Norovirus m.s. Rotterdam

• nedcruise

Tjonge, Tjonge wat zijn we weer gezellig bezig! Ik dacht dat op dit prikbord iedereen vrij is zijn mening te geven, mits het maar op een respectvolle manier is. Je kunt het met een bepaalde stelling nieteens zijn, maar kom dan met steekhoudende argumenten en niet met scheldwoorden. Door zo'n opstelling hebben al een aantal deskundige personen dit prikbord de rug toegekeerd.

Nog veel leesplezier,

Haco

• Hendrik de vierde

Gerda, foei!

Leon, lucky you! wij hadden de pech dat 50% van de passagiers ziek is geworden

Elisabeth, gaat effe koffie zetten>:D<

Albert, u begrijpt mij

En tot slot, ik begrijp dat er in een beperkte ruimte, met niet al te jonge personen , het voor een virus makkelijk scoren is.

Echter de manier waarop de HAL e.e.a. meende te moeten oplossen raakt kant nog wal.

Daar is maar een woord voor: SCHANDE!

• hilly

Beste Albert ,

Volgens mij is u mening niet zo bescheiden!!

En heb je geen maritieme professie nodig om ongeveer te weten wat je mag verwachten voor de prijs die we betaalden voor een cruise naar de Fjorden.

Daarvan uitgaande waren wij uiterst tevreden.

• Albert

Beste Hilly,

Om enig inzicht te hebben wat er allemaal gebeurt op een cruise schip is enige kennis onontbeerlijk.

Oude rotten in het vak zien bepaalde mankementen die een ander niet ziet of op merkt.

Je mag gerust een prima reis hebben gehad tegen een weekendje weg prijs, daar is niets mis mee.

Daarbij blijft wel de opmerkingen van Hendrik, over achterstallig onderhoud, die mij ook zijn opgevallen, overeind staan.

Als een vijf sterren hotel ( en ook de cruiseschepen worden zo gecontroleerd en daarop gewaardeerd ) niet aan de vijf sterren eisen voldoet zal het snel af gewaardeerd worden in status en zal ook de prijs die men kan vragen naar beneden gaan.

Het e.e.a. is onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Nog veel cruise plezier!

Albert

• hilly

Beste Albert,

De opmerking van Hendrik blijft inderdaad overeind. Want ook wij zien de emmers staan (lekkage)over het hele Lido deck verspreid

En wij kunnen ook zien dat de vloerbedekking vervangen en/of vastgemaakt moet worden.En dat de tafels ooit waarschijnlijk een bloemenprint gehad hebben.

Ik heb gelezen dat dit allemaal vernieuwd gaat worden in December

Over dat afwaarderen wij hebben de reis als ****+ geboekt.

mvg Hilly.

• nedcruise

De Rotterdam is volgens de cruise bijbel Cruising & Cruiseships van Douglas Ward geen 5-sterren schip maar een 4 sterrenschip.

Groet,

Haco

• Albert

nedcruise Schreef:

——————————————————-

> De Rotterdam is volgens de cruise bijbel Cruising

> & Cruiseships van Douglas Ward geen 5-sterren

> schip maar een 4 sterrenschip.

>

> Groet,

> Haco

Is correct en tevens juist.

• Henk_Lo

Beste Cruisers,

nadat de Rotterdam a.s. donderdag/vrijdag uit dok komt zal zij toch wel schoon zijn??

Allen voor de twee komende cruises een fijne tijd toegewenst.

By the way… in Zuid-Frankrijk komt elk jaar, elke camping, minimaal één keer per jaar aan de beurt met het norovirus.

En altijd is het door andere (camping-) gasten meegebracht. Ja,… je kunt het altijd treffen.

Dat geldt ook voor studentenhuizen, verzorging- en bejaarden- en verpleeghuizen. En soms ziekenhuizen.

Zo ook zal het wel het probleem geweest zijn op de bewuste Rotterdam-cruise.

Hopelijk is iedereen goed verzekerd, mocht men een claim willen doen.

Uiteraard bij de eigen verzekering, want mijns inziens zijn zowel HAL als Cruise-reisburo's er niet voor verantwoordelijk.

Helaas zijn er niet alleen “nette” mensen.

Nogmaals fijne cruise ( en Kerst en Oud/Nieuw ) gewenst.

Wij kijken uit naar de reviews!!

Henk_Lo

• albertusHJA

Beste Henk,

Je kan bejaarden tehuizen en campings niet vergelijken met een cruiseschip.

Dit is toch even anders.

Misschien wel het risico van ontwikkeling van het virus, maar dan houdt het op.

Als je een virus aan boord hebt wat levensbedreigend kan zijn vooral voor oudere mensen

dan leg je het schip in quarantaine na de ontscheping van de gemaakte reis.

En wordt het schip ontsmet totdat vaststaat dat er geen virus meer aan boord is.

Maar dat is een zeer duur middel en wordt niet toegepast of de de autoriteiten moeten inrijpen.

Zo neem je willens en wetens een onaanvaardbaar risico, zeker omdat de nieuwe gasten hiervan niet op de hoogte waren.

Er zijn mensen die, indien ze er van op de hoogte waren geweest dat het virus aan boord was, hun reis hadden gecanceld.

Op mijn reis in juli waren er twee dames aan boord die dichter bij de honderd waren als bij de 90 voor deze zou een besmetting fataal

zijn geweest.

Als je op Events on sea.com kijkt zie je dat het, terwijl het vroeger zelden voorkwam, tegenwoordig schering en inslag is met het Norovirus.

Maar ja vroeger had je houten schepen en ijzeren mannen.

Tegenwoordig is het ijzeren schepen en houten mannen zullen we maar zeggen.

Ondanks alles ook jij fijne feestdagen en een reislustig 2013

• albertusHJA

Sorry schrijf foutje moet zijn www Events at sea.com natuurlijk.

Albert.