cruis noorsefjorden

• carola69

Hai,

wij hebben vorig jaar juni een cruise gemaakt met de Mariner of the sea. Mijn man heeft toen een frisdrankpakket genomen. Hieronder valt alleen maar Coca cola en Sprite, afkomstig uit zo'n spuitautomaat (siroop aangelengd met water en bubbels) Hij betaalde ongeveer $52 voor 12 nachten. Het smaakte wel goed. Voor andere koolzuurhoudende dranken moet je apart betalen.

In het buffetrestaurant Windjammer is heel de dag gratis ijswater, limonade en ijsthee (allen zonder koolzuur) te krijgen. In het cafe op de promenade is ook gratis (ijs)water te krijgen evenals koffie en thee. In het restaurant krijg je ook gratis ijswater bij alle maaltijden.

groetjes Carola

(Deze reactie staat ook bij het onderwerp: frisdrankpaketten bij RC)

• sunnysky

Hoi Marleen,

Vwb de frisdrankpakketten heb je de info van Carola waarschijnlijk al gelezen.

De gratis drankjes bestaan inderdaad uit koffie, thee, citroenlimonade, ijsthee en je kunt ook gratis ijsjes ‘tappen’!

Eh eh… ik heb em geboekt hoor! We hebben er helemaal zin in.

Wij hebben in oktober met de Brilliance of the Seas een cruise gemaakt voor 2 weken vanaf Barcelona, het was weer zo super gaaf. Wij hebben al eerder gecruised met de Serenade of the Seas (zusje van de Brilliance) door het Panama Kanaal en met de Monarch of the Seas (Mexicaanse Riviera) de verslagen staan op Ned cruise info. Ik zal deze week mijn verslag met de Brilliance erop zetten.

Maar ik zal je waarschuwen, cruisen is echt verslavend!!!

Groetjes en tot ziens.

Annette

• marleen57

Hallo Annette,

Bedankt voor je nadere informatie. Die verslaving begint hier ook al aardig toe te slaan. Vorig jaar voor het eerst gaan cruisen, eerst naar de Baltische Staten met de Costa Deliziosa en in oktober van Genua naar Abu Dhabi met de MSC Lirica. Prachtige routes allebei, maar MSC is ons heel erg tegen gevallen. Ben benieuwd hoe het ons op een schip van Royal Caribbean gaat bevallen!

groetjes Marleen

• sunnysky

Hoi Marleen,

Sorry, dacht dat je voor de 1e x ging cruisen maar dat is Louise toch?

Misschien kunnen we een Meet & Greet regelen op de Brilliance…

Groetjes en als je iets wilt weten let me know!

Annette

• marleen57

Volgens mij gaat Louise voor de eerste keer. Een meet&greet lijkt me erg leuk! Misschien een nieuw onderwerp hierover starten?

groetjes Marleen

• louise

Wij gaan inderdaad voor de eerste keer en wel van 2 tot 9 juni met de Brilliance of the sea.

• sunnysky

Hoi Louise,

Ik ga van 12 t/m 19 mei…. dus nog 9 weekjes wachten!

Kan ik je in ieder geval de ervaringen van deze cruise doorgeven.

Het zal waarschijnlijk geen zon vakantie worden naar de Noorse Fjorden, maar ik verwacht wel een hoop natuurschoon.

Groetjes en fijn weekend,

Annette

• Ada

Wij gingen een paar jaar geleden ook begin Mei. Hadden toen prima zonnig weer, maar een vest of dunne sweater was wel nodig. Tijdens een tocht overland in de buurt van Alesund nog heel wat sneeuw gezien.

• Caroline

Even nog over het ontschepen: wij konden vorig jaar voor het eerst kennismaken met het kiezen van je eigen vertrektijd.Dit kons zowel op de HAL als op de Royal Caribean.

Er was wel een regel waar je aan gebonden was: je moest je eigen koffer op de ochtend van vertrek meenemen. Deze werd dan niet de avond van te voren opgehaald. Soms kan dat fijn zijn als je nog spullen nodig hebt die je niet in de koffer wilt stoppen de avond van te voren.

We konden zelf een tijd uitkiezen dat het ons schikte en hebben eerst op ons gemakje ontbeten.

Je hoeft ook geen tijd af te spreken van te voren en kunt gaan wanneer het jou schikt.

Wij vonden dit heel prettig maar je moet dan wel je koffer meenemen. Een koffer met wieltjes is dan natuurlijk wel een must.Voor ons niets anders meer dan deze manier van ontschepen.

• elisabethweb@msn.com

Januari 2011 met de Westerdam (HAL) vanuit Fort Lauderdale en in September met de Rijndam (ook HAL) vanuit Barcelona

de avond vantevoren de koffers klaar zetten, en kreeg je een tijd aangewezen dat je van boord moest,

geen keuze of je de koffer zelf meenam en/of hoelaat je van boord ging.