boeken cruise in Amerika

• nedcruise

Het zijn inderdaad schrijnende verhalen, maar helaas blijken ze wel waar te zijn. Zojuist (vandaag) onderstaand berichten gevonden op een amerikaans forum.

I recently received this email from my favoured US based cruise agent.

Quote-“ If you are a citizen of US or Canada, we can sell to you any cruise offer. Unfortunately, Celebrity,Costa,HAL,MSC, Oceania,Princess,RCL and Star Clippers now prohibit all US travel agencies from selling cruises to citizens of countries other than the US and Canada, unless they have a residence in the US or Canada.”

As an Australian citizen, I have made use of the internet over the past 10 years to find and compare the best fares available, and these are usually obtained through US agents.

These new rules will severly restrict our future cruise options.

I am angry.

In hetzelfde forum ook deze:

We are able to offer the deeply discounted U.S. rates of most of the cruise lines we represent to citizens of other countries. However, the following cruise lines now prohibit all U.S. travel agencies (including Vacations To Go) from selling cruises to citizens of countries other than the U.S. and Canada, unless they have a residence in the U.S. or Canada. This is not a Vacations To Go policy or a U.S. government policy, it is a corporate policy instituted by each of these cruise lines.

Celebrity

Costa Cruises

Cunard

Holland America

MSC Cruises

Oceania Cruises

Princess*

Royal Caribbean

Star Clippers

Je kunt je natuurlijk gaan afvragen, waarom we hier zoveel meer moeten betalen en of het het juridisch geen belemmering is van vrij handels verkeer.

Haco

• Ingrid

Ik heb hetzelfde gevalletje.

Op 7 juli een cruise geboekt via de USA bij Holland America, netjes van HAL een boekingsnummer gekregen én een deel al aan hen betaald.

Nu ruim 3 weken later komt HAL met de mededeling dat we niet op deze manier konden boeken en dat we dus meer moeten gaan betalen of maar moeten annuleren….en zelf hebben zij geen schuld aan dit alles want de organisatie waar ik geboekt heb had dit niet mogen doen.

in mijn ogen hebben zij zelf ook steken laten vallen omdat ze én mijn boeking én mijn betaling hebben geaccepteerd terwijl ze bij HAL direct konden zien dat we uit nederland kwamen….volgens mij heb je dan juridisch een overeenkomst.

Dan ga je bellen met Rotterdam, hang je minimaal 30 minuten á 10 eurocent per minuut in de wacht en dan krijg je een lullig mailtje dat ze het jammer vinden maar dat zij geen enkele schuld hebben..Lekker makkelijk. Wij kunnen nu alleen buigen of barsten….

Aangezien dit niet ons eerste akkefietje met HAL is kan ik wel zeggen dat het onze laatste cruise met hen is. Er is niks mis met de service aan boord maar owee als je daarna iets hebt….dan zijn ze niet thuis. Waar is de tijd gebleven dat de klant nog koning was??…….

• tinca

We zijn net terug van een cruise met de Westerdam vanuit Rotterdam.

Ook geboekt in amerika en gelukkig geen problemen gehad,waarschijnlijk hebben ze met (of na) de boeking niet goed opgelet?

Wel heel vervelend dat het zo is gelopen voor je.

groet,Tinca

• Albert

In december 2009 heb ik bij wwwcabincloseouts.com in de states de Nieuw Amsterdam van de HALgeboekt.

In mei is het te betalen bedrag van 8901 dollar door de HAL afgeboekt

Vandaag heb ik van de HAL de final confirmation per e-mail binnen gekregen.

Nu staat er plotseling nog een bedrag open van1379 dollar!!!

Ik heb uiteraard direct contact opgenomen met cabin closeouts die gaan nu contact opnemen met de Holland America Line

Het vervolg zal ik hier publiceren

En voor de juristen onder ons, Hoe kunnen wij deze rechts ongelijkheid aanvechten?

• joke

wij hebben in oktober geboekt via bob zweig voor de reis met de prinsendam naar de top of the world, zijn net terug.

totaal geen problemen gehad met de boeking.

we hebben aan boord nog wel iets bij moeten betalen aan boord vanwege de gestegen olieprijs maar dat stelde niet veel voor

de excursies aan boord waren wanzinnig duur, hebben er dus maar 2 genomen, waren daar bijna 1200 dollar aan kwijt incl uitstekende lunch

heb er geen spijt van dat we dit gedaan hebben maar in het vervolg ga ik me er toch eerder in verdiepen om meer meer mensen zelf een excursie te boeken

hoorde over cruisecritic, dus daar maar eens gaan kijken

wij zullen niet meer varen met de hal, vanwege het rookbeleid, dat wordt steeds meer beperkt

• tinca

Deze mail kreeg ik van Vacation To Go,nav mijn vraag over boeken in Amerika.

Thanks for writing

Unfortunately, Costa, Cunard, Holland America, MSC, Oceania, Princess and Star Clippers now prohibit all U.S. travel agencies (including Vacations To Go) from selling cruises to citizens of countries other than the United States and Canada, unless they have a residence in the U.S. or Canada.

We truly regret that we are not allowed to offer these cruise lines to all of our international customers. This is not a matter of international law or a policy of Vacations To Go or the U.S. government. Rather, it is a corporate policy instituted by each of these cruise lines. We are very disappointed in the restrictions these cruise lines have placed on U.S. travel agencies.

Fortunately, many cruise lines allow customers of all nations to book deeply-discounted cruises through Vacations To Go. Here is a list of cruise lines we can offer you: Azamara, Carnival, Cruise West, Crystal, Disney, Norwegian, Paul Gauguin, Regent Seven Seas, Seabourn, SeaDream, Silversea, Voyages of Discovery and Windstar.

Also, as of today, we can help you with Royal Caribbean and Celebrity cruises, but there are rumblings and I cannot guarantee that will continue.

If you are interested in booking one of these cruise lines, please let me know.

In addition, Vacations To Go represents the leading river cruise companies that offer trips on European, Russian and Ukraine rivers and on the Amazon, Nile and Yangtze rivers. To see a complete listing of their lowest river cruise prices, available to customers of all countries, click here.

Thanks again for writing, and we look forward to being of service!

Sincerely,

Alan Fox

Chairman & CEO

Vacations To Go

• ingrid

Ik zie al dat ik niet de enigste ben die tegen deze kwestie aanloop.

Ik ben nog steeds in discussie met HAL maar zelfs dat gaat heel moeizaam, je wacht minimaal een week op een respons nav je verstuurde mail, is toch te zot voor woorden..De reden van het niet meer kunnen boeken schijnt te maken te hebben met één of andere Border Policy vanuit de usa maar als je dat bij google ingeeft dan krijg je er niets over te lezen. Volgens mij is het gewoon zo dat (in mijn geval de HAL) veel geld mis loopt door boekingen vanuit de VS, immers wordt cruisen populair bij de europeanen en kan men met deze smoes meer geld binnen loodsen. Want als het echt met wetgeving te maken heeft dan zou het voor ALLE cruiselines gelden en niet voor een aantal welke toevallig zowat allemaal onder de eigendom van Cunard vallen.

Ik ga nu voor de 8e keer cruissen en heb alle cruises in de VS geboekt altijd zonder problemen……zelf afgelopen mei nog….

Of ik nu met HAL zal gaan ??? is sterk afhankelijk van waar ze mee gaan komen, ik hou jullie op de hoogte…

Ingrid

• Bernadette*

Wat ik mij afvraag is dit. Costa en MSC zijn toch Europese rederijen of varen zij onder Amerikaanse vlag? Weet iemand hoe dit zit? Of is het hele rijtje dat blokkeert gelieerd aan elkaar en in de basis van hetzelfde Amerikaanse moederbedrijf? Het is geen wetgeving ;dat is overduidelijk. Dus…is dit legaal of niet?Is dit concurrentie vervalsing?

Wij zijn zo negatief over deze truckendoos dat we waarschijnlijk niet meer boeken bij het bewuste rijtje rederijen. Misschien zouden meer mensen dit moeten doen….RCCL bv is zo gek nog niet!

Waar in Europa zou je dit aanhandig kunnen maken? Over de Amerikaanse rederijen hebben we niks te zeggen maar de Europese zullen toch aan bepaalde richtlijnen moeten voldoen? Zou er een kamerlid voor dit karretje te spannen zijn? En wie zou je daar over moeten aanspreken? Maar zolang er geen kabinet is , schiet je daar ook niks mee op…

• Ada

Costa behoort tot de carnival groep. Vaart wel onder italiaanse vlag (net zoals HAL onder nederlandse vlag vaart) maar “de grote baas”is dus het amerikaanse bedrijf.

• Albert

Inmiddels heb ik van “cabincloseouts”bericht ontvangen dat de final confirmation met nog 1379 dollar te betalen abusievelijk door hen was door gemailed naar mij en dat dit niet de bedoeling was geweest.

Ook werd benadrukt dat de HAL heeft gezegd dat de rekening was betaald.

Ik verwacht nu echter dat, als ik 18 oktober in Barcelona aan boord stap, alsog de rekening van 1379 dollar krijg gepresenteerd!!

Dan wordt je voor het blok gezet betalen of op de kade blijven staan.

We wachten af en zullen het resultaat hier publiceren.rn50v