MV CRISTAL****

• Sebastiaan de Jong

Geachte lezers,

Voor de kledingvoorschriften op de Louis Cruises schepen geldt het volgende:

Voor gala avond wordt verwacht dat men gepast gekleed komt, dit wil echter niet zeggen dat je in smoking dient te komen. Een nette hemd, stropdas is voldoende.

Tevens is er een griekse avond, hier wordt als voorstel gedaan om in blauw/wit te komen (kleuren griekse vlag). Dit is echter een voorstel, niet verplicht dus.

Verder wordt er op de overige avonden Casual gedragen.

In het restaurant, dient man ook met gepaste kleding te komen, shorts, zwembroeken, slippers e.d. zijn niet gewenst.

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan de Jong

Int. Host

Louis Cruises

> Lian schreef:

> >

> > Hallo,

> >

> > Welke ervaringsdeskundige op dit schip weet wat de

> > kledingcode is? Pak, smoking, avondjurk of gewoon een

> > spijkerbroek?

> >

> > Alvast bedankt!

• Tina

Hallo,

heeft iemand ervaring met deze cruise in de maand mei?

Is de temperatuur dan al goed of is het te vroeg in het seizoen?

• Sebastiaan de Jong

Om deze cruise in mei te doen is op zich ok het weer zal goed zijn, echter in boedapest kan het nog wel eens regenen.

vriendelijke groet,

sebastiaan

Int. Host

Louis CruisesTina schreef:

>

> Hallo,

>

> heeft iemand ervaring met deze cruise in de maand mei?

> Is de temperatuur dan al goed of is het te vroeg in het

> seizoen?

• ineke

Met veel plezier alle berichten gelezen. Ik denk erover om ook zo'n reis te gaan maken. Heb ik nog 1 vraag. Zijn er ook alleenstaanden aan boord, of alleen maar couples en vriendenparen? Niet dat ik me niet alleen kan vermaken, maar in het laatste geval zou ik me als alleengaande wel eens erg alleen kunnen voelen :)

• Sebastiaan de Jong

Beste Ineke,

Wel per cruises is het verschillend, ligt met name aan de periodes wanneer je gaat. Op de Cristal heb je internationel gasten, en vanuit mijn werk op die schepen kan ik zeggen dat in de zomermaanden wel vij veel alleenstaanden. maar verwacht niet dat het een groep nederlanders zal zijn. voornamelijk fransen, grieken, amerikanen, duitsers. maar je komt er snel achter als je daar naar de disco/nightlounge gaat je pikt ze er zo uit.

met vriendelijke groet,

Sebastiaan de Jong

Int. Host

Louis Cruises

• Michel Willemsen van Leeuwen

Sebastiaan.

Mijn grote wens is om nog eens een cruise reis te maken!!!

Heb de cruise Istanbul/Griekse eilanden gevonden.

Hoe is deze reis voor een beginner ???

Zie ook cruises naar de Caribic,voor vaaak de zelfde of iets meer prijs !!

Wat zou jij aanraden om mee te beginnen of misschien wel de Midd.zee ???

Vetrek vanaf Venetie moet ook een belevenis zijn.

Jij als expert ,wat is verstandig ???

gr. MichelSebastiaan de Jong schreef:

>

> Beste Ineke,

>

> Wel per cruises is het verschillend, ligt met name aan de

> periodes wanneer je gaat. Op de Cristal heb je internationel

> gasten, en vanuit mijn werk op die schepen kan ik zeggen dat

> in de zomermaanden wel vij veel alleenstaanden. maar verwacht

> niet dat het een groep nederlanders zal zijn. voornamelijk

> fransen, grieken, amerikanen, duitsers. maar je komt er snel

> achter als je daar naar de disco/nightlounge gaat je pikt ze

> er zo uit.

>

> met vriendelijke groet,

> Sebastiaan de Jong

> Int. Host

> Louis Cruises

• Tina

Hallo Sebastiaan,

Bedoel je Istanbul i.p.v. Boedapest?Regent het daar vaak in mei?

Groeten Tina

• Sebastiaan

Hallo Tina,

Ja sorry ik bedoelde Istanboel, wel in de mei maand heb je zo'n 40% kans op regen.

Groeten,

Sebastiaan de Jong

Int. Host

www.sebastiaandejong.com

• Sebastiaan

Beste Michel,

Het is lastig te zeggen welke cruise het beste geschikt is voor een beginnende cruiser, het ligt eraan of je bepaalde intresses hebt van wat je wilt zien. Ik adviseer eigenlijks om eerst eens een cruise hier in europa te maken. dit in verband met het feit als je zeeziek wordt en geheel niet over deze ziekte heenkomt heb je sneller de mogelijkheid het schip te verlaten. natuurlijk zijn cruises in de caribean harstikke mooi. maar uit ervaring met verschillende gasten kan ik zeggen zoek het eerst eens wat dichter bij. zoals je al aangegeven hebt de griekse eilanden bijvoorbeeld.

Een cruise maken zal voor jullie een belevenis moeten worden. Alle luxe aan boord en de vele mogelijkheden die een cruiseschip bied. Er zijn mensen die één keer in hun leven een cruise maken en zijn mensen die bijna elk jaar aan boord van een cruiseschip stappen. De laatste groep weet precies wat er moet gebeuren en wat ze te wachten staat. Maar voor de mensen die de eerste keer gaan cruisen kan het een hele belevenis zijn. Ze weten vaak niet waar ze in terecht komen en wat ze te wachten staat. Maar ik kan je verzekeren, het wordt een vakantie van je leven.

Er zijn zeker wel tientallen rederijen die cruisevakanties aanbieden. De keuze van een rederij zal afhangen van de persoonlijke keuze en wensen die jij als toekomstige cruiser heeft. De keuze in de verschillende cruiselines zal niet makkelijk zijn.

Indien je nog wat meer informatie wilt dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groeten,

Sebastiaan de Jong

Int. Host

www.sebastiaandejong.com

• Dick en Jenny Sanderman

Wij gaan deze cruise maken van 21 mei tot 31 mei.Wij hebben een binnenhut geboekt Wie heeft hier ervaring mee Zijn er al meer die voor deze datum geboekt hebben? Wij gaan met zijn tweeen en zijn 55 jaar