Ik moet dit even kwijt...

• Sunnysky

Beste Cruisers,

Dit jaar langs geweest bij de Cruise Travel Beurs op 25 oktober, verleden jaar ook en was geweldig georganiseerd dus dit jaar weer langs.

Het was weer fantastisch. Alles liep perfekt, goede presentaties (heb super genoten van de Noord- Europa & Noorse Fjorden Presentatie.)

Chapeau voor de dame die dit presenteerde. Het werd zo druk om 14.00 h dus ben toen weg gegaan maar wel met info folders/boeken en een super goed gevoel over cruisen.

Okay ik hoef niet zoveel info (want ik weet al alles, bijna dus haha) maar heb genoten van de gezellige sfeer die er heerste en het leuke commentaar om me heen.

Jammer vind ik dus het negatieve commentaar op het prikbord, want er zijn toch mensen die van deze beurs erg genieten en veel informatie op doen op deze geweldige beurs.

Even ter info ik boek altijd bij mijn eigen toerkoop hoor dus heb geen connecties met CT (zit dus niet te wachten op koopjes), maar wilde dit even kwijt want deze mensen regelen alles perfekt! Dit waren 2 positieve dagen in deze akelige negatieve tijd!. CT regelt 2 leuke en heerlijke dagen en het was een succes.

Maar misschien begin ik nu een beetje te begrijpen waarom Bob S zo goedkoop is!.

Je haalt de dure boeken en folders bij CT en boekt bij Bob S, dat is het geheim…

Fijne avond,

Sunnysky

• cruiser

Hallo ,

Wij zijn op de cruisebeurs geweest en ik moet sunnysky gelijk geven het is een schitterende lokatie en goed georganiseerd.

Wij zijn op de zaterdag geweest,en ik moet zeggen het was gewoon goed.

Het was voor ons zeker de moeite waard om helemaal uit het “diepe”zuiden des lands naar Ede te rijden.

Ook de hapjes en de drankjes waren goed verzorgt en tegen betaalbare prijzen.

bji deze een warme douche voor cruise travel.

cruiser

• Sunnysky

Hallo Cruiser,

Jammer dat we niet de zelfde dag waren anders hadden we even kennis kunnen maken.

Groetjes en leuk dat je Cruise Travel een warme douche geeft ze hebben het echt verdient!

Annette

• Caroline

In dit land mag iedereen zijn mening geven dus ik ook, dat jij bij Toerkoop boekt maar bij de beurs van Cruisetravel gaat kijken mag ook. Maar een ding is zeker CT betaald die gidsen niet zelf dat is wat de rederijen doen ook de stands worden door de rederijen vertegenwoordigd.

Dus waar hebben we het over?

Het gaat er toch om dat die schepen vol komen dat is wat de rederijen willen en laat iedereen vrij zijn waar hij of zij een reis boekt!!!

groet

Caroline

• Sunnysky

Hallo Caroline!

Gelukkig mogen we allemaal onze mening geven en v.w.b. de boeken ach lig ik niet wakker van hoor wie deze gaat betalen.

Ik hoef ze niet want alle info is te vinden op Internet.

Wat ik alleen zo sneu vind dat een groep mensen die vol enthousiasme hun produkt staan te verkopen zo afgekraakt worden.

Vond de sfeer in ieder geval erg goed en ze hadden gelukkig niet te klagen aan belangstelling en laten we hopen dat de Schepen lekker vol komen dat is in ieder geval goed voor de economie.

Groetjes,

Annette

• marij

nee maar cruise travel heeft wel lokatie gehuurd en alles geregeld…zou dat gratis zijn ??????

volgens mij niet.

en natuurlijk verdienen ze dat terug aan de geboekte reizen.

maar net zoals sunnysky zegt de mensen hebben hun uiterste best gedaan en om het af te kraken als je langs de kant staat is wel erg makkelijk.

dat je alles zelf regelt en boekt in amerika prima, en alles op eigen houtje doet prima…

maar respecteer ook de mensen die dat niet doen ( willen) en het graag allemaal goed geregeld willen hebben zonder dat ze er zelf iets voor hoeven doen…

ik kijk zelf ook goed rond en doe ook veel op eigen gelegenheid maar als ik met een bus en trein moet om 50 euro te besparen op een reis van dit caliber pak ik lekker de taxi en laat me lekker afzetten zonder te zeulen met mijn koffers.

maar dat is natuurlijk ieder zijn ding.

wij respecteren jou manier van cruisen en een vraagje om dat ook bij ons te doen en niet af te kraken omdat wij wat meer willen betalen voor service en comfort.

marij

• joke

Wij hebben 5 cruises gemaakt, allemaal geboekt via Cruise Travel.

Zaterdag waren we ook op de beur vanwege de cruise die we volgend jaar juli gaan maken met de Prinsendam.

Vorig jaar gevaren met de Azamara Quest en boeken in Amerika was iets goedkoper maar na overleg werden we het eens met Cruise Travel.

Echter, dit jaar was het verschil 800 euro per persoon en daar viel niet aan te tornen. Nou, voor dat bedrag wijk ik wel uit naar Amerika.

Werden trouwens erg bot te woord gestaan en er werd verteld dat we niet meer in Amerika konden boeken (ze noemde met name Vacation to Go)

Ik vind Cruise Travel een prettig reisbureau en voor een 200 euro verschil was ik echt niet uitgeweken

• marij

dat je niet in amerika kan boeken dat zegt niet alleen cruisetravel dat zeggen ze allemaal. bel maar naar de hal hier in nederland bel maar naar carnival of cruisefactory daar zeggen ze dat allemaal.

maar natuurlijk zijn er mazen in het net en dat mensen daar gebruik van maken prima (tu)

en als het zoveel scheelt dan denk je natuurlijk wel na, anders ben je een dief van je eigen knip.

en als je weet dat het 100% safe is dan heb je groot gelijk.

ik wil alleen maar zeggen dat je ook de mensen moet respecteren die gewoon het liefst in nederland willen boeken het zijn toch wel hele bedragen die je moet betalen.

van mij mag iedereen boeken waar ze willen..

en net wat je zegt vaak kom je met onderhandelen hier in nederland ook een eind. en dan kan je zeggen ik ga niet bedelen om korting maar zo zit de maatschappij van tegenwoordig gewoon in elkaar.

wij kochten 3 weken geleden een winterjas voor mijn man en waren een beetje aant twijfelen en om ons over de brug te trekken zei de verkoper je mag een overhemd naar keuze erbij hebben van 60 euro….dan ben je nota bene in een kleding winkel…hadden we niet getwijfeld hadden we het niet gehad.

en zo is het bijna overal voortaan mee.

groetjes marij

respecteer een ieder zoals hij is

• Caroline

Volgens mij kun je niet goed lezen Marij je hebt het over de mensen respecteren die hier in NL boeken wie zegt dat ik dat niet doe???

Ik schreef over een mening wat sloeg op een cruisebeurs in Ede, niet over mensen die daar boeken. En uh voor de duidelijkheid ik wil ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten hoor ik laat de euro's en dollar's lekker rollen maar ga geen 100derden euro's te veel betalen, Dus respecteer dat eens om in je termen te blijven.

Even een ander voorbeeld van CT in juli j.l. toen waren er een groot aantal mensen door een mega vertraging van de SAS niet in Kopenhagen ingescheept maar in Oslo op de Eurodam dag cruisen naar de knopen er was een hostess van CT aan boord nou denk maar niet dat die mensen door haar werden opgevangen, ze liet zich de eerste dag niet zien daar was ze veel te bang voor. Heb zelf toen via VCK geboekt (ja hier in NL) ben netjes terug gebeld diversen keren op schiphol voor overleg wat te doen.

Dit moest ik even kwijt!!

• Bernadette*

Weet je wat het probleem is? Marij kan het zakelijke en het persoonlijke moeilijk scheiden……voelt zich vaak ten onrechte aangevallen.

Waarom altijd die voorbeelden uit je prive leven om je gelijk te benadrukken Marij? Dat is toch nergens voor nodig? Daar vraagt toch niemand om? Waarom altijd gelijk zo om je heen slaan? Wat moeten we daarmee?

Leven en laten leven en….probeer voordat je ‘hoog in de boom’ gaat zitten alles eens rustig over te lezen zowel het gene waarop je reageert als dat wat je zelf gaat posten.Hopelijk begrijp je dan beter dat niemand (ook jij niet)het leuk vindt om honderden euro's teveel te betalen voor basis zaken terwijl men best het geld flink kan laten rollen. ..Daarbij kunnen we geen van allen in elkaars portemonnee kijken .

Er wordt alleen maar door ‘ervaringsdeskundigen’ gewezen op mogelijkheden om goedkoper uit te zijn. Ofdat je gebruik wilt maken van die mogelijkheden moet iedereen voor zichzelf weten.

Daar is dit forum voor; mensen wegwijs maken in de wereld die cruisen heet. Zelf heb je daar toch ook veel aan gehad bij de eerste cruises die je hebt gemaakt? En wie veel reist kan nu eenmaal veel verhalen; nietwaar?

Mij maakt het niks uit hoor waar iemand boekt. En wanneer jij Cruise Travel bijna heilig wilt verklaren: prima , maar heb ook oog voor de verhalen van anderen die misschien minder positief zijn zoals het verhaal van Caroline!

Verder probeer ik alleen maar op diverse vragen een zo correct mogelijk antwoord te geven en soms plaats ik een suggestie.

Als voorbeeld noem ik de vraag :waar kan ik de Zaandam postings vinden? Misschien wist de vrager niet hoe de zoekfunctie werkt. Dan vind ik de steek onder water die je geeft eigenlijk erg misplaatst.

Of ;Gaat er een trein vanaf Miami. Ik wist een site met openbaar vervoer gegevens.Is Caroline ook weer geholpen!

Dus ;allemaal even de lange tenen intrekken en alleen dit forum gebruiken waarvoor het dient nl. wegwijs worden in de cruisewereld!