Noorse Fjorden

• Anna

Wij gaan 28 jullie met een cruise naar de Noorse Fjorden vanuit Rotterdam.

Kun je bij het schip je auto kwijt en is dat duur?

• karel

Bij het schip kan je je auto niet kwijt tenzij je in de parkeer garage gaat staan maar dat is niet te betalen voor een aantal dagen ik weet niet waar je vandaan komt maar op een kwartier lopen van de wilhelmina kade kan je gratis parkeren als je dat geen probleem vind reageer hier dan daarna wil ik het je wel uitleggen waar at is

• Santje04

Leuk dat je 28e gaat, wij gaan vanaf 21 juli 2 weken, en zijn er dus op de cruise van de 28e ook. :)

Op de Cruisecritic site was er bij ons in de Roll Call ook een vraag gesteld over parkeren, daar werd gezegd dat het volgende bij de documenten stond:

LONG TERM PARKING INFORMATION:

Address

3e Katendrechtsehoofd 25

3072 AM Rotterdam

PLEASE NOTE:

To make your visit to the terminal easy and convenient, guests

arriving by personal vehicle have the option to use the long term

parking that Cruise Port Rotterdam offers.

The parking is next to the ss Rotterdam, a former Holland America

Line cruise ship which is now a hotel and convention center.

Complementary shuttle service will transport you from the parking

area to the cruise terminal and back again at the end of your cruise.

The cost of parking is €13 per day. Payment is due upon your

return, aboard the ss Rotterdam, entrance 1 at the customer service

desk. Payment may be made by cash, credit and debit cards.

• Please make sure to bring your boarding pass and entrance receipt.

For more information, please visit at www.derotterdam.com.

Please note that fees and other information are subject to change

without advance notice.

Misschien heb je hier ook wat aan, alhoewel de oplossing van Karel misschien nog beter is.

• Anna

Maar dan zou je met al je bagage moeten lopen, is het een optie je te laten brengen of kun je voor het schip niet parkeren?

Hoe doen julli dat?

Wij gaan met ms de Rotterdam en het is de eerste keer, ben best zenuwachtig :S

We hebben nog nooit een cruise gemkaat.

• Santje04

Bij de optie die ik had neergezet gaat er een shuttle busje vanaf die parkeerplaats naar het schip. Bij de optie van Karel weet ik niet hoe lang het is, maar dan misschien evt. met een taxi?

Wij wonen in de buurt van Rotterdam, en hebben geregeld dat familie ons brengt naar het schip.

• Santje04

Oeps, dat berichtje hierboven, had hieronder moeten staan, sorry. ;)

• Anna

Wij moeten vanuit Limburg met 2 kinderen komen. het reisburo zei wel dat je de auto betaald ergens vlakbij het schip kon neerzetten, maar ik vroeg me af of dit te betalen was.

Verder lees ik berichten over virussen of het schip, moet ik me zorgen maken?

Zijn er verder nog dingen waar ik aan moet denken?

• Ada

Vlakbij het schip zijn div. betaald parkeerplaatsen maar voor korte tijd. Let op dat je daar niet met contant geld kunt betalen, alleen met chipknip.

Dit is handig om bagage uit te laden e.d. en de auto ergens anders parkeren.

Aan de overkant van de Erasmusbrug is een parkeergarage, (uiteraard op meer plaatsen in de stad) maar dat zal een aardige cent kosten als je daar langer wilt parkeren.

• Ada

Wat dat virus betreft, misschien is het probleem dan opgelost. Anders zoals aangegeven, heel veel je handen grondig met zeep wassen, geen handen schudden, zo weinig mogelijk openbare toiletten gebruiken, zo min mogelijke railingen e.d. vasthouden (als de zee dat toe laat natuurlijk.)

Amerikaanse vrienden nemen verder vaak ontsmettingsdoekjes mee en maken in de hut bijv. de deurknoppen, telefoon e.d. nogmaals schoon. Zij hebben wat smetvrees, maar zoiets kan in zo'n geval zeker geen kwaad.

Laat het niet bij voorbaat jullie vakantie bederven. Veel plezier.

• Alicia

Ada, het Norovirus kan je ook inademen! Al doe je zo je best met handjes wassen,ontsmettingsspul etc. Zijn veel mensen ziek geworden door roomservice, en het feit dat als 2 personen in een hut zitten en 1 daarvan is ziek, de andere gast geen beperkingen heeft!!! Juist door het inademen raken mensen besmet!!!