Norovirus m.s. Rotterdam

• Claudia

Hallo zusammen,

heute habe ich das o.k. vom Untersuchungsamt bekommen, dass die letzte Probe keinen Norovirus mehr aufwies. Also kann ich endlich wieder arbeiten gehen.

• Hendrik de vierde

Gratuliere Claudia!,

beste grusse aus die Niederlande von Hendrik

• Leon

Gisteren terug gekeerd na een fantastische Fjordencruise. Geen spoortje ontdekt of gehoord van en over het Norovirus. Een geweldige crew aan boord en genoten van een heerlijke vakantie!

• ina van den brand

Inderdaad, wat een slechte afwerking van een probleem dat zoveel van de HAL gasten op de Rotterdam heeft getroffen.

Ik heb exact dezelfde mail gekregen, let wel, pas op 5 augustus. Als enig verschil met de mensen die niet zijn besmet geweest, staat er in mijn brief een regeltje extra over hoe vervelend het is dat ik ziek ben geworden.

Inderdaad, het zou van klasse getuigen voor een 5 sterren schip om de getroffen gasten een update in het vooruitzicht te stellen als er een nieuwe cruise zou worden geboekt.

Helaas, dat kunnen ze blijkbaar niet opbrengen.

Van de verzekering hoef je trouwens ook niets te verwachten. De reactie was kort en bondig, ik was niet opgenomen geweest in een ziekenhuis, dus geen vergoeding gederfd vakantiegenot. Wat jammer toch dat op volle zee geen ziekenhuizen staan. En helaas, de ziekenboeg lag al vol, dus moest ik in mijn hut blijven. Voortaan hoef ik dus niet dat grote bedrag aan verzekeringen neer te tellen, daar doe je niets mee op zee.

Wat een desillusie, dat noemen ze een luxe vakantie.

Ina van den Brand

• Hendrik de vierde

Ina, ik heb inmiddels een speldje in een fluwelen zakje mogen ontvangen.

Wij zijn nu 3 star mariner…

Voorlopig maken wij daar geen gebruik van….>:D<

de groeten van Hendrik

p.s. op die standaard brief van de HAL behoef je niet inhoudelijk te reageren want daarop hoor je nooit meer iets …

• gerda

Wij hebben eind juli een fantastische reis gemaakt naar de Noorse Fjorden, het personeel was zeer behulpzaam, de state-room werd elke dag schoongemaakt, het eten was erg lekker en inderdaad zoals eerder opgemerkt, er zijn altijd mensen die de regels aan hun laars lappen, de handen niet wassen na een toiletbezoek en ook geen gebruik van de desinfecterende gel die op het hele schip te vinden was. Bij het eten lagen scheplepels en tangen maar ook dan pakken sommigen het voedsel nog gewoon met de handen, is niet goed, leg terug en pakt iets anders.

En Hendrik, zeikerd, op een schip waar geleefd wordt is het net als thuis ook dan is er slijtage.

• Albert

Beste Gerda,

Naar mijn bescheide mening ben je dus niet erg kieskeurig en betaal je graag veel voor een vijf sterren hotel wat niet aan die vijf sterren voldoet.

Hendrik, ex HALmedewerker en ondergetekende hebben zelf jaren in deze cruisewereld gewerkt en weten dus waar ze over praten.

Kritiek zowel positief als negatief moet mogelijk zijn en is Hendrik bepaalt geen zeikerd,maar een kundig man op dit gebied.

Ik weet niet wat je professie is, maar in ieder geval geen maritieme.

Albert

• elisabethweb@msn.com

Gelijk heb je Gerda, Hendrik is de grootste zeikerd die er is en Albert volgt als tweede.

• Alicia

Wat een taal Bethje. Geef Albert en Hendrik volkomen gelijk, zij weten waar ze over praten!!! Die zogenaamde dames op dit forum denken na een paar cruises te hebben gemaakt dat ze ook weten waarover ze praten, vindt het van een bedenkelijk niveau!

• opa

Alicia,Is een zeikert.