkt wijn of bier te drinken.

De kaart kost $100- $110, dus voor zeg maar € 77 (voor een week, want wat duurder bij langere cruises) kun je je te goed doen aan een lekker wijntje bij het eten.

Op je ship-card ( die voor de deur van je hut te openen en alles af te rekenen ) staat dan X1 vermeld, hoef je maar te laten zien et voila !

Groet,

HenkLo.

• Bernadette*

Omdat ik niet in nederland ben kan ik niet direct reageren.

Ja hoor via Bob Zweig Costa geboekt en nog vele anderen. We waren de eersten voor een Costa transatlantic bij hem en hij heeft wat "aanpassingen' gedaan op de invulpagina ;iets bij Costa aangevraagd en toen ging alles perfect!

Het irriteert mij mateloos , dat de Nederlandse cruisebedrijven (bijna )nooit spontaan de door Henk genoemde extraatjes aanbieden. Waar zouden die blijven???En waarom er eventueel om moeten vragen(bedelen)? Denken ze nou echt dat wij allemaal zo dom zijn en gewoon betalen wat zij willen?

Het is zelfs zo, dat wanneer je in de VS boekt voor een x bedrag en de cruise wordt goedkoper /aanbieding dan krijg je het teveel betaalde gewoon terug! Zelf meegemaakt! Je moet natuurlijk wel reageren wanneer je ziet dat er een aanbieding is . (dus regelmatig checken)Soms maar enkele dagen. Kom daar in Nederland eens om!Ook vind ik het vreemd, dat ‘ínformeren’vaak gelijk boeken is. In de VS kan ik informeren tot ik erbij neerval,nooit verplicht te boeken. Ik kan tig offfertes laten maken zonder ergens aanvast te zitten. Waaron kan dat hier niet?????

Het enige nadeel is, dat reisagenten in de VS geen vliegtickets mogen boeken voor inwoners buiten de VS. Dan zou je nog goedkoper uit zijn, want zij bieden vaak goedkope vluchten aan! packetdeals.

• M.L.Bos

Boek NOOIT !! een cruise in Amerika. Op internet staan schrijnende verhalen hierover.

Als geen inwoner bent van Amerika is het NIET toegestaan . Als je dan bij je schip

in de vertekhaven aankomt en toont geen geldig woonadres in Amerika, mag je dus NIET MEE !!

Of betaal je dagprijs(als er nog hutten vrij zijn) soms 6x zo duur als ja al hebt betaalld!!

• Anja

Heb je dat dan ooit zelf meegemaakt?

Wij hebben vorigjaarbij cruisedeals geboekt ,en alles goed gegaan.

En dit jaar ook daar grboekt.

• gwen

Vorig jaar bij cruisedirect geboekt (in amerika) voor een ncl cruise en geen enkel probleem gehad.

Gwen

• HenkLo

Mijn laatste 10 cruises via V.S. geboekt, bijna alle via cruisecompete, waar je gewoon 5-8 offertes krijgt ( en ook nog 55+-korting, repeaters-korting, wijnpakketten, gratis excursies, regelmatig veel OBC (tot wel $350 per cabin), enzovoort.

Op deze wijze geboekt o.a. voor HAL, NCL, RCL, Celebrity, MSC.

A.s. mei gaan wij met 5 opnieuw, in twee balcony-stateroom op de Independence.

Benieuwd hoe het gaat, en zal wel terugmelden.

Groet,

HenkLo.

P.s.

waar lees je die schrijnende verhalen ?