Dag Patrick!
Alle excursies doen is inderdaad erg kostbaar. De prijzen liggen tussen de 40 en de 100 euro per persoon.
Het ligt er een beetje aan welk hotel je hebt. Als je *** hotel Best Nobel hebt in Istanbul hoef je de excursie naar het Topaki paleis en de Blauwe Moskee niet te doen. Beide liggen niet ver van het hotel. Heb je een 5* hotel, dan ligt dat iets anders. Dan heb je - zover ik weet - een taxi nodig.
Mykonos hebben we niet aangedaan vanwege de harde wind. Ik heb geen idee wat een excursie daar precies inhoudt.
Op Patmos ben je maar even. We hebben daar ontbeten.
Kusadasi hebben we geen excursie gedaan. Het was ook erg heet daar.
Excursie op Santorini was erg leuk. Met een tenderbootje ga je aan wal en daar stap je weer op een andere boot en ga je naar de overkant. Het vulkanische gedeelte waar je met een gids gaat wandelen. Daarna zwemmen in de zee. Neem een handdoek mee! Na terugkomst op Santorini neem je de bus omhoog en ga je met de kabelbaan naar beneden. Erg leuk, de tijd vliegt voorbij!
Excursie Paleis Knossos op Kreta kost 51 euro. Is erg duur gezien je er met de bus naartoe gaat, een rondje loopt tussen de opgravingen en weer met de bus terug gaat. Orgininele toegangsprijs is €6,-.
Rhodos, de oude stad hebben we zelf bezocht. Geen excursie gedaan, ik weet ook niet precies van het kost.
Athene: bezoek aan Akropolis hebben we ook zelf gedaan. 7 stops met de metro en je stapt uit bij het Akropolis. Scheelt een dure excursie en het is heel leuk om er zelf naar naartoe te gaan. Het is er wel heet! Maar zeer mooi!
Maar voor elke dag, excursie of op eigen gelegenheid: een paar goede wandelschoenen zijn heel belangrijk.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Er zijn vast nog wel aanvullingen van medecruisers..
patrick schreef:
>
> hallo, wij vertrekken op 22 aug. met deze cruise. kan iemand
> mij vertellen welke excursies echt de moeite waard zijn en
> welke wat minder, aan alle excursies meedoen wordt denk ik
> wel een dure grap, en heeft iemand misschien nog een leuke
> tip op een van de locaties die niet meegegaan zijn met een
> excursie maar dus zelf iets heeft ondernomen. alvast bedankt
> voor het nemen van de moeite, met vriendelijke groet patrick.