Ik heb gisteren weer een cruise geboekt via mijn agent in de VS ;B. Z. . Eerst offertes aangevraagd bij enkele cruisebedrijven in Nederland.
Wij zijn 100 euro p.p goedkoper uit en p.p een onboard credit van 75 usd. Daarbij ook een betere buitenhut en een quarantee cabin. Dus dat loont. Verder door zelf de vliegtickets te organiseren ook beter vluchten en goedkoper. Ook de transfers zijn heel veel goedkoper. Taxies( vliegveld-haven) zijn helemaal niet zo duur en via google kan je opzoeken wat het ongeveer kost en hoelang de rit is.De cruisebedrijven rekenen per persoon ipv per taxi. en dan nog hun winst erop …….Bijkomstig is dat je je vrijheid hebt.
Kortom ; je bent een dief van je eigen portemonnee wanneer je klakkeloos in Nederland boekt. Het is even werk om alles uit te zoeken , maar zo moeilijk is het ook weer niet .
Tip : d -reizen heeft de goedkoopste vliegtickets en een hele makkelijke site om te zoeken.. Hotels via :www. expedia .com of hotelbooking.com of gewoon een hotelnaam +stad invoeren via Google . Vaak is op prikbordpagina's genoeg informatie van mensen die een bepaald hotel afraden of juist aanraden.
B.Z mailde mij dat hij risicoloos boeken kan : Royal Caribbean , N.C.L. ,Carnival en Celebrity .
HAL en Princess zeggen dat ze geen boekingen accepteren via hem , maar …….doen het wel! Dat is dus heel raar….. Hij denkt ,dat ze zogenaamd meewerken aan de beperkende maatregelen , maar iedere boeking pakken die ze kunnen krijgen. Ook in de VS gaat het natuurlijk veel minder dan voorheen. Tot nu toe is er nog helemaal niemand die via hem een probleem heeft gehad.