Waarom nooit cruise travel meer..........

• Bernadette*

Marij :helemaal mee eens;daarom alle credits voor CRUISER.

Hij is betrokken bij en begaan met zijn klanten ;houdt van service geven en omdat hij o.a deelneemt aan dit forum zal hij inmiddels veel kennis van zaken hebben .

Wanneer ik geen zin of mogelijkheid had om alles zelf te regelen of uit te zoeken zou ik onmiddellijk proberen om mijn cruise via hem te boeken.

P.S Heb geen enkel belang en ken hem ook niet persoonlijk.( voordat iemand over deze posting valt )en misschien bedoelt T.1964 hem wel!Zou mij helemaal niet verbazen!

• T.1964

Hallo

Ik wil cruise travel eerst een kans nog geven maar goed heb net een mail verstuurd en ja ja het is al weer bijna 2 weken geleden maar de vergoeding is er nog steeds niet

Groetjes Thera

• T.1964

Hallo

Ja omdat ik dit verhaal hier geplaatst heb heb ik inderdaad contact gekregen met cruiser

Als je een vraag hebt en je mailt hem krijg je ook meteen eigenlijk dezelfde dag antwoordt dus niet in de wacht en ook nog grof geld vragen

De eerste boeking heeft hij al van mijn kennissen

Verder maak ik ook mijn boekingen bij travelshop.de.en ook deze organisatie is aan te raden

Krijg ook best snel de papieren ja ja thuis gestuurd en ook zo het overzicht van de aanbetaling

Ook de cruise beurs is te commercieel en de mensen blijven met vragen zitten die voor het eerst gaan of een land aandoen die ze nog niet kennen

Krijg heel veel mails en probeer zo mensen te helpen en verder staan mijn verslagen op de site nedcruise.info

Hoop ook dat daar meer verslagen komen te staan om zo elkaar te helpen dus mensen neem ook hier de moeite even voor

Heb zelfs nog op de cruise beurs gestaan en ja zou een scheeps bezoek krijgen nooit iets van gehoord tja

Ben wel persoonlijk uitgenodigd bij de hal afgelopen zomer om ook eens een ander schip te bekijken omdat ik veel cruises maak met de MSC

Hier heb ik niets voor hoeven te doen >:D<

De volgende cruise zit al weer in de planning maar niet bij CT

Beloven ze je een tegenmoetkoming moet je nog 2 weken wachten op het geld dus het vertrouwen is nu helemaal weg ( het was wel een klacht waar ze meer mee konden doen omdat ik 1 dag Miami heb moeten missen)

En dan ook nog iets waar ze in Nederland niets aan kunnen doen ik krijg met mijn goldcard altijd korting (10%) in Duitsland

Heb bijna de black card en dat is 20 % korting toch mooi meegenomen

Groetjes Thera

• Bernadette*

Cruiser….!!!! Als ik het niet dacht! Goede beslissing Thera! Ik weet bijna zeker dat Cruiser dit allemaal leest en blij is met deze geweldig mooie opsteker uit onverwachte hoek !

Nog een vraagje :moest je betalen om een HAL schip te bekijken? Ik vind het iedere keer weer vreemd ( en irritant) dat CT mensen laat betalen om een paar uur een schip te bekijken. De rederij vraagt er zeer waarschijnlijk niks voor.Het is voor iedere rederij een goede reklame en die paar maaltijden of kopjes koffie gaan gewoon op in de massa.

Misschien doen ze het om niet te veel aanmeldingen te krijgen , maar dan zou er ook geloot kunnen worden. M.I moet dit gratis en voor niks .Het is niets meer dan reklame voor zichzelf. Op deze manier hopen ze boekingen binnen te slepen. .

Laat je ons weten na hoeveel weken je geld van CT krijgt? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Dus wanneer ik het goed begrijp, zijn ze alleen op de door jullie gemaakte extra hotelkosten ingegaan en de gemiste dag Miami plus de extra taxikosten worden als niet relevant verklaard.Daar voelen ze zich niet verantwoordelijk voor?

• T.1964

Hallo Bernadette

Ja er wordt al snel hier op het forum geroepen dat CT de kosten goed dekt mooi niet dus

Het is echt het minimale wat ze kunnen geven

Heb een mail gestuurd om ze nog eraan te herinneren en toen hebben ze het overgemaakt

Heb echt een hele mooie dag gehad op de Westerdam en kreeg er zelfs nog de lunch bij top en……gratis

Ja zo maak je reclame op de juiste manier

En ja cruiser leest dit en maakt hier gebruik van prima toch ???

Die haalt mooi klanten binnen wat hij ook verdiend met de service die hij geeft

Vorig jaar heb ik nog een cruise gemaakt met de MSC Poesia , een buitenhut met balkon voor 2 personen 1200 euro en dan nog eens 100 euro tegoed voor het boeken van mijn volgende cruise (ook nog 10% extra korting omdat ik de goldcard had )

Dit had ik geboekt bij Travelshop die geven in het hoogseizoen ook altijd de korting wat ze in Nederland niet doen belachelijk

Dit ligt niet aan het reisbureau maar puur aan MSC

Groetjes Thera

• Bernadette*

Thera; ik heb je posting gelezen en vind het een wijs besluit om CT voortaan links te laten liggen totdat hun houding in veel zaken is veranderd.

Zoals jouw hele conflict met hen op mij overkomt is Cruise Travel helaas vergeten dat de klant koning is.( ik ben daar al een aantal jaren achter.)

Je hebt nu een goed alternatief ;twee zelfs. Ik hoop dat veel cruisers met dit hele verhaal hun voordeel kunnen doen. Daar is dit forum uiteindelijk voor.

• Joop

Bernadette; Cruise Travel betaald wel degelijk voor iedere!! passagier aan de desbetreffende rederij. Daarnaast; heb je enig idee wat het kost om in de terminal van Amsterdam/Rotterdam te mogen staan? En heb je enig idee hoe laat alle medewerkers van CT aanwezig zijn tijdens zo'n Cruise dag om alles op te zetten (loonkosten)? Heb je enig idee wat de kosten van de catering zijn? Hoe duur alle banners zijn? Hoe lang alle medewerkers van de project-afdeling bezig zijn met het opzetten van deze scheepsbezoeken? Hoeveel moeite zij moeten doen om te onderhandelen met de rederijen (omdat het, anders dan jij denkt; HEEL erg lastig is om zo veel passagiers aan boord te krijgen)? Hoeveel uren en geld zij steken in het ontwerpen van nieuwe informatietasjes? Geschreven rondleidingen? De mensenstroom van soms wel 1200 man? Heb je enig idee hoeveel mensen met bloed zweet en tranen bezig zijn om deze dagen te organiseren? En heb je enig idee hoeveel mensen er POSITIEF zijn over deze dagen? En misschien een idee over het werk wat achter de beurs zit? Waar met name het project-team bijna het hele jaar aan werkt? Als je het antwoord op al die vragen weet, mag ik je dan ook vragen; Mag Cruise Travel in godsnaam ook iets verdienen aan de Cruise Dagen? En aan de beurs? Wil niet ieder bedrijf uiteindelijk een beetje winst maken? Voor niets gaat toch verdorie de fucking zon op? Zij proberen met man en macht een leuke dag te organiseren voor mensen zonder Cruise ervaring, die graag eens aan boord van een schip willen kijken.Moeten zij dat dan allemaal voor niets doen? Ook voor de mensen die wel aan boord van het schip gaan, een leuke dag hebben, en hier op dit forum vervolgens de boel gaan zitten zwart maken? Het moge duidelijk zijn dat ik weinig respect heb voor deze laffe manier van zwart maken van Cruise Travel! Peter, Chris, Susan, Dimfna en de rest, ga zo door, ik kom zeker weer eens kijken op één van jullie geweldige Cruise Dagen en veel succes met de beurs!

• cruiser

Beste cruisers/vakantie mensen,

Ik heb bovenstaand bericht gelezen, en natuurlijk zit hier een grote kern van waarheid in , alles kost geld, veel geld, en iedereen moet betaald worden.

Ik persoonlijk wil/probeer ook iedere klant tevreden houden , en gelukkig lukt mij/ons dit voor 99% .

ik heb mijn bureau vol kaarten staan met tevreden klanten, maar ook een enkele ontevreden klant.

Mijn/ons motto is probeer een mens te behandelen zoals jezelf graag behandeld/benaderd wil worden.

Heel vaak ben je ook afhankelijk van anderen ,en soms word er snel gereageerd en soms duurd het zelfs dagen, maar als er een langere tijd over heen gaat dan laat ik dit mijn klant altijd even weten, wij houden hem hiervan op de hoogte.

Ook zijn er sommige klanten die willen perse geboekt worden bij organisatie “a ' of bij ”b" ik probeer altijd aan de klant zijn wensen te voldoen.

Zo boeken wij niet alleen cruise vakantie's maar ook strand, steden enz……

Als klein voorbeeld wil ik noemen een overboeking…..wie zijn schuld is dit nu?

Reisbureau, touroperator of het …..hotel?

Dit is wel eens een groot probleem, en natuurlijk komen de mensen dan bij ons , en natuurlijk proberen wij dit op te losseen naar de wens van de klant, maar soms ben je afhankelijk.

Tuurlijk is het leuk om te horen/lezen (ook op dit prikbord onder andere van T 1964 en vrienden van T 1964 en mensen uit Rotterdam, enz enz.cruiser wat waren de papieren goed verzorgt en de reis goed geregeld).

Maar soms gaat er ook iets mis en dat is heel jammer, maar ook dit proberen we goed op te lossen maar lukt niet altijd.

(Iedereen zit in dezelfde vijver te vissen)

En iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zo lees /hoor ik regelmatig dat ook rederijen aan het bezuinigen zijn, geen dienbladen, het wijzigen van de fooien is niet meer mogelijk soms moeten de fooien vooraf/ gelijktijdig met de cruise betaald worden, eerst niet nu wel 15% toeslag op de dranjes, enz…enz….

De cruises worden wel iets goedkoper, maar de service iets minder, excursies duurder, drankjes duurder, middernacht buffet minder of niet meer.

Ik ben een tijd niet meer op het prikbord geweest i.v.m. ontzettende drukte, zelf organiseren van groepscruise , reisjes voor personeelsverenigingen enz.enz.

Maar heb wel vaak alle gelezen maar geen tijd gehad om te reageren,

Ik wens iedereen die in de toekomst op cruise gaat of een ander vakantie een fijne vakantie toe,

met vriendelijke groet,

Cruiser

• marij

(tu) juist joop (tu)

• Henk van der Linden

Leuk verhaal Joop, maar waarom heb je ruim zeven maanden gewacht met je reactie op Bernadette's verhaal.?

misschien had je nog niet eerder van dit forum gehoord, dat kan de reden zijn, of misschien dat de CT dagen er

weer aankomen 1 & 2/10 allemaal veel plezier daar.