Ik moet dit even kwijt...

• marij

ja ik zie een prikbord of forum niet als zakelijk maar goed .

en dat jij er niet om vraagt bernadette oke maar andere mensen vinden dat wel intresant of leerzaam of leuk..

het leven is al zo zakelijk en moeilijk dus ik vind een vrolijke en soms prive achtige posting wel leuk…en heb er nog nooit geen nare reacties op gehad.

ik zit al 6 jaren op het orlando forum waar we erg leuk met elkaar omgaan en reisverslagen bijhouden waar iedereen van meegeniet…boeken uitwisselen met elkaar…. en zelfs bij elkaar op de koffie gaan…wel prive jah maar oo zo gezellig.

weer dingen van mijn prive leven die ik erbij haal. om mijn gelijk te halen. sorry..

ik vind cruise travel niet heilig maar vind wel dat ze heel veel doen om het cruisen in nederland aantrekkelijk te maken doormiddel van schepen die bezichtigt kunnen worden en de cruise dagen.

als jullie dat kul vinden die dagen dan vind ik dat een beetje heel erg jammer.

want die mensen doen erg hun best.

en ik heb eigenlijk alleen van jullie gehoord dat het niks is van niemand anders.

en idd weet je heel veel over allerlei bestemmingen waar ook ik erg blij mee ben.

maar waarom mag ik geen voorbeeld aanhalen over onderhandelen…om alleen nog maar eens te benadrukken hoe belangrijk dat is in deze tijd….maar blijkbaar stoort het jou…

maar goed mijn persoonlijke en voorbeelden uit mijn priveleven zal ik hier niet meer plaatsen.

• cruiser

Hallo zeevaarders,

Op de eerste plaats moet natuurlijk iedereen weten waar hij/zij boekt het gaat op dit forum om ervaringen op te doen die iemand heeft meegemaakt.

En natuurlijk zal de ene keer de cruise in de v.s. goedkoper zijn de andere keer in Nederland.

Ik zelf doe enkele werkzaamheden bij een anvr/sgr reisburo in het zuiden van het land en vergelijk echt vele cruise prijzen ook de info die ik lees op dit forum.

Soms praten mensen over de goedkopen cruise in de v.s. maar ik kan me voorstellen als we praten over 50/100 euro p.p.

duurder in nederland dan boek ik in nederland zeker met de rechten die je hebt.(daar wij in de grensstreek werken Belgie en Duitsland zie ik ook wel duidelijke prijsverschillen maar dit voordeel bereken wij altijd door aan de klant,zelfs op de Nedrelandse aanbieding kan ik nog 5% korting geven c.t. zeetours enz.)

Ook de cruise ervaring telt natuurlijk ,als er bij mij iemand voor cruise info zal ik altijd vragen of ze al eens een cruise gemaakt hebben ,zoniet dan zal ik persoonlijk advies gven om een pakket reis te boeken ,zeker als de airport een eind uit de buurt ligt van de cruiseterminal.

Ook het boeken van een losse vlucht b.v. ryanair kan gevolgen hebben vertraging of zelfs annulering v/d vlucht kan leiden tot het missen van een cruise,als je dan geen reiservaring hebt dan is dit toch een groot probleem.

En dan vraag ik me wel eens af is dit de moeite waard 50/100 euro?

Daarom dit forum bied soms oplossingen door te vragen ,is de luchthaven ver van de airport? enz.

Ik vind het jammer dat er soms zo “gekraakt ”word onder elkaar ,en natuurlijk niet iedereen heeft hetzelfde budget.

Helaas heb ik niemand ontmoet op de cruisedag,maar geloof me die dagen kosten zeker geld,en energie veel energie.

En het is niet altijd zakelijk,probeer het maar voor iedereen goed te doen.

(het organiseren van een prive feest alle eten en drinken aanwezig maar het was slecht er was geen sate)

Nou sunnysky dit is de boel weer even vlottrekken wat was het stil.

groeten cruiser

• cruiser

Sorry Sunnysky,

Ottoline wilde de boel vlottrekken,

dit moet ik even kwijt.

groeten cruiser

• Sunnysky

Hallo allemaal,

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening want wat zou het leven dan saai zijn.

Ik hoop nog veel leuke en interessante ervaringen te kunnen lezen en natuurlijk veel info te kunnen krijgen op het Cruiseforum daar is het tenslotte voor en voor degene die binnenkort gaan Cruisen een ontzettend fijne Cruise reis toegewenst.

Fijne dag.

Annette

• Caroline

We praten niet over 50/100 euro verschil. In mijn geval over ruim 600 euro. Je kaart aan een los ticket kopen, nu ook daar de ervaring mee (afgelopen juli SAS Eurodam) geboekt via VCK cruise en lijnvlucht ticket ineen plus fee. Nou als het tegen zit dan zit het ook goed tegen en daar kon VCK ook niets aan verhelpen de luchtvaartmaatschappijen maken de dienst uit!! Een reisburo kan op zijn kop gaan staan, maar staan letterlijk met de rug tegen de muur, er was zelfs een toerkoop eigenaresse terplekke die het niet meer zag zitten en naar huis wilde gaan. Een verrot lange dag op schiphol door gebracht en uiteindelijk in Oslo geland ipv Kopenhagen. Dit was extreem vele mensen uit de reisbranche hier over gesproken die dit nog nooit zo hadden meegemaakt maar ja het was wel gebeurd en als je dat zelf meemaakt dan is dat een rot ervaring je (mini) cruise is naar de knopen. Dus zowel ineen boeken of dmv los ticket in beide gevallen geen garantie.

Wil desondanks niemand ontmoedigen want cruisen is een feestje en dat moet zo blijven.

• Yvonne B

Wij gaan binnenkort naar Nieuw Zeeland voor een cruise met de Volendam. We hebben zoveel verhalen gehoord over dat land, dat moet zo mooi zijn, we wachten af. Uiteindelijk komen we na 10 jaar weer in Sydney, terwijl het nog zo kort geleden lijkt, de tijd vliegt. Ik heb eerder gevraagd of er meer mensen met deze cruise gaan. nog geen antwoordt ontvangen. Zijn wij dan echt de enigste Nederlandse gasten? Ik kan me niet voorstellen.

Volgend jaar gaan we op 26 augustus met de Westerdam naar de Noordkaap, voor 2011 zijn we al druk op zoek. Cruisen blijft geweldig.

• ottoline

Yvonne,

Een geweldige vakantie toegewenst.

Geniet van Nieuw Zeeland en de Cruise.

En wat een leuke vooruitzichten voor de komwende jaren.

Geniet van alles

Groet Ottoline

• Sunnysky

Hoi Yvonne!

Dat klinkt goed zeg wat een heerlijk vooruitzicht de komende tijd.

Lieve groetjes,

Annette

• marij

hoi yvonne

je zal misschien niet de enige nederlander aan boord zijn maar misschien wel de enige die dit prikbord bezoekt :)

in ieder geval veel voorpret gewenst.

en een supertijd gewenst op al die mooie schepen van de HAL.

groetjes marij

• Ine

Meld je aan op het forum van cruise-critcs (mits engels geen bezwaar is).

Daar vind je vast wel bij o.a. de roll-calls medereizigers. Even de juist HAL afvaart opzoeken.

http://boards.cruisecritic.com/index.php?

Veel plezier.