Noorse Fjorden

• Annette

Mijn advies is: met de trein naar Rotterdam CS en daar een Taxi nemen (10 min.) parkeren is super duur in Rotterdam en criminaliteit hoog. Niet zo leuk als je van een mooie Cruise vakantie aankomt en de auto is open gebroken.

Fijne vakantie maar dat komt wel goed!

Annette

• bertrand

Beste Annette,

Voor zover mijn informatie klopt heb ik een opmerking gezien over het lang parkeren in Rotterdam in je boekingsformulieren.

Anders bel even met de HAL zelf in Rotterdam.

Succes en zie je aan boord!

Wij hebben de luxe dat we vlakbij de terminal wonen en met een taxibusje van huis naar de terminal kunnen.

Met vriendelijke groet,

Bertrand

• m.tuppert

Anna

Kom gewoon met je auto naar Rotterdam Parkeer hem op het noorder eiland (Gratis en geen kriminaliteit ik denk dat je dat in iedere stad of dorp tegenkomt)

Reserveer via internet een watertaxi dit is te vinden via google en deze brengt je haast op de M.S Rotterdam en kost voor een ritje van 15 meter met 4 personen ongeveer 20 euro.Ook zijn er in de wijk Feyenoord gratis parkeer plekken en daar vandaan neem je een taxi ook dat is op internet te regelen (RTC) dat kost je misschien ook 20 euro.Hoop dat je hier wat aan hebt .Wij gaan zelf de zelfde cruise maken op 8 September allen ik heb niet het probleem wat jij hebt want wij wonen lopend 5 minuten van de terminal af

• Anna ingelogd

Wat zijn jullie bofkonten zo dichtbij te wonen. Weten jullie of lang parkeren evt aangegeven staat??

Miss een brutale vraag, met wie gaan jullie op cruise…met kinderen (zo ja hoe oud) vrienden of samen?

• m.tuppert

Het is inderdaad boffen dat wij zo dichtbij wonen.Het ligt er aan waar je wilt parkeren als je bij de oude Rotterdam wilt parkeren de route daarnaar toe staat op Rotterdam Zuid aangegeven of je nou van de Erasmus brug afkommt of van af de richting Dordrecht maakt niet uit het staat aangegeven ui t dordt vandaan richting Feyenoord aan houden en je komt de borden van zelf tegen.Wij gaan met mijn dochter -schoon\oon en mij kleindochter van twee en zien er heel erg naar uit alhoewel het van ons de tweede keer is dat we een cruise maken mijn vrouw en ik zijn vorig jaar met de Rotterdam naar New York Gevaren en cruisen is iets geweldigs je wilt niet anders meer op vakantie.

• Jacqueline

hilly Schreef:

——————————————————-

> Hallo Jacqueline,

> Begrijp ik je goed? jij hebt de cruise naar de

> fjorden al gedaan, en je boekt de excursies

> vooraf?

> Weet je misschien iets over de lange excursie in

> Bergen?In Alesund willen we het trollenpad doen.

> En dan Geiranger mount Dalsnibba? of de trektocht

> naar de Westeras???

> En in Eidfjord daar is volgens mij ook een mooie

> wandeling, of weer een bustocht??

> misschien kun jij ons adviseren? We gaan voor de

> natuur niet om stadjes te bekijken

>

> bvd Hilly

Hallo Hilly,

Wij hebben inderdaad een cruise gemaakt naar de Noorse Fjorden en de Noordkaap, echter niet met de HAL maar met Princess. Aanlegplaatsen komen gedeeltelijk overeen, vandaar ook mijn reactie op dit onderwerp. Ik kan je dus niet exact helpen voor wat betreft de HAL-excursies.

Voor wat betreft je vragen:

- wij boeken onze excursies bij voorkeur vooraf (ongeacht met welke maatschappij we varen), de meeste lijnen bieden de mogelijkheid om online te boeken. Er kan altijd last minute worden gecanceld, mocht je bijvoorbeeld besluiten dat je liever een andere excursie doet of liever op eigen gelegenheid van boord gaat

- in Bergen zijn wij te voet van boord gegaan om de stad te bekijken, niet jullie ding begrijp ik ;)

- Alesund zat niet in onze route

- Geiranger: een erg mooi gebied! Wij hebben gekozen voor een dagvullende excursie per touringcar, met de nodige stops. Maar ik heb van medepassagiers gehoord dat het gebied zich ook heel goed leent voor mooie wandelingen, die ook als excursie werden aangeboden

Groetjes,

Jacqueline

• Anna ingelogd

Over 2 dagen vertrekken we, sommige van jullie zitten vast al aan boord.

Nog 1 ding.

We moesten ons aanmelden via internet om tijd te bespraren, en moesten akkoord geven dat de creditkaart borg stond voor 60 euro pp per dag, is dit normaal?

Verder spreekt men over 2 formele gala avonden per week en de rest informeel.

Er word gesproken over smoking en avondjurken, moet ik die nog kopen of lees ik dit te letterlijk??

Hoop dat jullie nog reageren voor zaterdag.

Ik breng zeker verslag uit!

groetjes!

• louise

Smoking en avondjurk is niet echt nodig, tenminste bij Royal Caribean niet. Voor de heren een pak en dames mooie jurk of nette broek met mooie blouse voldoet. Dus zoals je hier naar een feest zou gaan of kerstdiner of iets dergelijks. Van de borg op de creditkaart heb ik niets gehoord.

Veel plezier, geniet er van.

• Ada

Die borg is inderdaad een bekend gegeven bij cruiselines. Dit wordt uiteraard met de eindafrekening verrekend.

• Anna ingelogd

Bedankt voor de reactie's, wij varen met de ms rotterdam en in de handleiding stond iets van 2 gormele avonden en de rest informeel. Ik heb geen pak of coctailjurk, wel nette kleding.

Moest er niet aan denken deze te kopen.

Ik ga er zeker van genieten. Volgens mij is Santje04 al aan het varen en stappen wij bij haar op!

Tot later!:)-D