HAL cruise Indonesie 2013.

• Ada

Het zo zo maar kunnen dat wij elkaar tegen komen. Wij plannen dus alleen die 14 daagse Indonesie reis van en naar Singapore.

Jaren geleden maakten wij een cruise, deels Indonesie en deels Maleisie e.d. en hebben wel dus al wat bezocht.

Ja ook de Borobodur….alleen was dat voor het digitale tijdperk, dus tijd voor veel nieuwe foto's.

Omdat het een lange dag wordt met een flinke bustocht zullen we die via het schip boeken, we nemen geen risico met bijv. een kapotte taxi.

Komodo schijnt je niet prive te kunnen boeken heb ik gehoord, er is beperkte toegang i.v.m. die lekkere beesten. Dat wordt dan ook een scheepstour.

verder zien we nog wel, het heeft nog even tijd.

Hendrik, ondanks alle negatieve noro verhalen van je, schande HAL etc., ga je toch weer op reis?

• Ada

Omdat wij alleen Indonesie willen doen is India niet van toepassing op ons.

• Alicia

Gezellig Ada die tour op Komodo ik boek hem ook, mochten we elkaar aan boord niet treffen dan zeker wel op Komodo. Ik, jij en die varanen, kijk er nu al naar uit(:P)

• Hendrik de vierde

Ach Ada, de HAL had nog wat goed te maken, en ik stel ze graag in de gelegenheid met een leuke upgrade>:D<.

Volgens de recencies is het virus inmiddels onder controle, dus wat kan er gebeuren?

Misschien het regen seizoen in februari?

Hoe dan ook wij kijken er naar uit

Hendrik.

• Jacqueline

Bikkiebeer Schreef:

——————————————————-

> > Moet je altijd of bijna altijd een excursie nemen

> of kun je vanuit de havens ook zelf dingen regelen

> om te bekijken.

Wij gaan in januari een soortgelijke cruise maken, maar dan met Celebrity. Ook Singapore-Singapore, dus we hebben ongetwijfeld een aantal dezelfde stops. Om ons moverende redenen geven wij de voorkeur aan excursies via de cruisemaatschappij. Als voorbereiding, om te weten welke excursie ik moet kiezen, ga ik op het internet altijd op zoek naar sites van externe touroperators. Aan de hand van hun voorbeelden voor invulling van een dag, vaak met uitgebreide info en foto's, maak ik dan mijn keuze.

Het viel me voor deze cruise op dat er veel Nederlandstalige gidsen te boeken zijn. Zoek eens op Google naar nederlandstalige gids op Bali (bijvoorbeeld) en je krijgt een behoorlijke keuze. Vaak met recensies van Nederlanders en meestal met een uitgebreide site, met uitgebreide beschrijvingen van diverse excursies en bijbehorende prijzen.

Hou er ook rekening mee dat een aantal havens wellicht op enige afstand van de dichtstbijzijnde bezienswaardigheid ligt.

• Albert

Zo te lezen zit er straks een compleet prikbord team aan boord.

Kan in de kleine uurtjes nog best gezellig worden in het Crow's nest.

• Alicia

Ja gezellig, gaan we ezeltje prik(bord) spelen, en wie verliest geeft een rondje, hopelijk kan je tegen je verlies Ada:)-D

• Bikkiebeer

Net gebeld met VCK maar er is al een wachtlijst voor deze cruise.

Dus nu op zoek naar iets anders..

• Ada

Kan je je niet op die wachtlijst laten zetten? Je weet mar nooit.

• Bikkiebeer

Dat heb ik gedaan voor een balkonhut…. Afwachten dus