Cruise Noorse Fjorden en Noordkaap

• Ada

Voordat je boekt even wwat betreft Celebrity deze informatie:

Zij hebben een streng anti-rook beleid. Je mag NIET meer in de hut, maar ook niet NIET op je balkon roken.

Alleen nog op aangewezen plaatsen.

http://www.celebritycruises.com/beforeyourcruise/faq/home.do;jsessionid=0000kxSl5f_fAB0S9QmLFRc13Ns:12hdebcnj;jsessionid=0000QRwC8cffiu35mB9yXeuysSE:12hdebcnj?faqSubjectName=Ship+and+Stateroom+Details&faqId=572&pagename=faq_answers

• Sunnysky

Nou Ada! Dit is voor mij en vooral voor mijn echtgenoot belangrijke info!

Zal deze cruise dan zeker niet boeken. Ik zag bij Costa Cruises ook nog wat leuks met de Costa Mediterranea, misschien een optie voor mij.

Dank je wel.

Het wordt wel erg heftig met het niet roken beleid (vind ik als niet roker).

Zijn ze bang dat de Dolfijnen problemen krijgen met hun longen?

Groetjes,

Sunnysky

• Ada

Celebrity vaart veel met amerikanen, die zoals je misschien weet erg anti-rook zijn. Ik vrees dat het in de toekomst wel eens bij meer maatschappijen kan komen.

• Bernadette

Hou er rekening mee dat het wel zonnig maar ook heel erg koud kan zijn. Speciaal in de fjorden , waar soms helemaal geen zon doorkomt. Dan heb je niet zoveel aan een balconnetje!

Op het dek worden dekens uitgereikt om lekker warm te blijven. Neem een muts mee.

• Sunnysky

Hallo Bernadette,

Ook weer bedankt voor de info! Ik had wel wat kou verwacht maar niet zo koud dat je met een muts op moet gaan lopen, dan is een balkon inderdaad niet echt een optie.

Ik kreeg gisteren te horen dat er volgend weekend een Cruise Beurs is in Ede met diverse filmpresentaties dus denk dat ik daar maar eens even langs ga.

Fijne zondag toegewenst en groetjes,

Sunnysky

• Ine

Wij hebben 2 jaar geleden een cruise op de Century van Celebrity door de fjorden gemaakt, dat was begin Mei. Bezocht werden o.a. Oslo, Stavanger, Bergen, Alesund, Flam e.d., dus tot ongeveer midden Noorwegen.

Echt geen muts nodig gehad, maar overdag wel een fleece-vest.

Het was zonnig, gelukkig droog, uitstekend weer. Het zal zo'n graad of 10-15 geweest zijn. Onder een plaid was het heerlijk aan eht zwembad,

We zagen op veel plaatsen nog wel sneeuw liggen.

Vooral het doorvaren van de sognefjord naar en van Flam was geweldig.

• F.Leclaire

Hallo Sunnysky,

Nu weet ik de reden van een buiten/balkonhut!!!

Ik heb even wat gesnuffeld voor jullie en gezocht de rederij msc hier hebben we zelf al een aantal malen mee gevaren.

Wat ik gevonden heb als voorbeeld vertrek 4 juli dover met mogelijkheid amsterdam in een suite voor 1850 euro dit is een 12 daagse cruise naar de noordkaap.

Msc vaart ook met de armonia die kant op ,nu weet ik niet hoe leuk jullie het vinden om richting St.Petersburg te varen (stockholm,talin enz) deze cruise's hebben ook leuke aanbiedingen.

Nu weet ik ook niet in hoeverre jullie last minute kunnen boeken maar er waren diverse data's in die periode en de schepen zijn nog niet vol(verre van zelfs).

Wij zelf wachten altijd met boeken ,stellen wel de periode vast omdat wij nog met een schoolgaande dochter te makn hebben .

Wat ik gezien heb vertrekken er schepen naar de noordkaap 22 en 31 mei1,2,12 juni 5 juli dus er vertrekken er nogal wat (met msc)

daar wij wonen in de grensstreek komen wij regelmatig in Aken(Duitsland) en kijk hier altjd bij reisburo's deze hebben soms zeer aantrekkelijke aanbiedingen.

groeten Frans

• Ine

lees ook de berichten op zoover.nl na van mensen die een cruise maakten met een bepaald schip.

Afgelopen zomer waren er (ook binnen onze vriendenkring) een aantal negatieve berichten over de Armonia.

• Bernadette

Hoe vaak heb je in Nederland begin-half mei geen nachtvorst? Hoe koud(de gevoelstemperatuur) is het dan 's morgens? Laat staan wanneer er dan geen zon is en het behoorlijk waait. Ik zeg niet dat het zo is ;het KAN zo zijn. Goed lezen!

• Ine

Dus kan het evengoed dat het droog, zonnig weer is zonder wind, waardoor de gevoelstemperatuur heel goed is….

Ik gaf een persoonlijke ervaring door, geen weersvoorspelling voor de komende zomer.