Cruise Noorse Fjorden en Noordkaap

• Sunnysky

Goedemorgen,

Heeft iemand ervaring met cruisen naar de Noorse Fjorden en de Noordkaap?

En zo ja in welke periode en met welke Maatschappij.

Sunnysky

• Bernadette

Half mei is een zonnige regenloze periode . Maar geen garantie natuurlijk! Vraag eens op de Noorwegen discussie pagina aan ervaringsdeskundigen in Noorwegen.

• Ada

De noordkaap wordt vanaf medio Juni, Juli en Augustus aangedaan.

Wel in Mei cruises door de noorse fjorden, maar noordelijker in die tijd is vaak nog teveel kou en ijs.

Celebrity, Costa cruises,e.d. bieden die cruises van en naar Amsterdam aan.

Princess e.d. v.a. Copenhagen en Southampton.

• Sunnysky

Hartelijk bedankt voor jullie reactie. Ik heb inderdaad leuke cruises gevonden bij Celebrity en Costa vanaf Amsterdam. HAL gaat ook vanaf Rotterdam, voordeel natuurlijk dat er geen vliegkosten bijkomen.

Graag zou ik nog willen weten of er leuke excursies te maken zijn op deze route.

Alvast bedankt en groetjes,

SunnyskyAda schreef:

>

> De noordkaap wordt vanaf medio Juni, Juli en Augustus

> aangedaan.

> Wel in Mei cruises door de noorse fjorden, maar noordelijker

> in die tijd is vaak nog teveel kou en ijs.

> Celebrity, Costa cruises,e.d. bieden die cruises van en naar

> Amsterdam aan.

> Princess e.d. v.a. Copenhagen en Southampton.

• Sunnysky

Wie heeft deze Cruise gemaakt en vertel wat is een leuke excursie.

En info vwb de Celebrity hutten (met balkon) en Costa hutten (met balkon).

Eten en entertainment, excursie vertel . .

Vind dat er toch ook wel een aardig kostenplaatje aanhangt bij deze cruises. Wanneer ik deze cruise vergelijk met een Alaska Cruise wordt ik er een beetje verdrietig van want dit is nog goedkoper dan een trip met Hal vanaf Rdm naar Noorwegen en Noordkaap en Celebrity en Costa zonder Vliegreis.

Groetjes, Sunnysky

• Ada

Celebrity is redelijk officieel met kleding e.d., er zullen 2 tot 3 gala avonden zijn. Eten is uitstekend met prima keuze.Op de Century is het normale restaurant (prima!) verder ook een speciaal restaurant met toeslag. De buffet-area is 's avonds een casual dining, wel reserveren met een toeslag van $ 2.- p.p. (dat is de fooi voor het bedienend personeel daar). Leuk om daar te eten als je bijv. door de fjorden vaart, want je hebt het mooiste uitzicht.

Er is geen overdekt zwembad (Century), maar op het bovendek in een groot buitenzwembad met jacuzzi.

De concierge class hutten zijn iets groter dan de gewone balkonhutten met extra service. Badkamers zijn allemaal vrij tot zeer klein, de hutten vrij ruim. Alleen de balkons van de hutten op het bovendek zijn min of meer deel inpandig, de andere balkonhutten zijn er ca. 2 jaar geleden bijgekomen, eigenlijk door die aan de zijkanten te hangen.

Gasten is een grote mix van amerikanen, engelsen, nederlanders, belgen en wat duitsers.

Met Costa geen eigen ervaring, maar weet dat gasten voor het allergrootste deel italiaans is en veel aktiviteiten op die groep gericht zijn.Kijk ooks een op zoover.nl, daar staan ook beschrijvingen en ervaringen van cruises.

In plaatsen als Oslo, Bergen, Stavanger en Alesund ligt het schip dichtbij of in het centrum van de stad.

• Ada

Misschien dat dit reisverslag je ook verder helpt:

http://home.comcast.net/~cruise-99/NorthCape/html/start.html

en deze:

http://home.comcast.net/~cruise-99/Fjords/html/start.html

• Sunnysky

Dank je wel Ada! Ziet er super uit.

Groetjes,

Sunnysky

• frans

Hallo sunnysky,

jij bent natuurlijk al een ervaren en verwende cruiser ,maar in welke periode wil je graag gaan ,en alleen langs de noorsefjorden of tot aan noordkaap?

Heb je een voorkeur voor een speciale rederij of maakt je dit niet veel uit.

ik lees ook dat je graag een buiten/balkonhut wil hebben .

Nu weet ik niet over wat voor een prijs of je het had,ik heb het niet opgezocht maar ik zou het graag willen weten(ongeveer) dan wil ik wel even verder voor je zoeken als je dat op prijs steld.

Laat even weten wat voor een schip je exact heb gekeken en wat voor een cabine.

met vriendelijke groet,

Frans

• Sunnysky

Hoi Frans!

Nou ervaren valt wel mee hoor, en eh voor wat betreft die hut met balkon haha ik zal het maar eerlijk zeggen . . ik heb een man die rookt en als die ‘s ochtends z’n shaggie niet direkt kan opsteken nou dan wil je niet weten hoe ‘gezellig’ hij is.

Dan is die meerprijs voor balkon het dubbel en dwars waard dat begrijp je nu zeker wel.

Aan de andere kant vind ik het ook heerlijk om op het eigen balkon een boek te lezen en voor het eten even wat te drinken en genieten van al het moois wat soms boven het water uitkomt. (Dolfijnen e.d.).

Ik dacht zelf aan de periode eind juni begin juli en wat betreft de maatschappij maakt mij niet zoveel uit hoor, wij hebben nu alleen ervaring met Royal Caribean dus ik sta zeker open voor andere maatschappijen.

Ik heb zelf gekeken bij de Celebrity Century, vaargebied Noorse Fjorden/Noordkaap en vertrek op 26.06.2009 vanuit Amsterdam vragen voor een buitenhut met balkon 2479,00 Euro.

Op mijn verlanglijstje staat ook de Alaska Cruise en ik vond een prachtige cruise met Royal Caribean in mei voor 1747,00 Euro (komt natuurlijk nog wel een vliegticket bij en overnachting).

Heb jij nog leuke suggestie voor de Noorse Fjorden en de Noordkaap?

Bedankt voor je reactie en alvast fijn weekend.

Groetjes,

Sunnysky