Hallo Ruud,
Ik begrijp volledig je ergernis, maar ik denk dat je actie weinig kans van slagen heeft. Het betreft hier geen oplichting, maar een faillissement. Dat het voor een leek moeilijk te achterhalen was, dat het hier geen officieel boekingskantoor van NCL betrof, maar gewoon een reisagent, staat als een paal boven water. Het staat me zelfs bij, dat een aantal jaren geleden op de NCL site stond vermeld, dat je daar kon boeken. Helaas kan ik er niets meer over terug vinden. Indien er één instantie is, die zich moreel verantwoordelijk zou moeten voelen voor de gedupeerden is het NCL. Jarenlang hebben ze geprofiteerd van de door het buro verkochte cruises onder de naam van NCL. Bovenal hebben ze toegestaan, dat hun naam werd gebruikt, NCL-Holland, en de gelijkenis met het bedrijf zo treffend was, dat je niet kon aannemen, dat een leek deze “verkoop truc” zou doorzien. Op zijn minst hadden ze reizigers erop moeten wijzen, dat het buro geen officiële binding met NCL had.
Personen aansprakelijk gaan stellen wordt moeilijk en kost uiteindelijk meer dan het verlies van je cruisegeld.
Mvrg.
www.nedcruise.info