Norovirus m.s. Rotterdam

• Santje04

Dat de eerste 2 dagen geen zelfbediening is, is gewoon HAL reglement….. We weten nu wel dat jullie geen leuke reis hebben gehad…..

• hilly

is dit een grapje??????

of misschien gewoon vervelend doen????

of is het echt zo???????

deze vraagjes zijn voor Hendrik hè

• Hendrik de vierde

Hilly, het is echt zo!:D

• elisabethweb@msn.com

Hilly, Hendrik is gewoon een teleurgesteld,gefrustreerd, akelige mens, die een vervelende reiservaing heeft gehad en dat iedereen tot in de treuren wil laten weten.

Die net doet alsof er alleen bij de HAl het Norovirus voordoet, alleen de HAL vaart door bij een Nororvirus, alleen de HAL geeft geen vergoeding.

Helaas voor Hendrik dit is bij ALLE rederijen het geval, ik geloof best dat er wat foutjes voor gedaan hebben, mensen voor hun water laten betalen als ze ziek zijn en ze veel moeten drinken vindt ik best slordig.

Maar Hendrik schrijf een klachten brief naar de HAL, je heb je zegje hier nu wel gedaan en we weten dat je het slecht heb gehad en nooit meer met de HAL gaat varen, gelukkig zou ik zeggen want dan maak ik geen kans om jou tegen te komen ergens op een cruise schip.

• Hendrik de vierde

Zeau mevrouwtje, beetje te weinig moedermelk gehad in de prille jeugd?

Misschien knapt u hier van op>:D<

http://78toeren.isprima.nl/78toerenforum/viewtopic.php?f=2&t=7086

uw Hendrik

• Claudia

Auch mein Mann und ich hatten uns auf unserer Kreuzfahrt Norwegen/Schottland 02.06.12 - 16.06.12 den Norovirus gefangen. Da ich in einer Lebensmittelfirma arbeite, bin ich momentan immer noch krankgeschrieben, obwohl wir morgen schon wieder 2 Wochen zuhause sind. Meine Untersuchungen ergaben, dass ich immer noch Noroviren habe. Mal sehen, wie lange ich noch ansteckend bin.

• Hendrik de vierde

Das ist ja Schade Claudia!

Keine ahnung dass dass Noro virus 2 Wochen dauert.:S

Beste grusse aus die Niederlande!

Hendrik

p.s. bin gespant wie dass mit die neue Bemannung geht…

• Claudia

Vielen Dank Hendrik,

danke für die Antwort.

ich habe über unseren Medizinischen Dienst der Firma gehört, dass es sogar bei manchen Mitarbeitern 4 Wochen gedauert hat, dass die Noroviren aus der Stuhlprobe verschwunden waren.

Mal abwarten, am Montag bekomme ich die Antwort von meiner letzten Probe. Dann werde ich sehen, ob ich noch weiterhin zuhause bleiben muss. Da war es ja auch kein Wunder, dass sich so viele Menschen auf dem Schiff angesteckt haben.

Ich werde auch in den nächsten Tagen im Internet nachschauen, ob die Kreuzfahrt, die heute geendet ist, auch so vom Virus befallen war.

Viele Grüße aus Deutschland

Claudia

• M227e

Door HAL paar dagen voor geplanned vertrek middels email op de hoogte gebracht dat het schip ontsmet zou worden en inschepen later dan geplanned zou zijn. Ging dus wel met gemengde gevoelens aan boord op de 16e juni.

Aan boord vrijwel iedere dag een melding dat vooral de handen goed gewassen dienden te worden (overigens vind ik het onbegrijpelijk dat er mensen zijn die na toilet gebruik klaarblijkelijk hun handen NIET wassen, maar dit terzijde).

Code rood werd pas een paar dagen na vertrek opgeheven (geen nieuwe ziektegevallen?). Iig niet echt gezien of gehoord dat er veel mensen ziek zijn geweest of geworden.

Ondanks de gemengde gevolens waar we mee aan boord gingen toch een prettige cruise gehad en gisteren weer terug in Rotterdam zonder ziek te zijn geworden.

Dat HAL het probeerd aan te pakken door de maatregelen te nemen die men kan nemen is lovenswaardig, iets meer informatie tijdens de reis over hoe het er mee stond wat betreft dit vervelende virus had denk ik wel gekund.

Noro kun je overal oplopen overigens. Persoonlijk een keer gepakt door dit virus door, hoe ironisch, het eten van een broodje gezond in de kantine van het bedrijf waar ik werk… Het blijft allemaal betrekkelijk dus….

• Albert

M227e Schreef:

——————————————————-

> Door HAL paar dagen voor geplanned vertrek middels

> email op de hoogte gebracht dat het schip ontsmet

> zou worden en inschepen later dan geplanned zou

> zijn. Ging dus wel met gemengde gevoelens aan

> boord op de 16e juni.

>

> Aan boord vrijwel iedere dag een melding dat

> vooral de handen goed gewassen dienden te worden

> (overigens vind ik het onbegrijpelijk dat er

> mensen zijn die na toilet gebruik klaarblijkelijk

> hun handen NIET wassen, maar dit terzijde).

>

> Code rood werd pas een paar dagen na vertrek

> opgeheven (geen nieuwe ziektegevallen?). Iig niet

> echt gezien of gehoord dat er veel mensen ziek

> zijn geweest of geworden.

>

> Ondanks de gemengde gevolens waar we mee aan boord

> gingen toch een prettige cruise gehad en gisteren

> weer terug in Rotterdam zonder ziek te zijn

> geworden.

>

> Dat HAL het probeerd aan te pakken door de

> maatregelen te nemen die men kan nemen is

> lovenswaardig, iets meer informatie tijdens de

> reis over hoe het er mee stond wat betreft dit

> vervelende virus had denk ik wel gekund.

>

> Noro kun je overal oplopen overigens. Persoonlijk

> een keer gepakt door dit virus door, hoe ironisch,

> het eten van een broodje gezond in de kantine van

> het bedrijf waar ik werk… Het blijft allemaal

> betrekkelijk dus….

Sorry M227e maar de code rood is pas na ruim een week opgeheven, toevallig was ik ook aan boord.

Informatie over het aantal ziekte gevallen krijg je niet, ook worden ontwijkende antwoorden gegeven zelfs door het hoogste gezag aan boord.

En er zijn ook na vertrek Rotterdam op de 16e nog menige ziekte gevallen geweest anders was na de cleaning in Rotterdam wel na twee dagen code rood opgeheven. Zo zag je ook niet aziatisch personeel bij de voedsel uitgifte, ook dat zegt voldoende.

Ter compensatie van alle ongemakken en het niet kunnen gebruiken van diverse faciliteiten is er na back to normal een gratis drank gebruik van 4 uur open gesteld voor alle passagiers.