Waarom nooit cruise travel meer..........

• Ada

Inderdaad geven vrijwel alle cruiselines 13.00 u aan als inchecktijd. Domweg omdat er vertraging in aankomst of afhandeling met douane e.d. kan zijn.

Immers het schip moet worden schoongemaakt en alle passagiers van de vorige cruise moeten van boord zijn.

In de praktijk kan je eigenlijk altijd vanaf 11.00 u. inchecken zoals de meer ervaren cruisers weten.

Op een van de HAL cruises uit San Diego was inderdaad vertraging in inchecken, er kon pas vanaf 14.00 ingecheckt worden vanwege bovenstaande feiten.

Gevolg was een enorme overvolle drukke terminal, geen zitplaatsen meer, weinig kans om even wat drinken te halen e.d.

Pech, zoiets kan voorkomen.

• Bernadette*

Ik geloof direct dat je geen zeur bent. En ik begrijp ook dat je meer service verwacht van Cruise Travel want uiteindelijk kies je voor CT en betaal je daarvoor. . Nogmaals ik ben geen fan van dit bedrijf. We weten dat ze ‘meelezen ’ zoals ze zelf hebben aangegeven. Dat je tot nu toe niets van Cruise Travel hebt vernomen is beschamend.

Dit is geen reklame voor dit bedrijf. Klachten dienen als eerste behandeld te worden ondanks eventuele drukte ; dat is geen excuus . Slechte ervaringen met bedrijven doen minimaal 10x de ronde, Goede maar 3x ;wetenschappelijk bewezen. En nu leest heel cruiseminnend Nederland dit. De schade is al aangebracht.

Niet iedereen weet het achteraf beter , maar we willen je alleen adviseren hoe het voortaan anders te doen.

Een middenklas hotel in Miami oid kost echt geen 150 200 usd. Uiteindelijk was het maar voor 1 nacht. ;dus iets eenvoudigs was ok; 100usd inclusief taxi echt meer was je niet kwijt geweest . Ik wil je alleen maar laten ‘zien ’ dat je GROOT moet denken. Maak altijd de balans ter plekke op :waar liggen mijn prioriteiten? Wat kan er in het ergste geval gebeuren.? Nu heb je een hoop toestand wat niet nodig was geweest. Wanneer je een cruise kan maken ,kan de laatste 100 usd er ook wel vanaf . Ga dan niet zitten afwachten wat een ander bereid is te doen maar kies voor jezelf en kijk later waar het schip strandt. Dus :ander hotel en doe iets leuks of wat je plan was.

Je opmerking over tijd en de hele dag thuis laat ik maar voor wat hij waard is….misschien hebben meer mensen een drukke werkkring ….

Nu je eenmaal in de VS geweest bent weet je het het daar aan toegaat. Zo blijf je je hele leven leren! Ik vind wel dat je CT niet al je ergernissen in de schoenen kan schuiven.

Beschrijf eens wat je van CT ter plekke had verwacht? Inderdaad hadden ze bereikbaar moeten zijn ,maar verder? Ik blijf erbij , dat ‘men ’zich niet zo afhankelijk op moet stellen.Neem je eigen beslissingen ;ook wanneer je geboekt hebt bij bv CT en je service verwacht. Komt die service niet ,dan kan je voortaan maar een ding doen ;ergens anders boeken!

• T.1964

Hallo Bernadette

In de papieren stond duidelijk dat ik het probleem zelf moest oplossen met het bureau waar CT in Amerika het contract heeft

Dus hun hoeven niets anders te doen dan het geld in de zak te steken en verder zoek het maar uit

Dit hotel waar ik nu was koste 200 dollar voor 1 nacht

En nogmaals mijn insteek was ik boek bij CT omdat alles dan goed geregeld is,zo kan ik beter zelf gaan boeken want zo betaal ik voor service wat ik niet krijg

• Bernadette*

Tja ;waarom zou je dan nog bij ze boeken wanneer ze zich niet betrokken voelen bij hun klanten….?Toch hoor je vaak ook hele goede berichten van CT .Persoonlijk weet ik van iemand die een paar weken geleden moeilijk kon terugkomen via New York vanwegen de sneeuw en dat CT alles keurig heeft opgelost. Zij belden op om 4.00 lokale tijd in nederland en er werd gelijk aktie ondernomen. Dus zo kan het ook.

Ik vind het raar dat ze niet de moeite nemen om even een mailtje te sturen naar dat bedrijf.Zoveel werk is dat niet . Niet iedereen is in staat om in correct engels mailtjes te versturen. Ook raar is dat ze verder niet reageren terwijl je het boekingsnummer hier openbaar gemaakt hebt.

Misschien kan je eens vragen naar iemand van de directie ipv afwachten op de dingen die waarschijnlijk niet gaan komen . Zo groot is het bedrijf niet dus dat moet lukken (. Ik geloof mevrouw Broere) Dan kan je je beklag doen over de gang van zaken en het lucht je vast op!.

Is het desinteresse ,slordigheid of hoogmoed? Wie het weet mag het zeggen. Maar een schrale troost is ,dat deze toppic geen goed aan hun reputatie doet.

• marij

nog een vraagje…13 dagen geleden heb je een reactie gehad van cruisetravel…heb je daarop gereageerd ???

want je reageerd wel op onze berichten maar op die van cruisetravel zie ik geen reactie van je ..

en zo ja hoe gaat het aflopen volgens CT…

• T.1964

Hallo marij

Ik heb contact gehad met CT maar dit moest nog besproken worden en dan sturen ze mij een mail

Bellen zal te veel moeite zijn (service)

En als ik ook maar iets meer weet zet ik dit hier neer

Ben wel eerlijk dus had allang antwoordt gegeven als het goed opgelost was

Groetjes Thera

• marij

thera leef je wel in deze tijd….ik vind het net zòn grote service als je iets hoort per mail als dat ze je bellen hoor daar zie ik geen kwaad in,alles gaat toch voortaan per mail…je sollicitatie…de afwijzing…het aanemen met de nodige papieren…vind het jammer dat jij dat ziet als slechte service…je bent een en al negatieviteit naar ct…

en geef mensen de tijd om iets uit te zoeken…wij hebben vorig jaar een villa met zwembad gehuurd in florida waar de zwembad verwarming het niet van deed die wij wel hadden betaald…was in feb dus geen gebruik kunnen maken van het zwembad…heeft een 2 maanden geduurd eer dat alles uitgezocht was met hun agent in amerika, maar de compensatie is netjes afgehandeld maar niet na 2 weken… de terug betaling van de verwarming wel!!

ik snap best dat het je allemaal een beetje is tegen gevallen maar er zijn hier ook heeel veel mensen die de service van cruisetravel super vinden ( waaronder ik)..

totdat ik misschien zelf een keer onderuit ga met CT maar tot nog toe is het ons uitstekend bevallen..en jij noemt echt dingen waarvan ik denk daar zou ik niet van in paniek raken en dat had ik zo opgelost zelf.

heb net nog eens wat terug gelezen maar als je een regelmatige cruiser bent lijkt het mij dat je deze dingen in no time opgelost hebt…

ook het zelf inchecken is toch peanuts als je vaker hebt gecruist…ik laat dat nooit doen doe het gewoon zelf.

en net zoals bernadette schrijft ik zou echt niet wachten op een hotel dat door een agent geregeld zou worden..ik pakte al mijn koffers en hoppa naar een ander hotel.. en dat declareerde ik wel bij CT…daar liet ik mijn vakantie ook niet door vergallen…

maar goed hopenlijk komen ze met een oplossing die voor jullie acseptabel is.

gr marij

• Bernadette*

Inderdaad alles gaat per email en dat heeft ook z'n voordelen! Je hebt het zwart op wit. Je kan daar weer telefonisch op reageren en dan het gesprek laten bevestigen per email. Wanneer ik mij niet vergis neemt CT alle gesprekken op tape op om misverstanden met klanten te voorkomen.

Je moet CT inderdaad wel de tijd geven om dingen uit te zoeken , maar in dit geval heb ik begrepen dat CT zich geen partij vindt in het conflict over het overbooked hotel. Dat staat in de kleine lettertjes die nooit iemand leest behalve wanneer je een probleem hebt. Zij vinden dat Thera het zelf uit moet zoeken met het Amerikaanse agentschap. Ik kan mij voorstellen dat Thera dit lastig vindt;misschien is haar engels niet toereikend genoeg om dat goed te verwoorden. Dus vind ik dat CT dit op zich moet nemen. Stel je hebt met een Spaanse of Russische agent te maken. Dan zou ik er ook geen brood in zien een correspondentie op touw te zetten. Dan wil je terug kunnen vallen op je reisbureau.

De ergernis ( onwetenheid) over het hand opsteken om een hotelshuttle busje te laten stoppen en het uurtje vroeger inchecken op het schip; Thera daar kan je echt niet mee aankomen bij CT . Dat zijn nu eenmaal zaken die gewoon bij het dagelijks leven horen;zaken die je niet kan ‘verzekeren ’.

Wat m.i overblijft is dat je een x bedrag terug krijgt van CT wat betreft de hotelkosten en de taxi rit er naar toe. Ik blijf erbij, dat het bedrag dat je betaald hebt erg hoog is.

.

• marij

sluit me aan bij bernadette…ook ik vind wel dat CT dat overboeked hotel moet oplossen en niet jij zelf….

• Ada

Volgens mij kan cruisetravel zich niet achter een agent verschuilen bij een overboekt hotel. Immers CT heeft die boeking aangenomen en gemaakt en de betaling hiervoor ontvangen. Of zij dat via een agent of bij het hotel rechtstreeks doen, is hun zaak, niet die van de klant.

Dus lijkt het mij o.k. als zij door T.1964 aansprakelijk gesteld worden en moet CT dit met die agent uitzoeken, niet T.1964.