Beste cruisers/vakantie mensen,
Ik heb bovenstaand bericht gelezen, en natuurlijk zit hier een grote kern van waarheid in , alles kost geld, veel geld, en iedereen moet betaald worden.
Ik persoonlijk wil/probeer ook iedere klant tevreden houden , en gelukkig lukt mij/ons dit voor 99% .
ik heb mijn bureau vol kaarten staan met tevreden klanten, maar ook een enkele ontevreden klant.
Mijn/ons motto is probeer een mens te behandelen zoals jezelf graag behandeld/benaderd wil worden.
Heel vaak ben je ook afhankelijk van anderen ,en soms word er snel gereageerd en soms duurd het zelfs dagen, maar als er een langere tijd over heen gaat dan laat ik dit mijn klant altijd even weten, wij houden hem hiervan op de hoogte.
Ook zijn er sommige klanten die willen perse geboekt worden bij organisatie “a ' of bij ”b" ik probeer altijd aan de klant zijn wensen te voldoen.
Zo boeken wij niet alleen cruise vakantie's maar ook strand, steden enz……
Als klein voorbeeld wil ik noemen een overboeking…..wie zijn schuld is dit nu?
Reisbureau, touroperator of het …..hotel?
Dit is wel eens een groot probleem, en natuurlijk komen de mensen dan bij ons , en natuurlijk proberen wij dit op te losseen naar de wens van de klant, maar soms ben je afhankelijk.
Tuurlijk is het leuk om te horen/lezen (ook op dit prikbord onder andere van T 1964 en vrienden van T 1964 en mensen uit Rotterdam, enz enz.cruiser wat waren de papieren goed verzorgt en de reis goed geregeld).
Maar soms gaat er ook iets mis en dat is heel jammer, maar ook dit proberen we goed op te lossen maar lukt niet altijd.
(Iedereen zit in dezelfde vijver te vissen)
En iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zo lees /hoor ik regelmatig dat ook rederijen aan het bezuinigen zijn, geen dienbladen, het wijzigen van de fooien is niet meer mogelijk soms moeten de fooien vooraf/ gelijktijdig met de cruise betaald worden, eerst niet nu wel 15% toeslag op de dranjes, enz…enz….
De cruises worden wel iets goedkoper, maar de service iets minder, excursies duurder, drankjes duurder, middernacht buffet minder of niet meer.
Ik ben een tijd niet meer op het prikbord geweest i.v.m. ontzettende drukte, zelf organiseren van groepscruise , reisjes voor personeelsverenigingen enz.enz.
Maar heb wel vaak alle gelezen maar geen tijd gehad om te reageren,
Ik wens iedereen die in de toekomst op cruise gaat of een ander vakantie een fijne vakantie toe,
met vriendelijke groet,
Cruiser