Faillissement Travel Products USA b.v. (NCL reserveringskantoor)

• Caroline

Was benieuwd wie onlangs een boeking heeft gemaakt via Travel Products USA b.v. te Alkmaar n.a.v. een mail die ik heb mogen ontvangen van een curator m.b.t. tot faillissement.

Ben zelf ook de dupe voor een cruise die ik zou maken a.s. januari 2011 (gelukkig) alleen de aanbetaling gedaan maar ben hier natuurlijk niet blij mee. Kan iemand mij ook meer informatie geven over de regel die op de factuur vermeld staat;

Het NCL reserveringskantoor wordt in Nederland vertegenwoordigd door Travel Products USA b.v.

• cruiser

Hallo,

Mag ik even weten waar die ligt in Alkmaar ?

Is dit tel.nr. 0800-2276482

James wattstraat in Alkmaar.?

Heeft U trouwens gekeken of deze lid zijn van het anvr en sgr?

Ik vraag dit omdat dit kantoor ook carnival cruise vertegenwoordigt.

Op de site van carnival cruise .nl staat n.l. .

Carnival in Nedreland vertegenwoordigt door travel products usa.

Dus kijk het even heel goed na.

Bij deze de rpijzen veschillen zeer minimaal met het anvr en sgr reisburo .

Zoals eerder verteld met de extra 5%korting die ik kan geven bent u waarschijnlijk goedkoper uit, en anvr en sgr.

groeten Cruiser,

P.S. voordat u boekt kijk altijd even op de site van sgr (anvr) deze is altijd up to date en controleer voordat u boekt!!!!!!!

• Caroline

ja dat klopt, James Wattstraat, en nee ze zijn niet bij de ANVR of SGR aangesloten, en ja ze doen ook Carnival cruises.

Dat is ook het (verneukerige) plat geschreven, het is en daar ben ik nog niet over uit of Travel Products voor de rederij(en) de vertegenwoordiging hier in Nederland deed. Dus min of meer voor de cruiseline de boekingen in Nederland deed, staat ook gewoon het logo en de naam van NCL groot op de factuur.

Heb inmiddels al contact gehad met NCL europa in Wiesbaden en het loopt, zit in ieder geval niet stil want van die curator verwacht ik niet veel eigenlijk niks.

• Stuger.M

Hallo, mede gedupeerden

Ik ben even in de schok bij het zien van jullie mailtjes..Ik had gehoopt dat die idioten wel aangesloten zouden zijn bij de ANVR of SGR , ik heb dus de volledige reis al betaald…en het volet nu alsof ik al dat geld weggegooid heb,.. Heb gisteren met Carnival cruises gebeld….en gevraagd of ze in principe mijn reis al hadden betaald want ik heb zelf het volledige bedrag al in mei over gemaakt….snapte ook niet waarom het zo ongelofelijk lang duurde voordat ik mijn reisbescheiden had…het is te gek voor woorden, zo kun je toch niet met mensen om gaan..

• Caroline

Heeft geen enkele zin aangesloten te zijn bij de ANVR als reisburo voor cruisen en vluchten geld n.l. geen garantie voor als een rederij of luchtvaartmaatschappij failliet gaan dan vergoed de ANVR niet.

Maar dat is nu niet het geval de rederij (NCL) is niet failliet wel het boekingskantoor voor Nederland van de NCL is dus wel iets anders er dus wel degelijk een verband met de rederij. Vindt dan ook in deze dat rederij met een oplossing moet komen al is het maar voor hun naam. Wat ik ook eerlijk gezegd verwacht. Waarvoor heb je alles al in een keer betaald? Ga of zou je binnenkort op cruise gaan? Probeer met Carnival zelf in contact te komen.

• Arno

Wij hebben ook een reis geboekt (vertrek 17 november) naar california met verblijf in een hotel met een huurauto. Enkele weken terug een aanbetaling gedaan. vlucht staat op onze naam geboekt, maar hebben geen tickets. Hopelijk horen we volgende week meer. Boeken al jaren onze vakantie via hen, nooit problemen gehad. Op de factuur staat trouwens wel dat de anvr reisvoorwaarden van toepassing zijn. En volgens mij stond het ANVR logo ook op hun website.

Zoals gezegd hopelijk horen we volgende week meer

• Caroline

voor een cruise met NCL of Carnival?

• Arno

Nee,

Wij hebben via fly2america.nl geboekt, ook een handelsnaam van het failliete bedrijf Travelproducts USA B.V. onze boeking betreft een retourvlucht met Delta Airlines, een verblijf in een hotel in Los Angeles en een huurauto via Alomo. Het is ons onbekend wat zij met onze aanbetaling hebben gedaan. Vorige week woensdag hebben we zelfs nog een offerte gekregen voor 2 familieleden die achteraf besloten hebben met ons mee te gaan. Gelukkig was dit nog een offerte en hebben we daarvoor nog niet aan betaald.

iemand enig idee of een vlucht bij boeking direct voldaan wordt door een reisbureau?

• Stuger. M

Ik heb al gebeld met Amerika, dus ik wacht op antwoord…mijn vluchttickets heb ik net gehad , want die waren al ingekocht voor het faillisement…schijnt alleen nu zit ik nog met die cruise, maar Carnival zou vandaag terug bellen..want er was wat met die legal office van hun die daar mee bezig was….Dan denk ik …je kan wel zeggen dar carnival verantwoordelijk is , maar als die sufferds het geld wat ik allang over heb gemaakt meteen hadden betaald aan de rederij dan zat ik nu niet in dit schuitje…Snap ook niet waarom het zolang heeft geduurd…

• Stuger. M

Nee dat wordt het niet want wij hebben alles al in mei betaald en ik heb net op onze etickets gezien dat dit pas 02 augustus is voldaan…heb net ook een mail gehad van travel prod. met de mededeling dat zijn nog bij de anvr nog bij de sgr zijn aangesloten…