Faillissement Travel Products USA b.v. (NCL reserveringskantoor)

• Haco

Hallo Ruud,

Ik begrijp volledig je ergernis, maar ik denk dat je actie weinig kans van slagen heeft. Het betreft hier geen oplichting, maar een faillissement. Dat het voor een leek moeilijk te achterhalen was, dat het hier geen officieel boekingskantoor van NCL betrof, maar gewoon een reisagent, staat als een paal boven water. Het staat me zelfs bij, dat een aantal jaren geleden op de NCL site stond vermeld, dat je daar kon boeken. Helaas kan ik er niets meer over terug vinden. Indien er één instantie is, die zich moreel verantwoordelijk zou moeten voelen voor de gedupeerden is het NCL. Jarenlang hebben ze geprofiteerd van de door het buro verkochte cruises onder de naam van NCL. Bovenal hebben ze toegestaan, dat hun naam werd gebruikt, NCL-Holland, en de gelijkenis met het bedrijf zo treffend was, dat je niet kon aannemen, dat een leek deze “verkoop truc” zou doorzien. Op zijn minst hadden ze reizigers erop moeten wijzen, dat het buro geen officiële binding met NCL had.

Personen aansprakelijk gaan stellen wordt moeilijk en kost uiteindelijk meer dan het verlies van je cruisegeld.

Mvrg.

www.nedcruise.info

• Caroline

Ja ik ben het helemaal met Haco eens gaat een beetje op als het gezegde als kalf verdronken is… maar ja daar hebben de gedupeerde weinig aan.

Maar Ruud waar ik nu nog steeds geen antwoord op heb gekregen heeft NCL Wiessbaden je geen tegemoetkoming aangeboden?? Mij wel n.l. 50% van mijn aanbetaling als korting op een nieuwe boeking die ik heb geaccepteerd en reeds voor de zelfde reis heb geboekt. Ik dacht toch beter iets als niets en voor dat bedrag kan ik geen advocaat kosten betalen moet dan altijd geld bij, en ook hier weer een gezegde van een kale kip valt niet te plukken.

• Marion

Hier nog een slachtoffer van Travel products uit Alkmaar.

Ik heb ook op 15 Sept mail gehad van de curator maar dit bedrijf had zich tegenover ons uitgegeven als Canival Cruises Holland incl briefpapier/enveloppen enz.

Ook werd met deze naam de telefoon opgenomen !!! Dus de naam Travel producs USA zei mij niks toen ik mail met deze naam ontving van de curator .

Ik dacht te doen te hebben met reclame ,in mn mailbox dus….

heb de mail in September NIET geopend.

Donderdag j.l kwam ik er dus pas achter nadat ik de GEHELE reissom cruise voor 3 personen al had betaald met vertrek in December.

Je begrijpt dat ik razend ben, en heb inmiddels contact gehads met de tak in America Carnival Cruises.

Travel Products heeft de cruise maatschappij nooit een cent betaald !!

Hoe gaan we dit verder aanpakken, want ik laat het hier NIET bij zitten ??Andere gedupeerden, meld u.

• MaRION

Ik heb eergisteren contact gehad met Amerika CARNIVAL CRUISES Ik had ook alles betaald, maar Amerika heeft NOOIT 1 CENT ONTVANGEN VAN ALKMAAR !!!!!

• Marion

Mijn rechtbijstand was duidelijk: van een kale kip kun je niet plukken !!

Je staat achter in de rij voor geld : eerst de bank-belasting-personeel ENZ en dan ergens onderaan de KLANTEN.

Ik had ook alles al betaald voor cruise carnival in december met 3 mensen. Gelukkig wel mn tickets geboekt bij de KLM

• marij

je kan zeggen dat je het er niet bij laat zitten..maar ik denk dat het toch heel moeilijk zal worden….ze zijn niet sgr aangesloten en dan denk ik toch dat het wat hier betreft einde verhaal is…of er iets vanuit carnival wordt gedaan ??? van andere mensen die ook gedupeerd zijn heb ik gehoord dat van die kant weinig medewerking komt…geen geld is geen cruise…maar misschien hebben mensen het wel voor elkaar gekregen om iets te regelen.

ik weet niet of je hier vaker komt…maar hier stond in september al vermeld dat hun carnival vertegenwoordigen in nederland…

en nu blijkt maar weer dat het niet echt onbelangrijk is of een reisburo sgr aangesloten is…

• Caroline

“Van andere mensen die ook gedupeerd zijn heb ik gehoord” ik hoor verdorie niets heb de boel hier op dit forum gestart vroeg onlangs of mensen (in dit geval dan van NCL) iets hadden vernomen geen reactie(s). Toch jammer.

Marion je hebt het restant van de reis in september betaald? Was dat voor het faillissement of daarna?

• ruud

Ik had voor 8 mensen betaald. We hebben wel de vliegtickets gehad. Ik heb contact gezocht met NCL in Wiesbaden. Heb wel wat korting gehad maar moest toch nog een flink bedrag bijbetalen.

Hebben het wel gedaan anders waren we alles kwijt. Ik vind zelf dat NCL best wel wat meer had mogen doen. Ik heb zelfs aangegeven dat op de offerte de naam Travel Products niet eens voorkomt. Daarom gingen wij ervan uit dat we met NCL zelf van doen hadden. Helaas.

• Caroline

Ja het is een hele dure les maar formeel hoeft NCL niets te doen, wel heb ik mijn bedenkingen dat ze van de site wel degelijk afwisten. Fijn dat jullie toch op cruise gaan, was al bang dat je vrienden je wat aan hadden gedaan!!

• cruiser

Hallo ,

Vanavond bij omroep max meldpunt om 19.25 Nederland 2

Info over 2 cruise aanbieders .

Onderwerp gift for 2.

(er word gesproken over malifide cruise aanbieders)

groeten Cruiser