cruis noorsefjorden

• Kiraon

Zou je a.u.b. voor mij ook willen kijken met welke schepen we in de haven liggen. Of waar kan ik ditzelf opzoeken?

We varen met the Brilliance of the Seas en onze havens zijn:

4 juni Geiranger

5 juni Alesund

6 juni Molde

7 juni Bergen

Alvast bedankt

• Henk van der Linden

Hoi Kiraon,

sorry voor het lange wachten, drukke dagen gehad, beter nieuws kan ik je niet brengen,

dit is de planning voor jou havens, maar er komt er nog wel eens wat bij of er af, vooral

Costa valt de laatste tijd veel af (grapje)

In Bergen heeft jullie schip op 10 Maart 2011 een ligplaats besteld, toen waren er al twee

eerder besteld het schip met 3.574 pass. op 28.1.2011 en met 1.258 pass. op 17.2.2011

ik weet natuurlijk niet hoe de indeling van de ligplaatsen is, wie het eerst komt eerst maalt

of op afmetingen en diepgang van de schepen, we wensen jullie een fantactische cruise toe,

“Brilliance of the Seas” 2.200 passagiers 90.090 brt 293.20 lang 8,20 diep

4 juni Geiranger van 8.00 tot 20.00 + 1 schip met 2.000 pass. en 1 schip met 1.807 passagiers

5 juni Alesund van 8.00 tot 18.00 + 1 schip met 578 passagiers

6 juni Molde van 7.00 tot 17.00 alleen (geniet er van)

7 juni Bergen van 7.00 tot 17.00 (dat wordt over de hoofden lopen)

+ 1 schip met 3.574 + 1 schip met 1.590 + 1 schip met 1.258 + 1 schip met 114 passagiers

• Kiraon

Henk, heel erg bedankt. Met zijn vijfen in Bergen, dat lijkt me wel heel erg druk. Hopelijk liggen we toch een beetje in de buurt van het centrum met de Brilliance of the Seas.

• louise

Wij gaan dus ook met deze cruise mee (eerste keer cruisen)

Ik heb een vraag over de terugkomst. We komen erg vroeg aan in Amsterdam. Ga je dan meteen van boord of wordt er nog ontbeten ofzo.

Groeten,

Louise

• elisabethweb@msn.com

Ik heb alleen cruise ervaring met de HAL (nog maar 2x hoor :-))

Er is ook de laatste ochtend ontbijt aan boord meestal vanaf 6 uur, je krijg een avond vantevoren te horen hoelaat er verwacht wordt dat je van boord gaat,

en dat gaat groep voor groep, meestal beginnen ze om 7.30 uur met ontschepenen, voordat iedereen van boord is ben je even verder.

Het ligt er dus aan of je in een groep ingedeeld wordt die vroeg van boord gaan of van een groep die laat van boord gaan, maar tijd om te ontbijten heb je altijd.

De laaste avond moet je de koffer klaar zetten die wordt dan voor je naar beneden gebracht zodat je alleen je hand bagage heb.

Een hele fijne cruise, ik weet zeker dat je gaat genieten en straks ook bij de club van cruise verslaafde hoort,

groeten Elizabeth

• louise

Dank je wel voor het antwoord en we gaan zeker genieten.

• Kiraon

Vorig jaar met Carnival ging het precies zo. Wel was het zo dat de goedkopere hutten de vroegste tijden kregen. Dus hoe duurder je hut hoe langer je in je bed mag blijven.:)

• sunnysky

Hoi Louise,

Je kan gewoon lekker gaan ontbijten, de avond ervoor worden zijn je koffers al opgehaald. Voor de koffers krijg je een label met een kleur (rood, groen, blauw etc).

Je krijgt de dag ervoor te horen waar je kan wachten en hoe laat jouw kleur label wordt omgeroepen. Het is echt perfekt geregeld. Dus als jouw kleur label om 09.00 h wordt omgeroepen dan ga je lekker ontbijten en zorg je dat je op de tijd van afroep op de juist plek bent.

Je hebt voor een fijne maatschappij gekozen! Wij zijn erg tevreden over Royal Caribean.

Groetjes,

Annette

• louise

En zo leren we steeds meer over cruisen. Al ben ik nog steeds heel nieuwsgierig hoe alles in het echt zal gaan. Ik kan me er nog niet echt een voorstelling van maken maar heb er veel zin in. Alle tips hier lees ik en ik wordt steeds cruise-wijzer.

• marleen57

Hallo Annette,

Aangezien jij bekend bent met Royal Caribbean, kun je misschien iets vertellen over de inhoud van een “sodapakket”, zitten hier alleen koolzuurhoudende dranken in, zoals cola en fanta of ook andere? Kun je ergens op het schip de hele dag door koffie, thee en water (gratis) tappen, zoals op Costa en MSC schepen?

Heb je deze cruise ook geboekt of je optie opgezegd?

groetjes en misschien tot ziens tijdens de cruise,

Marleen